Toon posts:

Ook een 7000B-AlCu, maar toch nog een hoge temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, ik heb laatst een Zalman 7000B-AlCu gekocht, maar (en ik weet dat deze vragen eerder gestelt zijn) ik vindt de prestaties niet echt naar behoren, en wou graag weten of meer mensen met dit probleem zitten.

Ik zou het vet vinden als je ook even je temperatuur vermeldt, wat je hebt gedaan, tips en oplossingen! Hier alvast de mijne:

M'n Temperaturen:

Zalman op z'n hoogst (geen prettig geluid)

Idle: 48/49
Stressed: 52/53

Zalman op z'n laagst (heel prettig geluid ;), naar mijn mening)

Idle: 51/52
Streesed: 53/54

M'n Specs:

Moederboard: A7V400-MX (Als het goed is een A7V880 in opkomst)
CPU: 2400+ AMD athlon XP (niet overgeclocked en T-bred)
Geheugen: 256MB PC2700 ;(
GPU: nVidia MX400 :r (passief gekoeld <--- m'n eigen mod :*) )
Fans 1x Zalman ZM-F1 (silent mode) achterin en 1x YS-Tech FD128025LB-N voorin

Dat wel zo'n beetje het belangrijkst

tnX alvast!

Verwijderd

ik had eerst een zalman 7000A, daarmee waren mijn temperaturen :

Idle : 39/40
stressed 44/45

dat was op zijn hoogst maar op zijn laagst heb ik nooit gemeten...

tip : ik had eerst de normale koelpasta van zalman maar die vond ik slecht en had ik vervangen met arctic silver 5, en die deden wonderen. Kan heel wat graden schelen ;)

Verwijderd

Hoe lees je de temp af? Doe je dit in de BIOS, of met asusprobe.. 53/54 graden is niet eens zo heel erg.. Nu weet ik niet of de zalman daadwerkelijk ten doeleinde heeft om de boel koeler te maken; des te meer lijkt het mij een geval om de boel stiller te maken.. Hoe zit het overigens verder met de airflow in je kast, weet je zeker dat je je fans goed geplaatst hebt en dat ze de lucht de juiste kant opblazen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je Tip, ik zal weer eens naar de Computerboer gaan ;) (@Diabolic)

Ik lees m'n temperatuur af met Asus Probe (ik had gelezen dat aantal mensen d'r problemen mee hadden, maar bij mij werkt het prima, denk ik)

Zalman dingen inderdaad stiller dan koeler, maar ik mensen gelezen die veel lagere temperaturen hadden, dat kan natuurlijk aan hun case fans liggen, maarja.

Ik heb: 1x Zalman ZM-F1 (20Db en 20CFM ) (silent mode) achterin en 1x YS-Tech FD128025LB-N (17db en 23CFM) voorin. Ook heb ik de kabels zo veel mogelijk weggewerkt, 't kan nog beter.

Ik denk ook dat het aan m'n bureau ligt -> Vlak achter de achterse fan zit en plank, maar zoveel invloed zo dat toch niet hebben???

Verwijderd

ik heb sinds een paar dagen ook de ALCU op me 800XT PE
maar moet zeggen dat ik er erg tevreden me ben..

core 570 / mem 591

idle: 34 graden
stressed: 48

na een uur 51 graden maar hoger komt ie echt niet.
en dit ook nog omdat ik in een vrij warme ongeving zit 25/30 graden (LEKKER!!) :D
Dus ben zeer tevreden zeker omdat de stock koeling bij mij stressed 77 graden werd.

edit: sorry mensen d8 dat het om de vga koeler ging :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo erg is 53/54 voor gewoon gebruik ook niet, maar ik zou graag willen overclocken, vandaar het het nieuwe board -> A7V880 en als ik kijk naar de temperaturen van andere mensen :?

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 13:32
Das vreemd,ik heb hier in mijn 2e pc de 7000b cu zitten op dezelfde processor,en die is stressed nog nooit boven de 42 graden uitgekomen,en dat in de laagste stand(op een msi kt3 ultra).Nou weet ik wel dat dat niet dezelfde cooler is,maar ik heb begrepen dat het verschil niet echt veel is tussen de 7000 alcu en de 7000 cu.
De pc staat nu al 3 weken aan zonder rebooten in de tussentijd is ook nog s de kachel in de kamer aangegaan.
Ik moet er wel bijvertellen dat ik de Antec SLK2650-BQE middletower heb,en daar zit ter hoogte van de processor de Chassis Air Guide cooler die rechtstreeks lucht aanvoert van buiten de case.Case temp is nu 32 gr.
Dus ik verdenk toch wel een beetje je airflow.Alle 3 de case coolers staan in de laagste stand bij mij,geregeld met de coolermaster Aerogate 2.

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
amd 64 3200+ @2000Mhz (standaard) met een zalman 7000B CU

idle:
36-38 @1350 rpm
stressed:
55 @ 2500 rpm

55 graden is nog redelijk okey hoor, bij 70 begin ik me zorgen te maken :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
zoals Corona al zegt is je airflow ook heel belangrijk want volgens mij is 20 CFM niet erg veel. Probeer eens je fans op 12 volt te zetten misschien daalt de temperatuur dan al aardig wat. En goede koelpasta kan natuurlijk ook wat uitmaken. :)

Verwijderd

Topicstarter
TnX voor jullie help, ik weet dat ik behoorlijk weining airflow heb, maar ik zit nu eenmaal vast aan dat me PC Echt stil moet zijn ---> hij staat in de huikamer dus dan kan je geen vliegveld hebben, en ik heb al een aantal fans geprobeerd ---> papst 2Ngl
Zalman ZM-F1 (Silent mode)
YS-Tech FD128025LB-N

En dan zijn de Zalman en de YS-Tech nog het best!

Ik heb ook al in m'n zijpaneel gaten geboord en een fan daar gezet, maar dat maakte het alleen maar erger :'( .

Ik zit erover na te denken om m'n 3x YS-Techs (17Db) in te ruilen voor 3x YS-tech van 23.5Db, of om twee fanadapters te kopen van 80 -->120 en dan twee 120mm fans erin, welke weet ik nog niet en dan nog de laatste optie---> omdat m'n kast achter bijna tegen de muur staat en ik denk dat daarom ook een deel van de warme lucht er niet uit kan, een soort airduct te maken, maar hoe dat weet ik ook nog niet ;(

edit: ow trouwens alle fans staan al op 12V

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 08:40 ]

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 13:32
Waarom kijk je dan niet voor een andere case bv.Ik heb dus een antec incl voeding,en aan de achterkant zit een 12 cm fan standaard.Het enigen wat nodig is is een fan in het zijpaneel en 1 voorin.De case kostte mij geloof ik nog geen 75 euri.
Nou zitten er bij mij niet echt stille fans in,maar zoals ik al typte,hij staat nu al ruim 3 weken aan,en ik heb er nou niet echt last van,dit in tegenstelling met me andere case,das net een stofzuiger :P

Ik moet er trouwens bij zeggen dat die antec cases echt top zijn,lekker ruim,en design is ook niet slecht.
Deze heb ik: http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=00265
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/SLK2650BQE.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/SLK2650BQE_Inside.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/backside/slk2650bqe.jpg

Verwijderd

Topicstarter
TnX, ik zit ookal een tijdje te kijken naar andere case, maar nou wil, als ik er een koop dat er wel 2*120mm voor en achter in past, maar mooie kasten, die ook nog voldoenaan m'n eisen, zijn erniet zoveel, Misschien hebben andere mensen nog ideën, ik zalalles eens goed onderzoeken!!!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

In de Coolermaster Stacker (topic) zit standaard achterin en voorin een 120 mm fan, die heel stil schijnt te zijn. Het is wel een hele grote case, die waarschijnlijk niet in je kast past. De nieuwe lian-li pc60+ heeft aan de voorkant een 120 mm fan, achter volgens mij niet. Wel een mooie kast, jammer dat het nog wel even zal duren voordat hij te koop is. Als je nog reviews van een aantal kasten zoekt, hier een linkje. Ik heb nog haast geen miditowers gezien met voor en achter een 120 mm fan.

Klik mee voor GoT!........

Pagina: 1