Google/zoekmachine laten zoeken in MYSQL database

Pagina: 1
Acties:

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb een site waarop mensen kunnen zoeken naar adressen. Ik maak gebruik van PHP en MYSQL op een windows 03 server

Voorstel iemand komt op een zoekpagina (b.v google :) )en typt een adres in, kan google dan ook automatisch bij mij in de database zoeken en de juiste pagina weergeven met het adres?
Heb lang op internet gezocht maar kon niks hierover vinden, alvast bedankt voor de moeite!

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

ik denk het niet. want dan moet google inloggen op jouw database, en dat zou niet moeten kunnen omdat ze je logingegevens niet hebben. en al zouden ze het wel kunnen dan mag het volgens mij niet. maar ik denk dus dat het niet kan.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:51
Nee, dat kan niet.

Waarom dat niet kan? Google MAG niet eens in die database van jou komen.

Wat je wel kunt doen is een pagina maken waarin je de google-bot alle mensen in een lijst geeft zodat 'ie ze allemaal kan indexeren, maar ik denk niet dat alles dan geindexeerd wordt wegens limieten qua aantal paginas etc.

Verbouwing

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 13:28
Dat ligt er maar net aan hoe je je informatie ontsluit. Miljoenen sites zijn gebaseerd op databases en zijn allemaal stuk voor stuk probleemloos doorzoekbaar door Google. Zie Nu.nl. Zie Tweakers.net. Bij veel van die sites is het juist de kunst ze zo te bouwen dat een zoekmachine alles optimaal kan indexeren.
Waarom dat niet kan? Google MAG niet eens in die database van jou komen.
Dat ligt er dus maar net aan hoe je je site maakt. Als jij vertrouwelijke informatie aan je voordeur plakt en vervolgens roept dat mensen er niet naar mogen kijken, ben je op z'n zachtst gezegd nogal vreemd bezig.

Met het woord "database" alleen kun je een discussie als deze nooit voeren.

Voor de topicstarter: een zoekmachine kan niet zelfstandig formulieren invullen en deze versturen.
edit:
Hoewel, zeg nooit nooit, zeker niet als formulieren geen vrije invoer vereisen. Je kunt hier dus niet volledig op vertrouwen

Wel kan een zoekmachinerobot "GET"-urls (dus bv. pagina.php?naam=pietje) indexeren wanneer het deze tegenkomt. Hou daar dus rekening mee als je je site ontwikkelt. Wat ook wel wordt gedaan is met sessies werken, waarbij sessies niet langer dan een bepaalde tijd geldig zijn. Als je dat aan je url's koppelt, hebben oude url's geen zin meer (als je dat tenminste als zodanig ontwikkelt).

[ Voor 8% gewijzigd door Anders op 27-02-2005 16:31 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Anders: op deze manier indexeert Google de database zelf alsnog nooit, alleen pagina's gegenereerd door de database. Het lijkt maar een klein verschil, maar het is aanzienlijk. De enige manier waarop Google pagina's gaat indexeren is als er naar gelinkt wordt. Als Google het pikt zou je via een sitemap (desnoods door laten "klikken") je hele site geindexeerd kunnen krijgen. Overigens moet er dan ook van buiten naar je site worden gelinkt :) .

DM!

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb mijn formulieren nu gemaakt met POST als ik dus GET zou gebruiken dan zou google de opgevraagde adressen wel kunnen indexeren?

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

ja klopt. alles dat via de url gaat kan google indexeren geloof ik.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

thebrothers:: nee, niet direct :) . Google zoekt naar linkjes, en volgt die dan. De spiders vullen zover ík weet geen formuleren in :) .

DM!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Google zoekt volgens mij ook naar de referrers van mensen. Als je direct vanaf een ingevuld formuliertje naar google gaat, dan kan het wel zijn dat ie dat indexeert, maar dat weet ik niet zeker.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Pagina: 1