Toon posts:

[XP] SFTP server: links naar buiten de fileroot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijd gewerkt te hebben met een gewone ftp server (bulletproof), ben ik e.e.a. aan het omzetten naar een wat veiligere manier om de bestanden te delen: sftp (via ssh).

Nu heb ik Foxit WAC Server geinstalleerd op mijn windows XP machine. Users aangemaakt onder windows, draait prima (via poort 22, gebruik als client winscp)... Ik wil nu graag net als onder bulletproof virtuele directories aanmaken, die voor de gebruiker als het ware hangen in de homedir, maar in werkelijkheid ergens anders staan.

Maar: met deze server kan je een fileroot per user of per groep opgeven en vervolgens zie ik nergens de mogelijkheid om te linken naar andere directories daar buiten. Gewoon windows shortcuts in de map zetten werkt niet.

Hoe kan ik dit oplossen?? Een andere (betere) sftp server installeren is natuurlijk ook een optie, dus als je betere ervaringen hebt met een andere server waarbij dit wel eenvoudig kan hoor ik t ook graag :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
thnx. Nu ie in het goeie forum staat weet vast wel iemand een oplossing, toch?!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geen idee of Foxit het aan kan, maar kijk eens naar symlinks (of onder Windows eigenlijk iets als http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#junction)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt. Junction gebruikt om een aantal nieuwe directories (hij wil bij het aanmaken van de link alleen lege dirs....) te linken aan de homedir waar ik gelijkluidende subdirs heb aangemaakt. Vervolgens de content uit de temp-dir waar ik alles even had neergezet teruggeplaatst in de nieuwe directory. Die content is nu zowel zichtbaar in de homedir als op de plek waar het echt staat.

Ook via de sftp server is e.e.a. accessible, terwijl er alleen maar rechten zijn toegekend voor die gebruiker aan de homedir. Dus wat dat betreft: geslaagd.

Er is alleen 1 probleem: de data lijkt nu gewoon op beide schijven te staan. Hoewel het dezelfde data is (deleten op 1 plek haalt het ook op de andere plek weg), gaan de files op de e-schijf in de gelinkte dir ook ten koste van de ruimte op de d-schijf (waar de homedir staat). Niet echt handig! Kan dit ook anders?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 14:54 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Was Bulletproof niet volledig min of meer een kopie van G6 ofzo waarop tevens FileZilla is gebaseerd alleen kan die ook nog SFTP verbindingen aan ??

* nero355 weet dit niet zeker allemaal...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, bulletproof = G6ftpserver. Maarreh, zoals je ziet HAD ik bulletproof en werkte het daaronder wel en heb ik nu Foxit WAC server. Dus nee, bulletproof kan geen sftp aan.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[quote]Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:06:
Klopt, bulletproof = G6ftpserver. Maarreh, zoals je ziet HAD ik bulletproof en werkte het daaronder wel en heb ik nu Foxit WAC server. Dus nee, bulletproof kan geen sftp aan.[/quote]

Ja maar FileZilla dus wel als het goed is !!!

Woopsie :X Zie hieronder .....

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 28-02-2005 17:43 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas. Filezilla kan inderdaad overweg met sftp en ftp, maar da's de client software. Filezilla server is een echte ftp-server, geen sftp. (ten minste, voorzover ik kan afleiden van de website: http://sourceforge.net/projects/filezilla/)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:51:
...

Er is alleen 1 probleem: de data lijkt nu gewoon op beide schijven te staan. Hoewel het dezelfde data is (deleten op 1 plek haalt het ook op de andere plek weg), gaan de files op de e-schijf in de gelinkte dir ook ten koste van de ruimte op de d-schijf (waar de homedir staat). Niet echt handig! Kan dit ook anders?
Tsja, wat ik hier zeg, klopt dus niet. Ik heb de source en de target directory verwisseld bij het aanmaken van de link! De directory waar alles daadwerkelijk staat hoeft helemaal niet leeg te zijn, alleen de directory waar je naar toe gaat verwijzen. Ik had van de target dir de source dir gemaakt en andersom. Alles wat je in de gelinkte dir zet gaat ie kopieren naar waar de rest ook staat. Nu heb ik het omgekeerd en werkt het perfect. Dank voor de suggesties. _/-\o_
Pagina: 1