Toon posts:

pentium 4 loopt zomaar vast! ff belangrijk hoor!

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb dus vandaag een msi 865pe neo2-p en een pentium 4 3.2ghz prescott in me systeempje gezet. maar nu heb ik zommaar als ik bijvoorbeeld een map open loopt ie vast (soms wel soms niet) zelfde geval met spellen (niet te zware)

waar kan dit aan liggen?
als ik een map open en ik kijk met taakbeheer vliegt de cpu naar 100%

dus graag ff jullie raad!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat taakbeheer tijdens een spelletje 100% CPU gebruik meldt is helemaal niet abnormaal hoor.

Maar we kunnen je niet helpen zolang je niet al je specs in je post toevoegt en met name welke geheugen en welke voeding.

{signature}

Verwijderd

Dat bord heb ik ook :)
Kijk ff in je bios naar de CPU settings. Hier kan je dynamisch overclocken. Staat deze op normal? Ik heb hier namelijk al eens problemen mee gehad als ie op sergeant of hoger stond. Probeer ook ff default bios settings/fast bios settings.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
alle nieuwe drivers geinstalleerd?

(met een nieuw mobo+cpu kan je beter windows opnieuw installeren als je dat nog niet gedaan had)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

maar wat is er nou zo belangrijk aan dan ?? heb je hem nodig voor je werk ?? ben je soms game tester :)

Verwijderd

Topicstarter
nee maar t is niet goed heb verder niks veranderd in de bios (net wel HTT uitgezet)
zou die bios settings straks nog ff checken dan.

enne moet er nog koelpasta op de processor"? op de koeler zat wel een laagje met van die grijze meuk.

ff alle specs:

p4 3.2ghz prescott
msi 865pe neo2 -p
512mb ddr400 Corsair geheugen.
120gb schijf
hercules prophet 9200 128mb videokaart
windows xp

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:24:
nee maar t is niet goed heb verder niks veranderd in de bios (net wel HTT uitgezet)
zou die bios settings straks nog ff checken dan.

enne moet er nog koelpasta op de processor"? op de koeler zat wel een laagje met van die grijze meuk.

ff alle specs:

p4 3.2ghz prescott
msi 865pe neo2 -p
512mb ddr400 Corsair geheugen.
120gb schijf
hercules prophet 9200 128mb videokaart
windows xp
Ja natuurlijk moet er koelpasta op, tenzij er een thermische pleister opzit zoals op een standaard Intel cooler, maar als je een Zalman ofzo hebt dan moet het erop zitten.
Ook niet te veel natuurlijk, dus goed uitsmeren met een plastic kapje ofzo.

En even voor je 2de post, 55 graden is niet echt hoog, bij 70 graden moet je zorgen gaan maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:28:
[...]

Ja natuurlijk moet er koelpasta op, tenzij er een thermische pleister opzit zoals op een standaard Intel cooler, maar als je een Zalman ofzo hebt dan moet het erop zitten.
Ook niet te veel natuurlijk, dus goed uitsmeren met een plastic kapje ofzo.

En even voor je 2de post, 55 graden is niet echt hoog, bij 70 graden moet je zorgen gaan maken.
ja dr zit zo grijze vierkantje in het midden van de koeler wat zacht is (standaard geleverde intel cooler)

wat zou het probleem dan kunnnen zijn dat ie spontaan vast slaat?

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-08 13:13
Heb je windows wel opnieuw geinstalleerd na het plaatsen van je nieuwe hardware?

Klinkt voor mij namelijk als een klassiek windows probleem.....

*psnprofiles* Ioniq Electric Premium 38kW / Mustang Mach-E ER RWD

Verwijderd

windows opnieuw instaleren zit je cpu koeler er wel goed op ik heb namelijk weleens meegemaakt dat sommige mensen dat ding er scheef op krijgen heb je ook een of meerde systeem fans in je systeem kast

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 23:43 ]

Verwijderd

skaffa schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:34:
Heb je windows wel opnieuw geinstalleerd na het plaatsen van je nieuwe hardware?

Inderdaad, en terwijl hij dat toch zou moeten weten...

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-08 13:13
idd beetje jammer ik haal ze er altijd zo uit :) vooral de mensen die dan meteen gaan lopen pushen.....

ONTOPIC:

Windows installeren, liefst op een compleet lege harddisk of partitie! Vergeet niet je chipset drivers enz te installeren voordat je tegen hetzelfde probleem aanloopt O+

*psnprofiles* Ioniq Electric Premium 38kW / Mustang Mach-E ER RWD

Verwijderd

skaffa schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:34:

Klopt ik had ook precies hetzelfde , een andere mobo erin gezet en kreeg opeens allemaal rare errors en dat soort fratsen. een clean install doet wonderen :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk er vd week wel ff na dan in ieder geval thnx voor de hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:01:
kijk er vd week wel ff na dan in ieder geval thnx voor de hulp!
Niet zo snel! :+

Had je nou je windows opnieuw geinstalleerd of niet??

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:02:
[...]

Niet zo snel! :+

Had je nou je windows opnieuw geinstalleerd of niet??
Inderdaad, als je in taakbeheer 100% CPU ziet dan lijkt het mij eerder een probleem in je Windows (wat goed kan als je hem niet opnieuw hebt geinstalleerd)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Opnieuw installeren is de enigste oplossing.
Mijn advies luid als volgt.
Eerst een goede backup maken van je bestanden die je wilt bewaren voor je een nieuw mobo in gaat bouwen.
Na het inbouwen een frisse installatie en je hebt nergens meer last van.
bestanden terug zetten die je gebackuped hebt en draaien maar.

Het is totaal geen hardware gerelateerd probleem maar heeft gewoon te maken dat nu je systeem onstabiel vanwege een brak OS.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

pentium vier met windows xp?? lijkt alsof je proc instabiel is?

hypertreading -> ff alle updates installeren en gaan met die banaan (eventueeln HT uitschakelen in bios om te proberen of dit het probleem is)

Verwijderd

Jongens, verspilde moeite. Vorig jaar had hij precies dezelfde vraag, had ie maar moeten onthouden...

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
Inderdaad, erg intelligent is het ook niet op deze manier......

Precies hetzelfde :O

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
OMG

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
OMFG we zinken weer als een baksteen! TR pour monsieur!!

-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topic is bij voorbaat toch al kansloos. En het topictitel komt ook behoorlijk arrogant over. Waarom zou jouw topic belangrijker zijn dan alle andere topics hier op GoT?

Rakker: neem de in het subforum geldende FAQ en Beleid voortaan door eer je een topic opent. Hier in PMG zijn dat dus de PMG FAQ en het PMG Beleid. En herlees verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 28-02-2005 08:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.