Toon posts:

Hoe raid0 opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Msi Neo2 Platinum en wil graag sata poort 3 - 4 gebruiken, ik heb 1 - 2 uitgeschaked en en bij raid config in de bios Sata poort 3 en 4 aangezet voor raid, heb toen dat allemaal gesaved, en weer opnieuw opgestart, na het laden van de bios zegt ie druk op F10 voor raid utility, zo dat heb ik gedaan maar wat nu.

Welke Raid Mode en Striping Block moet ik gebruiken

Raid Mode= Mirroring , Striping , Stripe Mirroring . Spanning

Striping Block= Optimal , 128K , 64K , 32K , 16K , 8K , 4K.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik was weer te snel, heb hier een mooie Faq voor gevonden,

voor Striping Block heb ik gewoon optimal ingesteld hoop dat dat goed is.

Dit topic kan na het beantwoorden van mijn 2de vraag opslot

Mijn excuses naar de Moderators

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke blocksize je moet gebruiken hangt af van het gebruik. Ook dit staat omschreven in de FAQ:
# Cluster/block/chunk size
Als je veel grote bestanden gebruikt, dan is een grotere cluster size sneller. Ook is een grotere cluster size bijna altijd sneller wanneer je van RAID gebruik maakt. Datzelfde geldt voor de block size van de RAID array (minstens 64KB is het lekkerst). Bij veel kleine bestanden ben je beter af met een kleine cluster size. Ook is een kleine block size (rond 16KB) in dit geval beter. Voor de chunk size geldt ongeveer dezelfde. Zie de RAID FAQ voor achtergrondinformatie.
En zie ook dit stuk dus.

Je bent niet de nieuwste op GoT, en zou eigenlijk dus wel moeten weten om eerst even in de faqs te kijken. Let daar voortaan even op. :)

Dit topic is gesloten.