Je kunt deze leds wel als powerleds gebruiken ja

Ik weet niet of ze uit mijn inkoopactie hebt, of bijvoorbeeld van world-led die ze daarna in het assortiment heeft genomen.
Deze werken op 3,5 Volt, of op 5v met een weerstandje van 75 ohm. Daarvoor waren er ook versies die gewoon op 5v liepen. Ik weet niet precies welke spanning je moederbord geeft aan de leds, ik gok iets van 3V. Dan zouden ze het wel gewoon moeten doen. Je kunt het sowieso gewoon eens testen, je maakt er niks mee kapot
Als ze niet genoeg oplichten omdat de spanning van je moederbord te laag is kun je altijd nog gebruik maken van een Optocoupler. Hierin zitten een ledje en een transistor. Als je die led aansluit op je moederbord kun je met de transistor je rgb-led schakelen.

Het blijven leuke dingetjes

Maar als je er 2 aansluit zullen ze inderdaad asynchroon gaan lopen. Ik weet niet of je dat mooi vindt of niet. Zo niet, dan kun je een synchroniser gaan solderen. In de inkoopactie staat wel een schema met onderdelenlijst. Als je wat meer leds hebt gekocht kun je ook de twee meest gelijklopende gebruiken.