Toon posts:

Help bij pc upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord (asus) en een pentium 4 2600mhz processor gekocht.
Alles heb ik ingebouwd, maar als ik hem wil opstarten dan komt dat logo van asus en verder komt ie niet want dan krijg ik een helemaal blauw scherm met de mededeling dat ie windows xp niet kan opstarten omdat waarschijnlijk virus heeft (wat dus helemaal niet zo is) dat de hardware niet correct is aangesloten en etc. en daaronder een fout code die er ongeveer zo uit ziet: Stop 00000007x
(met daar achter nog wat getallen).
verder kan ik helemaal niks doen alleen uitzetten.
Bij opnieuw opstarten kan ik in veilige modus normaal en nog wat spul opstarten maar precies hetzelfde liedje dan.

WIE kan mij helpen????
ik heb nu mijn oude moederbord(SIS) en p3 800mhz er weer in.
Windows xp prof. draai ik.

Ik wil mijn pc niet formateren!

Alvast bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Yanick ;)

Verwijderd

Bij mijn weten moet je bij een nieuw mobo xp opnieuw installen...

edit:

voor de foutmelding zou je hier even kunnen kijken:
Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 18:45 ]

Verwijderd

En toch is dat precies wat je moet doen.

Ander moederbord en procesor = nieuwe install

Volgens mij raak je weinig kwijt als je gewoon de windows directory weggooit en xp eroverheen gooit?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Je kunt ook even alles wat belangrijk voor jou is op een andere partitie stallen.
Maar even een verse xp-installatie doen is waarschijnlijk een stukje sneller en makkelijker gedaan dan proberen om deze installatie stabiel te krijgen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 13:21

Shunt

Boe

formateren is ook helemaal niet nodig
je kan ook gewoon een instal doen in de dir van je huidige windows
ben je alle zooi als mijn docs en je icons wel kwijt maar dan heb je een nog gewoone volle schijf
ook kan je de windows in een andere map gooien ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Het is niet mogelijk om een tijdelijk netwerkje te maken? Dat zou ideaal zijn, dan heb je een mooi opgeruimde nieuwe computer. Met de bestanden en programma's die je nog nodig hebt.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus ik kan dan gewoon de pc uit doen, nieuw mobo en processor erin aansluiten en dan opstarten, win xp cd erin en dan xp instaleren? of iets anders?
maar werken de programma's dan nog wel? i.v.m het register.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog wel een pentium 1 120mhz maar verder niks om een netwerkje te maken.

Verwijderd

Voortaan met snelle posts achter elkaar de reply alstublieft gebruiken.

Heel veel programma's werken nog gewoon. Maar bv. office werkt niet. Die heeft gewoon dat registere nodig om op te starten. De meeste spellen hebben dit ook niet nodig

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 19:45:
Oke, dus ik kan dan gewoon de pc uit doen, nieuw mobo en processor erin aansluiten en dan opstarten, win xp cd erin en dan xp instaleren? of iets anders?
maar werken de programma's dan nog wel? i.v.m het register.
Mister_X in "Ahtlon xp 3000+ die niet goed presteert?"

hier is al een hele discussie uitgebarsten over het wel of niet formateren en windows opnieuw installeren bij een mobo upgrade.

Goed ik leg me erbij neer, herinstall winxp gewoon, booten van cd, en dan de installatie in de zelfde map doen, dan haalt ie netjes de oude systeem bestanden weg en kopieert ie de nieuwe erin, je bent al je register instellingen kwijt, je zal demeeste programma's opnieuw moeten installeren

(je kan ook proberen in safe mode te komen en de nieuwe mobo drivers te installeren)

[ Voor 9% gewijzigd door Mister_X op 25-01-2004 20:21 ]

Verwijderd

Er zit een bootsector viruschecker op Asus mobo's die standaard ge-enabled is. Als je die disabled in je bios, heb je een probleem minder. :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

kan je niet kiezen voor "een installatie van windows repareren" misschien dat hij dat de boel installeert met behoud van register, data en meuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat er aan te denken om op te starten met xp cd en dan eerst het repareren van xp.
hoop dat ie dan wel werkt. anders dan her instaleer ik xp gewoon.
zodat alleen de mijn documenten etc. weg is en de rest blijft staan, nouja en die progs dat is niet anders

Verwijderd

Ik heb dit ook een keer gehad, na de upgradse van mijn pc kon windows niet meer opstarten. Nieuwe install werkte ook niet....

Wat bleek de upgrade zorgde voor een ietswat hoger stroom gebruik, waardoor de voeding het niet aankon.

Na een nieuwe voeding geplaatst te hebben lukte het wel weer.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 20:29:
Ik zat er aan te denken om op te starten met xp cd en dan eerst het repareren van xp.
hoop dat ie dan wel werkt. anders dan her instaleer ik xp gewoon.
zodat alleen de mijn documenten etc. weg is en de rest blijft staan, nouja en die progs dat is niet anders
je mijn documten bestaan nog hoor,

gewoon in de map c:\documents and settings en dan je oude profiel map! daar kan je alles terug vinden, als je het nog mooier wilt, log in na de installatie onder je nieuwe account, daarna uitloggen en inloggen onder een andere account (nu is je nieuwe account aangemaakt nadat je voor eest bent ingelogt) daarna dus onder een nieuwe account inloggen met admin rights, dan je oude profiel map opzoeken, rename die naar een andere naam, dan je nieuwe profiel opzoeken waaronder je net in en uitgelogt bent, rename die naar de naam van je oude profiel die je net ook gerenamed hebt, en hoppa, heb je all je settings terug, zelfs je emailtjes heb je dan weer :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:46

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:40:
Ik wil mijn pc niet formateren!
Als je even goed had gezocht had je waarschijnlijk wel gevonden dat dit na een grote hardwareupgrade vaak wel noodzakelijk is. Dat hoort een beetje bij Windows, en zelfs als je systeem het na een grote HW upgrade nog wél goed doet zal de performance er ivm. "achterblijvende" drivers niet beter op worden.

Verder loopt deze hele discussie meer uit op hoe dit gaat met Windows, en zo'n discussie kan je beter in Windows Operated Systems voeren :). Maar aangezien deze discussie al wel vaker is langsgekomen gaat dit topic dicht. Zorg iig, ook wanneer je gaat rommelen met het overnieuw draaien van setup e.d., wel dat je altijd een backup bij de hand hebt van je documenten e.d. ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.