Hoi Medetweakers,
ik heb ergens een oude computerkast gratis mee kunnen krijgen (met inhoud). Ik heb hier wat aan gesleuteld en dit is het geworden:
Epox MVP3c2
AMD K6-2 500 Mhz @ 504 (4,5 * 112, verder wil niet echt) op 2,4-2,6 V
128 Mb SD-Ram @ 112 Mhz OF 192 Mb @ 95 Mhz (komt door 2x 32 mb dimmetjes)
Nvidia Geforce 2 Ti 64 Mb
Soundblaster 16
40Gb Maxtor 7200, CD, Floppy, Ethernet PCI en 200W Voeding
AT-Kast
Ik wil deze pc vooral voor Counter-Strike gaan gebruiken. Ik had hier eerst een Nvidia TNT2 Vanta in, die theoretisch gezien ongeveer net zoals de TNT1 is en ongeveer gelijk presteert. Echter kreeg ik bij games een zeer lage fps, zelfs in Driver1, Croc2, UT (9 fps), CS (10fps). Dus toen heb ik ergens een Geforce 2 op de kop kunnen tikken, maar qua prestaties ben ik er maar een klein beetje op vooruit gegaan. In 3dMark2000 haal ik rond de 1000 en met 2001SE haal ik 1050 punten, terwijl vergelijkbare systemen op de Futuremark site veel hoger halen.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
*CXT en Cache optimaliseren/enablen voor de K6-2
*Verschillende cpu snelheden geprobeerd
*Verschillende FSB snelheden
*Mobo drivers geinstalleerd
*Veel verschillende versies drivers (20.x, 40.x, nu @ 50.x Omega)
*Windows 98 ipv XP geprobeerd
*Veel gezocht op internet/GoT
Allemaal zorgde dit voor niet veel betere prestaties. Ik heb ook eerder een K6-2 350 Mhz systeem gehad met een 3DFX Voodoo kaart en wat ik me daarvan herinner is dat die al die spellen die ik zojuist opnoemde wel heel snel kon afspelen. Ik vind dit dan ook heel raar.
Iemand ideëen wat ik kan doen of waarom ik zo'n lage fps krijg?
ik heb ergens een oude computerkast gratis mee kunnen krijgen (met inhoud). Ik heb hier wat aan gesleuteld en dit is het geworden:
Epox MVP3c2
AMD K6-2 500 Mhz @ 504 (4,5 * 112, verder wil niet echt) op 2,4-2,6 V
128 Mb SD-Ram @ 112 Mhz OF 192 Mb @ 95 Mhz (komt door 2x 32 mb dimmetjes)
Nvidia Geforce 2 Ti 64 Mb
Soundblaster 16
40Gb Maxtor 7200, CD, Floppy, Ethernet PCI en 200W Voeding
AT-Kast
Ik wil deze pc vooral voor Counter-Strike gaan gebruiken. Ik had hier eerst een Nvidia TNT2 Vanta in, die theoretisch gezien ongeveer net zoals de TNT1 is en ongeveer gelijk presteert. Echter kreeg ik bij games een zeer lage fps, zelfs in Driver1, Croc2, UT (9 fps), CS (10fps). Dus toen heb ik ergens een Geforce 2 op de kop kunnen tikken, maar qua prestaties ben ik er maar een klein beetje op vooruit gegaan. In 3dMark2000 haal ik rond de 1000 en met 2001SE haal ik 1050 punten, terwijl vergelijkbare systemen op de Futuremark site veel hoger halen.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
*CXT en Cache optimaliseren/enablen voor de K6-2
*Verschillende cpu snelheden geprobeerd
*Verschillende FSB snelheden
*Mobo drivers geinstalleerd
*Veel verschillende versies drivers (20.x, 40.x, nu @ 50.x Omega)
*Windows 98 ipv XP geprobeerd
*Veel gezocht op internet/GoT
Allemaal zorgde dit voor niet veel betere prestaties. Ik heb ook eerder een K6-2 350 Mhz systeem gehad met een 3DFX Voodoo kaart en wat ik me daarvan herinner is dat die al die spellen die ik zojuist opnoemde wel heel snel kon afspelen. Ik vind dit dan ook heel raar.
Iemand ideëen wat ik kan doen of waarom ik zo'n lage fps krijg?