[Data Recovery] bestandsnaam, corrupte data

Pagina: 1
Acties:

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ik heb een 300GB maxtor diamond max 10 SATA hardeschijf.
printplaat was kapot gegaan door een slechte molex -> sata power kabel dus ging constant aan uit aan uit.
heb toen nieuwe 300GB gekocht zodat ik in de toekomst raid 1 kan gaan draaien.
wil nu wel de rest van me data (zoon 200GB) terug van mijn hardeschijf.
dus ik heb de printplaat van de hardeschijven overgezet.
nu doet me 300gb het weer maar moest wel quickformatten...

ik heb Stellar Phoenix (http://www.stellarinfo.com/disk-recovery.htm) gebruikt voor de data recovery.
alleen heb in verschillende stappen gedaan en via een bestandje van ruim 5 mb had dit programma zo de map/bestand structuur van de hardeschijf weer terug, normaal leest die zoon 7 uur lang clusters om dit te zien.

mijn probleem is:
hij maakt een map "lost folders" aan met mappen met getallen erin voor bestanden die waarschijnlijk in dezelfde map horen maar die die niet thuis kan brengen gooit die in 1 zoon map.
ik heb zo zoon 450 mappen gekregen.
alleen nu heb ik veel plaatjes bestanden die die niet wil laten zien (dus corrupt) ook song teksten van nummers (gwoon txt) waar ik alleen maar vreemde tekentjes krijg, mp3 files die die niet wil afspelen.
maar het vervelendste is dat goed ebestanden een verkeerde bestandsnaam krijgen.
zoals muziek verkeerde namen en daarom denk ik ook mp3's die die niet wil afspelen omdat het geen mp3 is maar bijv. een jpeg die een mp3 extensie gekregen heb.

wat kan ik het beste doen?
ik heb nog gewoon me 300gb schijf om data vandaan te halen.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
zo'n! Geen zoon :X ;)
hij maakt een map "lost folders" aan
Dat is waarschijnlijk op dezelfde schijf? Dat kun je beter niet op die manier doen. Als je nog een andere schijf hebt kun je de recovered data beter daarop zetten. Zie ook:
Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

-

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
nee ik heb nog niets overschreven van me schijf
behalve dan een quickformat...
heb genoeg ruimte om zo'n 200gb aan data te bewaren naast die harde schijf