Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Full collor Powerled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in mijn mod graag 2 Fullcollorleds (die van kleur veranderen) als powerled gebruiken. Heeft iemand mischien een Tutorial van how ik dit moet aansluiten ?

Alvast bedankt,
Vincent

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zoek een fade-circuitje op bij Google en maak dat met de goede spanningswaardes aan je orginele power-led-draadje. :)

Veel succes. :)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
je hebt ook leds die het van zichzelf doen... :P
hoef je alleen maar aan de 5 volt te hangen :9

U vraagt, wij antwoorden.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Aan de 5 volt van je powerled dan wel he. ;)
Anders gaat hij zich niet hetzelfde gedragen.

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je bedoeld dus van die automatisch verkleurende LEDs? deze dus?. Ik heb die eens besteld in een IA met de onderdelen voor een Synchroniser, zodat als je er meerde leds aansluit ze steeds na de afgestelde tijd gereset worden en ze dus synchroom verkleuren. ik dacht dat er hier op GoT ook een schema over rondzwierf van Benadski.

Verwijderd

Topicstarter
-l-Arjan-l- schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:36:
Je bedoeld dus van die automatisch verkleurende LEDs? deze dus?. Ik heb die eens besteld in een IA met de onderdelen voor een Synchroniser, zodat als je er meerde leds aansluit ze steeds na de afgestelde tijd gereset worden en ze dus synchroom verkleuren. ik dacht dat er hier op GoT ook een schema over rondzwierf van Benadski.
die led`s heb ik ja.. maar het is dus niet zo dat ik ze araan hang en klaar is kees ?

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
ALs je er meer dan 1 aanhangt, dan kunnen ze na een tijd asynchroom gaan verkleuren.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Je kunt deze leds wel als powerleds gebruiken ja :) Ik weet niet of ze uit mijn inkoopactie hebt, of bijvoorbeeld van world-led die ze daarna in het assortiment heeft genomen.

Deze werken op 3,5 Volt, of op 5v met een weerstandje van 75 ohm. Daarvoor waren er ook versies die gewoon op 5v liepen. Ik weet niet precies welke spanning je moederbord geeft aan de leds, ik gok iets van 3V. Dan zouden ze het wel gewoon moeten doen. Je kunt het sowieso gewoon eens testen, je maakt er niks mee kapot :)

Als ze niet genoeg oplichten omdat de spanning van je moederbord te laag is kun je altijd nog gebruik maken van een Optocoupler. Hierin zitten een ledje en een transistor. Als je die led aansluit op je moederbord kun je met de transistor je rgb-led schakelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.eska-technik.com/shop/assets/big/rainbow_t1.gif
Het blijven leuke dingetjes :) Maar als je er 2 aansluit zullen ze inderdaad asynchroon gaan lopen. Ik weet niet of je dat mooi vindt of niet. Zo niet, dan kun je een synchroniser gaan solderen. In de inkoopactie staat wel een schema met onderdelenlijst. Als je wat meer leds hebt gekocht kun je ook de twee meest gelijklopende gebruiken.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
brinkdinges schreef op maandag 28 februari 2005 @ 09:00:
Je kunt deze leds wel als powerleds gebruiken ja :) Ik weet niet of ze uit mijn inkoopactie hebt, of bijvoorbeeld van world-led die ze daarna in het assortiment heeft genomen.

Deze werken op 3,5 Volt, of op 5v met een weerstandje van 75 ohm. Daarvoor waren er ook versies die gewoon op 5v liepen. Ik weet niet precies welke spanning je moederbord geeft aan de leds, ik gok iets van 3V. Dan zouden ze het wel gewoon moeten doen. Je kunt het sowieso gewoon eens testen, je maakt er niks mee kapot :)

Als ze niet genoeg oplichten omdat de spanning van je moederbord te laag is kun je altijd nog gebruik maken van een Optocoupler. Hierin zitten een ledje en een transistor. Als je die led aansluit op je moederbord kun je met de transistor je rgb-led schakelen.

[afbeelding]
Het blijven leuke dingetjes :) Maar als je er 2 aansluit zullen ze inderdaad asynchroon gaan lopen. Ik weet niet of je dat mooi vindt of niet. Zo niet, dan kun je een synchroniser gaan solderen. In de inkoopactie staat wel een schema met onderdelenlijst. Als je wat meer leds hebt gekocht kun je ook de twee meest gelijklopende gebruiken.
Bedankt voor deze info,
In totaal heb ik 3 led`s, waarvan ik er 2 synchroom wilde laten lopen. Ik heb de led`s besteld in de inkoopactie van Led-man, Ik weet niet welke IA van u is, maar mischien dat u dat even kunt melden zodat ik het schema op kan zoeken.

Alvast bedankt

• brinkdinges
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 09:48:
[...]

Bedankt voor deze info,
In totaal heb ik 3 led`s, waarvan ik er 2 synchroom wilde laten lopen. Ik heb de led`s besteld in de inkoopactie van Led-man, Ik weet niet welke IA van u is, maar mischien dat u dat even kunt melden zodat ik het schema op kan zoeken.

Alvast bedankt
Sorry, ik was even vergeten te vermelden om welke ia het ging :P
http://www.inkoopacties.net/ia/5k2dnlbp

Het schema van Benadski:
Afbeeldingslocatie: http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=LED_sync.gif

C1 moet 100uF zijn en R1 moet 220K worden.
Dit schema blijkt niet altijd goed te werken, soms worden de leds namelijk niet gereset. Dan moet je de condensator van 10N vervangen door een grotere, bijvoorbeel 100N.

Het printplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peterbrinkhuis/LEDsync1.png

Nu hoef je zelf niet meer zo te zoeken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door brinkdinges op 28-02-2005 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
brinkdinges schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:06:
[...]

Sorry, ik was even vergeten te vermelden om welke ia het ging :P
http://www.inkoopacties.net/ia/5k2dnlbp

Het schema van Benadski:
[afbeelding]

C1 moet 100uF zijn en R1 moet 220K worden.
Dit schema blijkt niet altijd goed te werken, soms worden de leds namelijk niet gereset. Dan moet je de condensator van 10N vervangen door een grotere, bijvoorbeel 100N.

Het printplaatje:
[afbeelding]

Nu hoef je zelf niet meer zo te zoeken ;)
Ik dacht ff aansluiten een klaar, maar er komt dus meer bij kijken...
Ik zal me eens gaan verdiepen in de symbolen enzo, ik ben lamelijk een leek in elecrtische schema`s.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 09:04

Meneer iCy

swarma

hmmz. Ik had ooit een fannetje gekocht. die had ook een hd led. Dus eht enigste wat deze deed was splitten en dus me normale hd led en op de fan deed aansturen. nooit problemen mee gehad en ze liepen gewoon synchroon. Maar ik weet niet wat er gebeurd met 2 ledjes + de normale hd led :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Verwijderd

Topicstarter
[quote]brinkdinges schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:06:
[...]

Blabla ;)
[quote]

Komt er binnenkort nog een IA van u, of heeft u nog een aantal producten over ?

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik heb ook bij die inkoopactie van brinkdinges meegedaan, maar de spullen niet meer gebruikt. Je zou van mij wel dat printje met onderdelen mogen overkopen. Zelf heb ik nog 7 leds over.

Je zou ook kunnen kijken of het ook niet mogelijk is om alles op experimenteerprint te bouwen. Dat is ms ook wel best goedkoop. De onderdelen kun je dan bij elektronica-onderdelen.nl bestellen.

• brinkdinges
Ik heb wel iets over, maar dat doe ik niet weg. Ik ben ook niet van plan een tweede ia te houden. Ik neem aan dat het je om de synchroniser gaat, anders zou je leds kunnen kopen bij www.world-led.com. Nu kun je het printje van Arjan over kopen :)

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik wil er dan ook nog wel 2 ledjes bijdoen. Bij world-led betaal je het dubbele wat ik ervoor betaald heb. Aangezien dit topic geen vraag en aanbod is, zou je me hier dan maar een mailtje over moeten sturen.

Verwijderd

Topicstarter
-l-Arjan-l- schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:13:
Ik wil er dan ook nog wel 2 ledjes bijdoen. Bij world-led betaal je het dubbele wat ik ervoor betaald heb. Aangezien dit topic geen vraag en aanbod is, zou je me hier dan maar een mailtje over moeten sturen.
ja, dat begrijp ik.. de mail is onderweg..

edit: Toegevoegd aan msn

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 12:36 ]

Pagina: 1