[ADSL ROUTER] linksys, SMC , levelOne , Alcatel of anders

Pagina: 1
Acties:

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:31
aangezien onze huidige alcatel speedtouch home (getweaked naar PRO) modem/router het een beetje begint te begeven en niet een heel gebruiks vriendelijke interface (ik ben niet zo voor poortforwarding etc via telnet sessies) willen we een nieuwe modem router aanschaffen.

eerst een overzicht van het huidige netwerk:

*ADSL BASIC (3200/768) XS4ALL
*aansluiting Via ISDN (annex B)
*3com 1100 24prts switch (10mbit)
*iedere gebruiker heeft vaste IP (DHCP is uitgeschakeld ivm poortforwarding naar een aantal pc's)
*18 gebruikers aangesloten. waarvan maximaal 10 die ook willen downloaden en online spelletjes spelen. de rest wil kunnen surfen en af en toe iets versturen via msn
*meest gebruikte besturingssystemen zijn: XP home, XP Pro en windows 2000. er zijn nog 3 systemen met windows 98se
*verder zijn er in het netwerk 6 laptops aangesloten en daar zullen de komende 6 maanden waarschijnlijk nog 2 of 3 laptops bijkomen (in plaats van de gewone systemen)
*budget voor nieuwe modem/router is ongeveer 80 euro (minder is natuurlijk gewenst)

in de zoektocht naar nieuwe router modems (annex B) zijn er tot nu toe een aantal opties komen boven drijven oa:

de Linksys WAG54G (http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=371) 79,95

de levelOne FBR-1416B (http://www.level1.com/products3.php?sklop=12&id=560157) 66,10

de SMC barricade 7204BRB (http://www.smc-europe.com...oducts/broad/7204BRB.html) 58,-

of de Alcatel SpeedTouch 510(i) (ISDN) 64,26

ik ben zelf geneigd om te kiezen voor of de linksys of de smc. De linksys omdat die ook draadloos netwerk ondersteunt. de SMC omdat die hier bij de lokale shop goed verkrijgbaar is.

toch heb ik over de linksys twijfels. oa dat dit model bij veel winkels EOL lijkt te zijn en dat er mogelijk geen updates van firmware etc zullen komen.

De SMC zou af en toe last hebben van verbrekende verbindingen.

over de levelOne modem kan ik niet heel veel vinden. hoewel ik wel al jaren met plezier een netwerkkaartje en in het verleden een hubje van ze heb gehad. (niet echt hoogstaande technologie natuurlijk dus niet geschikt als vergelijkings materiaal)

en de speedtouch is natuurlijk ruim bekend.

omdat een topic natuurlijk ook een vraag dient te bevatten anders dan welke moet ik kopen?

de enige modem uit dit rijtje die uPnP ondersteunt is bij mijn weten de alcatel. is deze feature essentieel? en moet ik daarom die andere modems vergeten of kan het ook zonder?

de Linksys biedt het grote voordeel van een draadloze verbinding voor de laptops ed. (bovendien vind ik het een mooi kleurtje)

zijn elk van deze modem/routers betrouwbaar genoeg in een dergelijke multi user omgeving? de router zal geplaatst worden direct naast de meterkast. redelijk stoffige en warme omgeving.

of zijn er nog andere router modem combinaties die ik nu even over het hoofd gezien heb die ook binnen het genoemde budget passen en kunnen omgaan met de gevraagde netwerkomstandigheden?

ik kom namelijk wel vrijveel modems in de pricewatch maar slechts erg weinig voor annex B (isdn)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

De linksys is een prima apparaat, bovendien vind ik persoonlijk het merk een stuk betrouwbaarder dan SMC. Daarnaast is de wifi modus van de Linksys ook uitstekend. Best value for money ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• nachtnet
maar voegt uPnP nu echt zo veel toe dat ik ook daar serieus naar moet kijken? of kan ik ook zonder die fancy features en gewoon voor de linksys of de smc gaan.

heb namelijk in het antwoord van Turkish nog steeds niet een argument gezien anders dan een naamplaatje dat mijn keuze zou kunnen helpen bepalen.

• nachtnet
nog maar eens vragen. (klein schopje) de levelone valt helaas af omdat die bijna niet te krijgen is.

krijg ik veel voordeel uit upnp? of kan de SMC het ook wel aan?

Verwijderd

uPNP maakt het verbinden van verschillende apparaten erg makkelijk. Maar ik denk dat je nu niet veel voordeel kunt halen uit uPNP. De router instellen gaat wel een stuk makkelijker doordat dit automatisch gaat nadat de ip-adressen goed zijn ingesteld. uPNP zal namelijk zorgen dat de juiste poorten open gemaakt worden.

Ik zou zelf voor Linksys gaan. Met dit merk heb ik erg goede ervaringen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

nachtnet schreef op maandag 28 februari 2005 @ 02:14:
of zijn er nog andere router modem combinaties die ik nu even over het hoofd gezien heb die ook binnen het genoemde budget passen en kunnen omgaan met de gevraagde netwerkomstandigheden?

ik kom namelijk wel vrijveel modems in de pricewatch maar slechts erg weinig voor annex B (isdn)
Ik mis Zyxel nog in het lijstje.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• nachtnet
zyxel valt een beetje buiten het gegeven budget...

pricewatch: Zyxel Prestige 650H ADSL router & switch over ISDN/PSTN

verder kwam ik er in de pricewatch weinig tegen.

Verwijderd

Ik heb zelf vorige week een Belkin 54mbs router gekocht (wireless + 4 ethernet aansluitingen).
Werkt prima, maar ik heb het wireless nog niet getest.
Enige nadeel wat ik ondervind is dat ie geen IP v6 ondersteund (eigenlijk belachelijk of hebben meer routers dit?). Maar goed daar is voor nu wel mee te leven...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

uPnP Is een van de 1ste dingen die ik uitschakel nadat ik een webinterface van een willekeurige router/modem open :Y)

Verder zou ik gewoon die LinkSys (wel een V2 geen 1.x !!!) of de Alcatel halen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:31
De Linksys WAG54G is een prima ding, maar let wel op: zorg dat je versie 2 te pakken krijgt, met versie 1 zijn er een HOOP problemen!

Zoek maar eens op Linksys WAG54G in NT :)

Heb zelf de 1e versie, hoop problemen mee gehad, draai nu firmware 1.02.1 werkt op dit moment goed :)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

tha_bulldog schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:39:
De Linksys WAG54G is een prima ding, maar let wel op: zorg dat je versie 2 te pakken krijgt, met versie 1 zijn er een HOOP problemen!

Zoek maar eens op Linksys WAG54G in NT :)

Heb zelf de 1e versie, hoop problemen mee gehad, draai nu firmware 1.02.1 werkt op dit moment goed :)
Inderdaad. Zorg dat je de WAG54G V2 hebt, deze heeft een ADSL2 modem (compatibel met ADSL1).
Bij www.divxplayer.nl verkopen ze de V2 voor 89.95. Duurder dus dan de V1.2, die je voor 79,95 kan vinden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1