[laptop] HP DV1100ea Serie (opvolger 1000)

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 19:24
De opvolger van de Hp dv1000ea serie is bekend, en inmiddels ook leverbaar. Dus dat leek me een goede reden om er een eigen topic aan te wijden :).
Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-pavilion-dv1000-notebook-pc-series_190x170.jpg
De vorige serie is te vinden op [notebook] HP Pavilion dv1000 serie
Deze staat op de HP site op:
http://h10010.www1.hp.com...6149-316149-12090302.html
Er zijn twee verschillende versies leverbaar: Beide dit keer met een centrino:
dv1138EA: 1,6 GHz
dv1159EA: 1,7 GHz

dv1138EAdv1159EA
Microsoft® Windows® XP Home Edition
Enhanced Intel® SpeedStep® technologie
1,6 GHz
512 Mb
60-Gb
DVD-writer dual format (±r/±rw)
Intel® Extreme Graphics 2
6-cell Lithium-Ion (Li-Ion) accu
Intel® Pro/Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd wireless LAN
2.42kg (5.33 lb)
334 x 235 x 30 mm (Max 38.6mm back side)

Microsoft® Windows® XP Home Edition
Enhanced Intel® SpeedStep® technologie
1,7 GHz
512 Mb
80-Gb
DVD-writer dual format (±r/±rw)
Intel® Extreme Graphics 2
6-cell Lithium-Ion (Li-Ion) accu
Intel® Pro/Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd wireless LAN
2.42kg (5.33 lb)
334 x 235 x 30 mm (Max 38.6mm back side)

De 1159 is dus voornamenlijk iets sneller, en iets meer harddisk.
De prijzen vallen mij redelijk mee, vergelijkbaar met de topper van de vorige serie:

De 1138 vanaf zo'n 1150E: pricewatch: HP Pavilion DV1138EA (P-M 725; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 14" TFT; WXP Home)
De 1159 vanaf zo'n 1224E: pricewatch: HP Pavilion DV1159EA (P-M 735; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 14" TFT; WXP Home)

Ook is er ditkeer bluetooth toegevoegd.

Ik zit zelf sterk te denken over de 1159.
Vragen die ik nog heb: Is de piep problemen van de vorige serie opgelost.
En, hoe vervelend is de traagheid van de videokaart? Het scheelt wel heeel veel, in 3d:
Afbeeldingslocatie: http://images.sudhian.com/review/sff/shuttle/st61g4/3DMark-Compare.gif
(deze HP heeft dus de intel...)
Al ben ik zelf nog niet van plan 3d dingen ermee te gaan doen, vind ik dit toch jammer.
Zijn er al mensen die deze laptop gekocht hebben? Bevalt hij? Ik ben benieuwd!
(als mensen nog tips hebben voor deze startpost, zijn ze welkom :)).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Even een update (en subtiele kick :)): Ik zit er sterk over te denken om hem te kopen bij Pcsnel. Daar kost hij 1260. Daarbij neem ik dan nog voor 224E (incl) een pixelgarantie, en 3 jaar verzekering. Kom ik totaal op 1485, maar heb ik dus wel 3 jaar garantie/verzekering erbij.
Iemand die dit ding al in z'n handen heeft gehad?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zeer benieuwd naar de bevindingen van deze 1100 serie.
Wat ik met de laptop wil gaan doen, is vooral internetten, msn-en,
winamp gebruiken en clips afspelen, foto's van mijn dig camera opslaan,
en soms wat frontpage werk. Voor games heb ik mijn ps2.
Ik denk dat deze laptop er zeker voor mijn laptopgebruik geschikt is.
Alleen zie ik nog geen reviews van deze serie op het internet.
Dus net als Panman ben ik benieuwd naar revies, pictures van dit ding.
Ik heb de 1038 wel gezien bij de mediamarkt. Ik vond het model wat ouderwets
uitzien, zo zwart, ondanks die blauwe lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 20:35
@nickpancamo, deze ziet er hetzelfde uit als de 1038, al heeft de 1159 een brightview scherm dat helderder beeld geeft dan de 1038. Ik vind m trouwens erg mooi qua uiterlijk!

@PanMan, jij zegt dat dit ding al leverbaar is maar niemand in de pricewatch heeft m op voorraad. Waar kan ik m al halen? Ik wil ook de 1159.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
PcSnel zegt hem binnen 4 dagen in huis te hebben, als ik hem daar zou bestellen. Maar daar kan je hem niet bekijken voor je hem koopt (althans, niet aan). En ik zou hem wel graag eerst zien. Daarom dacht ik aan de RAF (1400E, voor de 1159, niet in de PW). Ben vooral benieuwd naar dat Brightview, verder is de vorm volgens mij hetzelfde als de 1000 serie, en die heb ik al wel gezien bij Raf.
Maar, volgens mij is dat brightview zo'n glazen laagje over het scherm. Waardoor het wel helderder is, maar ook meer spiegeld. En dat lijkt me vervelend, vooral met buiten werken (zomer, Vondelpark, Wlan bij Vertigo, anyone? :)).
Weet iemand een andere winkel in Amsterdam of omstreken, die deze laptop wellicht op voorraad heeft? Wie heeft er een grote showroom, behalve de Raf?

Edit: Heb net met HD gebeld. Die zegen hem 9 maart te kunnen bestellen. Maar pixelgarantie kost daar 144E (45 oid bij Pcsnel). En ze bieden geen verzekering. Beetje no-go, dus, HD. Voor mij dan, iig.

[ Voor 14% gewijzigd door PanMan op 04-03-2005 14:45 . Reden: Hd toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
Ik wil met deze laptop trouwens vooral gaan photoshoppen en internetten. Schiet photoshoppen (2D) op met deze grafische kaart of moet ik toch een andere gfx-kaart hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit een zwakker grafische kaart in deze laptop, maar met 2d is het wel voldoende denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

De 1138 is best aantrekkelijk. 14" laptops zijn A)onvindbaar B)véél te duur . De 1138 is best redelijk geprijst .. hopelijk hebben ze de nare pieptonen uit de 1000 serie laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al bedrijven bekend waar deze laptop al op voorraad is? (dv1159)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Bij mij iig niet, behalve de Dynabyte, die een showmodel heeft voor E1400.
Ik wou hem vandaag eindelijk bestellen bij Pcsnel. Heb wel een goede indruk van die winkel. Maar daar is hij pas de 21e lever baar (nog 10 dagen wachten..) Heb al rondgebeld of hij ergens anders eerder te krijgen is, maar het ziet er niet naar uit. Dus wordt het w.s. toch Pcsnel.
Btw, gisteren ergens dat brightview scherm bekeken. Dat ziet er wel echt HEEL mooi uit, veel meer contrast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PanMan schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:56:
Btw, gisteren ergens dat brightview scherm bekeken. Dat ziet er wel echt HEEL mooi uit, veel meer contrast!
Ok, bij de meeste internet shops wordt ie pas de 21ste verwacht.

Nog een vraagje is die Intel Extreme Graphics 2 nog wat?

(Speel nauwelijks games, maar een filmpje via TV-out kijken en af en toe een 3D CAD-progje voor de studie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:13:
[...]
Ok, bij de meeste internet shops wordt ie pas de 21ste verwacht.
Nog een vraagje is die Intel Extreme Graphics 2 nog wat?
(Speel nauwelijks games, maar een filmpje via TV-out kijken en af en toe een 3D CAD-progje voor de studie)
Die Intel extreme kaart schijnt heel traag te zijn in 3D (zie bovenstaande graph), maar doet het hopenlijk prima in 2d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Zo! Ik heb ze zojuist allebij besteld! De 1138 EN de 1159. De 1138 voor m'n ouders, de 1159 voor mezelf. Beide bij Pcsnel. Verwacht morgen of overmogen de 1138 te kunnen ophalen, dan post ik ook wel wat ervaringen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Woei!
ik post dit nu vanaf de 1138 van m'n ouders, die nu bij mij thuis staat :)
(om te configgen :) :P)
Vind het een erg mooi ding!
zit ook een (IR-)remote bij, die in het cardslot kan.
Iemand specifieke vragen?? Wellicht kan ik dan wat testjes doen,
Ik heb zelf dus de 1159 in bestelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1159 is al sinds eind februari bij office centre verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Voor hoeveel?
De 1138 bevalt sofar erg goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PanMan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:52:
Voor hoeveel?
De 1138 bevalt sofar erg goed...
Hoi Panman

Nog druk bezig met testen van de notebooks? :)

Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Zijn er echt grote verschillen tussen 1138 en 1159, wat zijn de verschillen? En hebben ze wat aan die gepiep gedaan (problemen van de vorige serie)?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 12:19
Wat ik me afvraag is of ik die bij geleverde remote ook op andere notebooks werkt. Weet iemand daar meer over?

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raveon schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:05:
Wat ik me afvraag is of ik die bij geleverde remote ook op andere notebooks werkt. Weet iemand daar meer over?
Hoi Raveon

Welke heb jij gekocht? En hoe zijn je ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 12:19
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:04:
[...]

Hoi Raveon

Welke heb jij gekocht? En hoe zijn je ervaringen tot nu toe?
Ik heb nog niets gekocht, ik heb net een 15" powerbook aangevraagd bij mijn baas. Als deze hier niet mee akkoord gaat staat deze ook op m'n lijstje.
En ik heb nog 2 laptops liggen waarvan 1 een HTPC moet worden en dan zou dat remote-je goed van pas komen.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Ik heb nog geen gepiep gehoord, maar heb redelijk vaak een muis aangesloten. NOG geen last iig, en heb er ook mee in de bieb zitten werken (en zit er nu ook), dus zou het zeker horen.
Ik heb overigens nogsteeds alleen de 1138 (van m'n ouders), dus kan nog niets melden over de 1159. Die zou ik oorspronkelijk gisteren gaan ophalen bij PCsnel, maar nadat ik ze er over belde, melden ze doodleuk dat hij pas 18 april leverbaar is :( Nog 3 weken wachten.... :(
Ik heb al een beetje rondgebeld, maar hij is waarschijnlijk nergens op voorraad, dus ik kan hem ook niet ergens anders halen.
Het lijkt er op dat m'n ouders er niet heel veel problemen mee hebben als ik deze nog even leen, maar ik had toch liever mijn eigen 1159 gehad..
Verder bevalt hij prima: Draadloos is wel wat, en hij is draagbaar genoeg.
Over de remote: het zou kunnen dat die ook op andere pc's werkt, maar dan moeten ze iig een ontvanger hebben. En ik heb nog geen software voor de remote gevonden (hij doet het wel, dus er is vast sw voor, maar niet ergens los). Zal dus niet zo heeel eenvoudig zijn om die op een andere pc aan de praat te krijgen. Maar je zou er eens een IR ontvanger aan kunnen hangen, en kijken wat je ontvangt. Ik heb geen werkende IR ontvangers, dus kan dat niet testen (heb er 3, maar ze hebben alle 3 hun kuren. En sinds ik een USB ATI remote heb, laat ik het ook maar zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PanMan schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:20:
Die zou ik oorspronkelijk gisteren gaan ophalen bij PCsnel, maar nadat ik ze er over belde, melden ze doodleuk dat hij pas 18 april leverbaar is :( Nog 3 weken wachten.... :(
Ik heb al een beetje rondgebeld, maar hij is waarschijnlijk nergens op voorraad, dus ik kan hem ook niet ergens anders halen.
Het lijkt er op dat m'n ouders er niet heel veel problemen mee hebben als ik deze nog even leen, maar ik had toch liever mijn eigen 1159 gehad..
Ik kon hem wel kopen bij Radio Modern, voor €1285,-. Je moet wel ff hard to get spelen.... O-)

maar ik heb toch voor de Asus M6 gekozen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
mijn 1138 is besteld, vind m er erg leuk uit zien. Mijn vriendin vond het brightview van de 1159 maar nix voor in de trein, dus ik doe het met 20GB en bluetooth minder helaas.
Nog ff wat foto's voor de liefhebbers (voor mij een van de redenen deze te kopen!)
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/2497.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/2505.jpg

Weet iemand misschien waar je dit tasje (of een ander goed passende tas) kunt kopen??
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/2506.jpg

meer foto's @ http://www.notebookreview...allery.asp?product=dv1000

[ Voor 4% gewijzigd door Moriaty op 30-03-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moriaty schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:19:
mijn 1138 is besteld, vind m er erg leuk uit zien. Mijn vriendin vond het brightview van de 1159 maar nix voor in de trein, dus ik doe het met 20GB en bluetooth minder helaas.
Moriaty, bedankt voor de foto's! :)

Waarom zou in de trein zitten met 1159 op schoot niet goed samengaan met brightview?
En hoe belangrijk is bluetooth eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Hrmz, bericht getypt, is hij weg :(
Dan maar overnieuw:
De 1138 die ik dus voor m'n ouders heb gekocht bevalt nog steeds prima. Helaas kreeg ik vandaag te horen dat de 1159 pas eind APRIL leverbaar is, bij vrijwel alle winkels. Echt balen. Had Radio Modern hem op vooraad? En waar zit die winkel?
Ik zit een beetje te denken over een alternatief, maar die zijn helaas niet echt beschikbaar, met vergelijkbare specs. Er is een sony, maar die heeft geen TV-out. Ik zou ook de 1138 maar voor de meerprijs van 6 tientjes bied de '59 toch wel een stukje meer (20 gb, 100 Mhz, bluetooth en brightview scherm).
Moriaty, wat vond jij tegen dat brightview scherm? Wat ik in winkels heb gezien, vond ik toch wel mooi. Wel anders, meer contrast, maar ook directer spiegelend: Normale TFT's spiegelen difuuser. Maar ik weet nog niet echt of het een nadeel is.
Ik zoek btw nog een sleeve: zo'n strak tasje er omheen, waarin je hem dan in een andere tas kan doen. Rugzakken heb ik al genoeg. Maar er zijn weinig 14" breedbeeld laptops, dus ook weinig sleeves.

BTW, die link naar notebookreview doet het hier niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PanMan schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:33:
Hrmz, bericht getypt, is hij weg :(
Dan maar overnieuw:
De 1138 die ik dus voor m'n ouders heb gekocht bevalt nog steeds prima. Helaas kreeg ik vandaag te horen dat de 1159 pas eind APRIL leverbaar is, bij vrijwel alle winkels. Echt balen. Had Radio Modern hem op vooraad? En waar zit die winkel?
Radio Modern aan de Spui in Den Haag, had 1 stuks op voorraad evenals de dynabite in Den Haag. Maar weet niet of Rmodern hem nog heeft, ze waren bezig met de verbouwingsuitverkoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
PanMan schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:33:
In Maastricht zag ik dat de Dixons er nog 1 op voorraad had. Kost je wel 1.398, dus lijkt me niet echt een alternatief.
Ik zit een beetje te denken over een alternatief, maar die zijn helaas niet echt beschikbaar, met vergelijkbare specs. Er is een sony, maar die heeft geen TV-out. Ik zou ook de 1138 maar voor de meerprijs van 6 tientjes bied de '59 toch wel een stukje meer (20 gb, 100 Mhz, bluetooth en brightview scherm).
Moriaty, wat vond jij tegen dat brightview scherm? Wat ik in winkels heb gezien, vond ik toch wel mooi. Wel anders, meer contrast, maar ook directer spiegelend: Normale TFT's spiegelen difuuser. Maar ik weet nog niet echt of het een nadeel is.
Voor mij was het eigenlijk ook allemaal helder hoor, ik wilde de 1159: de snellere processor, bluetooth en vooral die 20GB hardeschijf was me het geld zeker waard. Het scherm daar twijfelde ik nog over, ik was niet heel erg te spreken over de kijkhoek van de 1138 dus ben naar de 1159 gaan kijken. Mijn vriendin moet de laptop 90% van de tijd gaan gebruiken onderweg naar het werk in de trein. Die zei meteen bij het zien van de 1159 dat ze dat vervelende spiegelscherm niet wilde. Dat was dus in de MediaMarkt en je zag duidelijk alle verlichting achter je op het scherm. Maar goed, wel jammer van de andere features die ik nu mis, maar het wordt haar laptop... Laatste duwtje dat ik nodig had was de onbekende levertijd van de 1159, ik hoop de 1138 begin volgende week in huis te hebben!
Ik zoek btw nog een sleeve: zo'n strak tasje er omheen, waarin je hem dan in een andere tas kan doen. Rugzakken heb ik al genoeg. Maar er zijn weinig 14" breedbeeld laptops, dus ook weinig sleeves.
Ik heb het ding nog niet dus heb niet kunnen passen, maar bij de lokale fotoboer zag ik een leuke tas van Crumpler... De Mac Bains Large voor een 15" powerbook leek me wel wat. Crumpler heeft ook sleeves: School Hymn 15", ook voor de apple... Als jij iets beters hebt gevonden hoor ik het graag!
BTW, die link naar notebookreview doet het hier niet..
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
zo, in het 1000-topic stond goed nieuws, de piep is gefixed: [rml]ptw1977 in "[ notebook] HP Pavilion dv1000 serie"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik heb gisteren bij Dixons Amersfoort een dv1159EA gekocht en ben er zeer tevreden mee.

Alle software wordt ook op CD/DVD bijgeleverd en ik heb dan ook direct de engelse XP Home geinstalleerd in plaats van de nederlandse versie die voorgeinstalleerd is. Vervolgens ook nog alle drivers en andere applicaties erop gezet en het draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Dixons heeft hem dus wel op vooraad? Wat heb je er voor betaald? Mijne is nogsteeds pas eind april leverbaar :( Maar als hij elders eerder is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Ik was er in het weekend al geweest en toen hadden ze er 1 op voorraad. Na thuis een beetje de prijzen vergeleken te hebben, bleek Dixons met 1249 euro niet echt veel duurder omdat ik geen verzendkosten hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
@kdbruin, ik zag m vorige week vrijdag bij de Dixons voor 1398 euro liggen, daar hebben ze m op voorraad ook volgens de website...Ik zie nu op hun website de prijs die jij noemt, dus dat is een heel mooie aanbieding in der daad, daarvoor zou ik m ook bij de Dixons gaan halen! Flink in prijs gedaald afgelopen week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
heeft iemand al een goede tas voor deze laptop kunnen vinden? Zoja, waar en hoe duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Tip: Voor 1167 heb je een Asus M6700Ne (P-M 725; 512MB; 60GB; DVD-RW;15.4"TFT;) die amper groter is, maar wel betere specs heeft (o.a. ATI 9700).

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Moriaty schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:27:
heeft iemand al een goede tas voor deze laptop kunnen vinden? Zoja, waar en hoe duur?
Ik ben zelf ook op zoek naar een goede tas, maar ik moet ook nog een verzameling fotospullen meenemen. Aangezien ik niet heel de tijd met m'n laptop wil zeulen, ben ik dus op zoek naar een goede tas om alles in te vervoeren, inclusief een kleinere tas voor "op lokatie".

Zowel van Deuter als The North Face heb ik paar leuke tassen gezien, in combinatie met m'n LowePro Rover AW II voor m'n fotospullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Inmiddels werd ik gebeld dat mijne klaar zou liggen bij Pcsnel. Maar er staat, op de PCsnel site, ook al een opvolger.. De 1275. http://www.pcsnel.nl/pdf/733129.pdf
Eigenlijk alles hetzelfde als de 1159, maar wel met 100 Gb (ipv 80), een DL DVD brander (met lightscribe), en een 1.8 Ghz proc ipv 1.7. En maar 5E duurder. Maar de vraag is natuurlijk wanneer die nou weer leverbaar gaat zijn. Ik bel ze morgen maar's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
Ik heb de 1138 nu een tijdje, bevalt prima alleen jammer van het ontbreken van de bluetooth.
Wat ik nu van andere mensen wilde weten: bij mij doet hij het 3 uur zonder stroom, bij normaal gebruik (draadloos internetten, wat mp3 luisteren). Ikzelf vind dit een beetje kort. Heb ik iets verkeerd ingesteld? Of loopt hij bij jullie ook maar 3 uur? In meende dat Bertuss in het andere dv1000 topic met de celeron ook 3 uur kon... moet toch langer kunnen met de centrino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:34
Ik heb ook een notebook uit de dv1100-series gekocht en heb 'm net een paar uurtjes in gebruik. Schitterende keus deze dv1138ea, zoveel notebook voor maar €950,-. Vreemd genoeg was ie bij veel winkels (dynabyte, dixons, mediamarkt) helemaal niet meer te krijgen. BestelHP heeft 'm geleverd, heel snel en goedkoop.

Maar nu vroeg ik me af: hoe zit dat met IR (infrarood)? Er zit een IR-ontvanger voor de afstandsbediening maar kan ik daarop bijvoorbeeld ook een draadloze IR-muis op aansluiten? Het touchpad is fijn, maar een losse muis is toch prettiger. Iemand ideeën?

Straks gaat ie mee op vakantie. Moet alleen nog even een adapter voor in de auto kopen, twijfel alleen nog tussen een 230volt adapter of een echte notebook-adapter.

edit:
Ik weet niet of dit hier nog thuishoort? Nieuw topic openen leek me echter een beetje onnodig?
Pagina: 1