HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
hallo,

Ik heb een oude hdd (seagate 20gig, 5400rpm) met data erop in een andere pc gedaan (pc waar hij in zat is kapot). Er staat belangrijke data op dat ik absoluut niet kan kwijtraken. Alles werd gewoon herkent, maar wanneer ik de hdd probeerde te openen vroeg hij of ik wou formatteren, heb nee geclickt en vervolgens gebeurde er niks :(.
EDIT: owja het filesystem wordt bij hdd management niet herkent.. heb ook al geprobeert te booten via die hdd (staat namelijk ook windows op) maar dan krijg ik een disk boot failure.

Weet iemand hoe ik de hdd wel kan openen ?

[ Voor 20% gewijzigd door Pred87 op 24-02-2005 17:22 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50

gws24

Thinking is hard!

Als je bestandssysteem niet meer wordt herkend dan is de enige optie denk ik 1 van de data recovery tools uit de faq

EDIT: Het zou ook nog het volgende kunnen zijn:
Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). Datzelfde doe je bij FAT32 met Scandisk

[ Voor 45% gewijzigd door gws24 op 24-02-2005 17:29 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Kheb met testdisk geprobert de partition te repareren maar mn pc blijft hangen als ik dat doe. hdd kapot ?

heb trouwns ook CHKDSK geprobeert maar er gebeurt niks als ik dat doe :/

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gws24 linkt al naar de faq, daar staat nog meer handige informatie in, dan je nu misschien denkt. Zo staat er ook een heel stuk over brakke HD's in. Er zijn verschillende manieren waarmee je je HD kan controleren. Dit staat daar allemaal uitgelegd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 24-02-2005 18:00 ]