cytherea schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:30:
[...]
Ja dat is ook nog optie, (een minder leuke omdat ik mijn laptop kwijt ben voor reparatie.. ) Maar moet ik dan contact opnemen met een repaircentre of met de leverancier? De meningen zijn erover verdeelt.
Mijn ervaring leert dat je het beste direct naar een repaircentre kan gaan, de leverancier zal dat meestal ook doen. De leverancier laat je echter vaak nog extra betalen voor zijn "aandeel". Maar er zijn ook leveranciers die voorgetrokken worden en waar via het dus sneller gaat.
Tja, als je handig bent met een soldeerbout is het ook een optie om te proberen of je hem zelf kan repareren, het zou namelijk heel, heel erg goed kunnen dat het de zekering aan de onderkant van het moederbord is, dichtbij de accu-aansluiting. Het openen van de laptop is relatief makkelijk en als het goed is, zijn alle schroefgaten voorzien van een identificatie van de bijbehorende schroef (F4, F6, F10 en B20 bijvoorbeeld). Dit is erg handig als je hem ook weer in elkaar wil zetten

De zekering is een SMD-zekering, de specs staan er op, een electronicaboer in de buurt zal wel een nieuw exemplaar hebben. Maar voor SMD solderen moet je dus wel een geschikte soldeerbout hebben en de nodige handigheid.
Met iets minder soldeer-skills zou je de laptop open kunnen schroeven en alleen maar de zekering na kunnen meten, dan ga je daarna naar een repaircentre met de boodschap dat die en die zekering kapot is en dat dat waarschijnlijk het enige probleem is dus dat ze dat heel snel kunnen fixen en vast wel even tussendoor kunnen doen (meteen dus

).
Tja, en als er een onderdeel een beetje zwart geblakerd is, dan is dat waarschijnlijk het probleem, want volgens BalusC werkt electronica op rook, en als de rook eruit is... (zie de
PMG FAQ 
)
[
Voor 3% gewijzigd door
Elijan9 op 28-02-2005 13:26
. Reden: linkje ]
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic