[TROLL] M$

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Deze Meneer vind het nodig om hier de naam Mircrosoft af te korten naar M$. Ik ben geen Microsoft supporter maar ik heb een rot hekel aan zulke verkapte trolls en ik geloof dat ik hier niet de enige ben.

offtopic:
Ik wist niet zeker of deze in de LA moest of hier, Frontpage Algemeen leek me de meest logische keuze.

edit:

Hij is inmiddels naar overbodig gemod zie ik :) .

[ Voor 14% gewijzigd door G F0rce 1 op 24-02-2005 10:47 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Volgende keer mag je dit op Tweakers.net Moddereter Forum melden, daar word dat behandeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• G F0rce 1
botoo schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:02:
Volgende keer mag je dit op Tweakers.net Moddereter Forum melden, daar word dat behandeld.
Wat ik al bang voor, moet eens beter opletten :/ . Thanx.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

FA > TMF :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb een modpuntje er overheen gesmeten. -1 is de huidige score.

edit:
Sorry, verkeerde post gemod, tel deze dus maar niet mee

[ Voor 59% gewijzigd door Bor op 24-02-2005 11:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vind het eigenlijk beetje zielig, het is maar waar je je druk over maakt. Daarnaast staat die reactie er pas tien minuten en gelijk een topic! Verder ben ik het wel redelijk eens met wat ie zegt, dus beetje overdreven om vanwege M$ maar gelijk troll te modden. M$ is gewoon synomien voor MS...lekker boeiend..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• G F0rce 1
Glashelder schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:22:
Vind het eigenlijk beetje zielig, het is maar waar je je druk over maakt. Daarnaast staat die reactie er pas tien minuten en gelijk een topic! Verder ben ik het wel redelijk eens met wat ie zegt, dus beetje overdreven om vanwege M$ maar gelijk troll te modden. M$ is gewoon synomien voor MS...lekker boeiend..
Wat een onzin, sorry hoor. Ten eerste, wat maakt het uit hoelang een reply er staat? Is het na een uur erger dan na 10 minuten? Is er een policy die ik gemist heb dat je trolls pas na bepaalde tijd mag melden? En M$ is geen synoniem voor MS. M$ is gewoon een vervelende aantijging jegens Mircrosoft. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een gigantische schurft aan Microsoft en draai thuis alleen maar NOS, maar het bedrijf simpel afmaken voor geldwolven is onzin en het lijkt me dat er helemaal op de Tweakers frontpage geen plek voor is.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

http://gathering.tweakers...q%5D=m%24&where=Dit+forum

voila, 1378 hits. Conclusie IMHO: Grow up. Het is maar een $.
G F0rce 1 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:31:
is onzin en het lijkt me dat er helemaal op de Tweakers frontpage geen plek voor is.
En dat lijkt op censuur, ook al iets wat mensen niet willen zien. Wij pakken het gewoon aan p de waardering, en als het louter een M$ is, dan geef je dus de -1 troll, wat het dan ook is.

[ Voor 51% gewijzigd door Delerium op 24-02-2005 11:33 ]

• G F0rce 1
Dan heb ik niks gezecht, ik kan me herrineren dat ooit de halve wereld hier er over struikelde dus ik denk ik maak er melding van maar goed, niet dus.

• Bor

Bor

Ecteinascidin schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:31:
http://gathering.tweakers...q%5D=m%24&where=Dit+forum

voila, 1378 hits. Conclusie IMHO: Grow up. Het is maar een $.

[...]

En dat lijkt op censuur, ook al iets wat mensen niet willen zien. Wij pakken het gewoon aan p de waardering, en als het louter een M$ is, dan geef je dus de -1 troll, wat het dan ook is.
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht eigenlijk. Meestal worden de M$ posts gelijk naar -1 gemod dacht ik. En zoals ik een keer las: M$ betekent Mega-Dollar, Miljoen Dollar, en niet Microsoft.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 24-02-2005 11:45 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:40:
Meestal worden de M$ posts gelijk naar -1 gemod.
Bor: M$ leesvoer,have phun :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bor

Bor

Thanks voor de link. Ben druk aan het lezen / doorscannen. Op GoT is er toch een policy tegen het gebruik van M$ etc? Waarom loopt dit niet synchroon met de policy voor de frontpage nu tweakers.net steeds meer integratie (een aanzien etc) wil tussen de frontpage en het forum?

Ik mod de M$ posts altijd naar beneden als ik de kans krijg. Ik vind M$ posts trouwens meer wat zeggen over de poster dan over Microsoft eigenlijk. Het blijkt nog steeds "cool" in sommige kringen om Microsoft te bashen (vaak door mensen die hun flame typen vanaf hun windows pc). Jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 24-02-2005 11:54 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Korte samenvatting:
$ gebruiken puur om een populaire kreet in een nietszeggende reactie te gebruiken is een troll.
M$ gebruiken in een verder normale/interessante reactie kan rekenen op moderaties door twee kampen, sommigen gaan voor de troll en anderen laten de inhoud van een reactie zwaarder wegen. Toch zal een M$ de reactie nooit positief beinvloeden.

edit:

En er zijn nog wel wat meer dingetjes waar de policy afwijkt, mogelijk trekt dat in de toekomst wat verder bij, maar daar zal domweg wat tijd voor nodig zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door botoo op 24-02-2005 11:58 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:50:
Thanks voor de link. Op GoT is er toch een policy tegen het gebruik van M$ etc? Waarom loopt dit niet synchroon met de policy voor de frontpage nu tweakers.net steeds meer integratie (een aanzien etc) wil tussen de frontpage en het forum?

Ik mod de M$ posts altijd naar beneden als ik de kans krijg. Ik vind M$ posts trouwens meer wat zeggen over de poster dan over Microsoft eigenlijk. Het blijkt nog steeds "cool" in sommige kringen om Microsoft te bashen (vaak door mensen die hun flame typen vanaf hun windows pc). Jammer.
M$ verwijst naar het grote geld dat Microsoft heeft om bepaalde dingen te doen dat geen enkel bedrijf kan doen. Ondertussen is USA afgekocht, de rechtzaken zijn naar de prullenmand doorverwezen.

Microsoft kan de X-box doorduwen, ookal is er honderden miljoen dollar verlies. Sony en andere concurrenten kunnen zoiets niet proberen.

Zolang de post onderbouwt is, dan is het ok. Anders ga ik die ook negatief modden.
Hoewel offtopic (wellicht is een appart topic daarvoor beter) denk ik dat je nogal overdrijft. Het doorduwen van de X-Box lukt Microsoft anders maar aardig slecht gezien het verschil in verkoopaantallen tussen de PS2 en de Xbox.
Een normaal bedrijf zou een nieuwe afdeling met honderden miljoenen dollar verlies allang opgeven.

[ Voor 15% gewijzigd door rapture op 24-02-2005 12:25 ]

• Bor

Bor

rapture schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:58:
[...]

M$ verwijst naar het grote geld dat Microsoft heeft om bepaalde dingen te doen dat geen enkel bedrijf kan doen. Ondertussen is USA afgekocht, de rechtzaken zijn naar de prullenmand doorverwezen.

Microsoft kan de X-box doorduwen, ookal is er honderden miljoen dollar verlies. Sony en andere concurrenten kunnen zoiets niet proberen.

Zolang de post onderbouwt is, dan is het ok. Anders ga ik die ook negatief modden.
Hoewel offtopic (wellicht is een appart topic daarvoor beter) denk ik dat je nogal overdrijft. Het doorduwen van de X-Box lukt Microsoft anders maar aardig slecht gezien het verschil in verkoopaantallen tussen de PS2 en de Xbox.

@modjes: Is het de bedoeling in de toekomst tot 1 geheel beleid te komen voor zowel de frontpage als het forum?

• G F0rce 1
Bor_de_Wollef schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:02:
[...]

@modjes: Is het de bedoeling in de toekomst tot 1 geheel beleid te komen voor zowel de frontpage als het forum?
In mijn visie was dit al, maar goed dan rust daar waarschijnlijk het misverstand.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

De kapstok voor GoT en T.net is in principe hetzelfde. Alleen details,onder meer als gevolg van moderatiewijze, kunnen verschillen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

GoT is een discussieforum, waar je over en weer argumenten gebruikt om iets te discusseren, onder sturende leiding van Mods die de basisregels van goede discussies handhaven.
De FP is echter GEEN discussieforum, maar een infopost. Je mag de reacties lezen voor aanvullende info en aan de hand van het moderatiesysteem kan je inschatten wat de waardering is.

Het grote verschil is dus dat in een discussie een M$ de discussie verziekt, een troll dus en daarom niet mag. Gezien de FP, dat geen discussie is, kan je dus in principe ook die discussie niet verzieken. Je kan dan wel te troll posten, maar iedereen met meer dan 1 hersencel gaat er dan niet op in, maar plaatst daar een waardering bij. En die waardering -1 troll is voldoende. Wil je geen trollen zien, zet je je minimumleesniveau op 0 en ben je ervan af. Kom je een verse troll tegen kan je 'm zelf die -1 troll geven en ziet een ander 'm ook niet meer.
Maar los daarvan heb je ook nog zoiets als een rode lap effect waar mensen vanaf moeten. Het is toch echt maar een $, niets meer, niets minder. Wat je er zelf van maakt is dan iets wat je bij jezelf moet zoeken. Je kan het desnoods in de volksmond een lichte troll noemen, maar zodra de M$ opduikt in een betoog, dien je dat hele betoog te bekijken en te beoordelen ipv kinderachtig alleen op basis van de $ een -1 troll te zetten. MS is echt niet zo goed bezig dat alles halleluja is en je dus over kleine details als een $ in betogen valt. Heck, als ik de kleine details van WinXP ik mag afzeiken blijft er van MS alleen nog een M$ over, want laten we wel wezen... in Goed Nederlands heb je toch echt geen Start, maar Begin. En die knop druk je al helemaal niet in om je PC uit te zetten. Klein detail, net als $, dus laten we daar ook niet zwaar aan tillen.

En zo vinden we dit wiel echt steeds opnieuw uit.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ecteinascidin schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:59:
in Goed Nederlands heb je toch echt geen Start, maar Begin. En die knop druk je al helemaal niet in om je PC uit te zetten. Klein detail, net als $, dus laten we daar ook niet zwaar aan tillen.
offtopic:
De start is volgens vandale en het groene boekje wel degelijk een correct Nederlands woord. Het is namelijk "begin van een activiteit; vertrekpunt" en dat is toevallig heel correct gekozen. Aangezien de startknop je vertrekpunt is voor elke actie die je wilt ondernemen, en die actie kan inderdaad het afsluiten van je pc zijn.

Het gebruik van M$ in een betoog toont mijn inziens enkel aan dat de poster niet in staat is enige mate van objectiviteit tentoon te stellen en daarom beoordeel ik een reactie waarin M$ gebruikt wordt per definitie met een troll.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Nou nou... wat maken we ons weer druk om niets :'(

Ik begin me af te vragen of tweakers.net wordt gesponsord door Micro$oft?!

Het gebruik van het $ symbool is courant onder niet Windows gebruikers. Het hoort er nu eenmaal bij en als je het gebruik van dat symbool niet kan aanzien in de naam Micro$oft dan hoor je helemaal niet thuis op een tech forum.

Dat kritiek op Microsoft altijd zo'n harde reakties uitlokt is toch gewoon te gek voor woorden. Respecteer gewoon een ander zijn mening. Als iemand Micro$oft nu eenmaal een hopeloos bedrijf vindt dan is dat zijn mening en dan hoef je hem of haar daar niet voor te veroordelen.

Aan de bankrekening van Micro$oft te zien is het gebruik van dat $ symbool niet onterecht.

Het wordt tijd dat M$ boys eens gaan chillen, panikeren is voor niets goed. Je wakkert er enkel maar de geruchten dat het slecht gaat met de produkten van Micro$oft mee aan. Door zulke paniekreacties en massa hysterie leg je de bal enkel maar in het andere kamp.

Ik bijvoorbeeld geniet van deze topic, voor mij bewijst het dat het eindelijk begint door te dringen dat er een nieuw tijdperk is aangebroken waar Microsoft geen deel van zal uitmaken.

Maar ja dit is maar een mening dus vast en zeker ook een troll?! |:(

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:47:
Respecteer gewoon een ander zijn mening. Als iemand Micro$oft nu eenmaal een hopeloos bedrijf vindt dan is dat zijn mening en dan hoef je hem of haar daar niet voor te veroordelen.
./.
Het wordt tijd dat M$ boys eens gaan chillen, panikeren is voor niets goed.
./.
Ik bijvoorbeeld geniet van deze topic, voor mij bewijst het dat het eindelijk begint door te dringen dat er een nieuw tijdperk is aangebroken waar Microsoft geen deel van zal uitmaken.
Een ander moet idd gerespecteerd worden om zijn _mening_ maar niet om z'n trollen en flamen.
./.
Je verwart panikeren met ageren tegen kinderachtige taalverbasteringen.
./.
Een nieuw tijdperk zonder Windows?
Zou best kunnen, maar voorlopig nog lang niet en al helemaal niet door M$ te gebruiken ipv Microsoft of MS.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ja, dat is een troll van de bovenste plank.
Het hoort er nu eenmaal bij en als je het gebruik van dat symbool niet kan aanzien in de naam Micro$oft dan hoor je helemaal niet thuis op een tech forum.
Bovenstaat citaat is voor mij redelijk veelzeggend en ik ga er ook niet op in, daar krijg je alleen ontzettend heetgebakerde discussies van :)

• Bor

Bor

Nou nou... wat maken we ons weer druk om niets :'(

Ik begin me af te vragen of tweakers.net wordt gesponsord door Micro$oft?!

Het gebruik van het $ symbool is courant onder niet Windows gebruikers. Het hoort er nu eenmaal bij en als je het gebruik van dat symbool niet kan aanzien in de naam Micro$oft dan hoor je helemaal niet thuis op een tech forum.
Wat een onzin, sorry hoor maar als SUN bv de "grootste" was geweest werd het ook $UN. Het is gewoon een flame cq troll in mijn ogen. Het gebruik van M$ is helemaal niet courant onder de niet Windows gebruikers. Je ziet het vooral veel onder de wat minder technisch onderbouwde "meelopers" in de vorm van "kijk mij eens stoer zijn". Dat je dus zonder normaal te kunnen communiceren (dus zonder M$) niet op een tech forum thuis hoort vind ik klinklare onzin.
Wat is dat nu weer voor onzin? Dan moet iedereen zeker over op Linux. Sorry hoor, maar ik gebruik beide en ben dus geen Microsoft voor of tegenstander. Elk OS heeft zijn eigen voor- en nadelen. Daar mooi over gediscussieerd worden zonder kinderachtige flames etc.
Bovenstaat citaat is voor mij redelijk veelzeggend en ik ga er ook niet op in, daar krijg je alleen ontzettend heetgebakerde discussies van
Ik heb er ook hartelijk om gelachen. Maar goed, het doel van de startpost is nu wel behaald denk ik. Ik voel persoonlijk weinig voor het zoveelste MS tegen de rest topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 24-02-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulke reacties had ik wel verwacht, zeker die flame "de wat minder technisch onderbouwde meelopers".

Guys you don't practice what you preach! Jullie lullen maar over trolls en flames maar jullie reakties bulken van de flames en de trolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:45:
Zulke reacties had ik wel verwacht, zeker die flame "de wat minder technisch onderbouwde meelopers".
Dat is geen flame, dat is een feit :> Ik heb nog nooit een serieuze systeembeheerder of IT-professional (of hij nu met Linux, Solaris of OS/400 werkt) de term M$ of Mickeysoft zien of horen gebruiken. Dergelijke mensen discussiëren namelijk met feiten en hebben daar geen dergelijke kinderlijke grapjes voor nodig om hun standpunt kracht bij te zetten (wat het niet zou doen, het zou hoogstens het waardeoordeel over hun kennis naar beneden halen).

Als je wilt aantonen dat Microsoft een kapitalistisch monopoliebedrijf is, doe dat gerust door prijzen, jaarrekeningen, financiële verslagen, ... aan te halen of ernaar te verwijzen, maar niet door "M$" te roepen. Dat ligt in dezelfde categorie als Dell/Hell en Compaq/Combraq. Net zoals het in een politieke discussie niet bevorderlijk is om als het over een extreemrechtse partij hittler-termen te gaan gebruiken ipv op basis van feiten te discussiëren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:45:
[...]

Guys you don't practice what you preach! Jullie lullen maar over trolls en flames maar jullie reakties bulken van de flames en de trolls.
Gelieve niet van dit soort ononderbouwde, stemmingmakende, losse projectielen afschieten. Dat is weinig bevorderlijk voor de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Yoeri schetst het verhaal nog even extra duidelijk, waarvoor dank. Bovendien was die zin die bazilfunk aanhaalt algemeen bedoelt en niet tegen hem persoonlijk gericht. Jammer dat er gelijk zo gereageerd moet worden. Kom met goede argumenten, anders is wat mij betreft deze discussie afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook nog wat toevoegen:
In de wereld van computergebruikers is het gebruikelijk dat er wordt afgekort, en meestal in de vorm van een acroniem. De bedoeling is dat de afkorting iets zegt over hetgeen waarvoor de afkorting staat.

En in die computerwereld (helemaal in de tweakers-wereld) heeft men heel goed door dat Microsoft zijn macht grotendeels inplementeerd/uitoefend door middel van grote financiele fondsen. Zo rekken zijn rechtszaken of beginnen zij rechtszaken terwijl iedereen met een moreel besef kan inzien dat Microsoft ernaast zit.

Ergo het ontstaan van de afkorting M$; daar heb je die afkorting die ook nog wat zegt over de inhoud waarvoor de afkorting voor is bedoeld.

En daarnaast is deze afkortting gewoon simpelweg ontstaan omdat het tegenwoordig "in zwang is" om letters te vervangen door alternatieve tekens (da's 1337 weet je). En zelfs Microsoft zelf beseft dat de $ een moderne manier is om de letter "S" af te korten. Kijk eens op deze pagina, en met name punt 2 van die "uitleg" ( ;) ).

[...]
Non-alphabet characters can be used to replace the letters they resemble. For example, "5" or even "$" can replace the letter S.
[...]

Verder nog: De afkorting M$ nu zo "ingeburgerd" dat deze commonplace is geworden, net zoals dat met nieuwe woorden in levende talen gebeurt. En aangezien ook computertaal bijna als "levende taal" kan worden gezien, zullen er soms nieuwe woorden/uitdrukkingen/afkortingen in zwang raken, of je dat nu wilt of niet.

En inderdaad: Het is soms even slikken ja, maar de afkorting M$ is niet meer weg te denken, en accepteren lijkt me nu de beste optie -> het is immers maar een gewone "afkorting". Als je het niet aanstaat gebruik je deze afkorting niet, net als dat jij sommige woorden ook niet zal willen gebruiken (terwijl ze wel in de Dikke van Daele staan).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als je toch met informatie komt G_M_C, dan mag je dat wel in de juiste context plaatsen. Het MS stuk waar je aan refereert gaat over 'leetspeek' door kinderen . . .
Security At Home > Child Safety
A parent's primer to computer slang
Understand how your kids communicate online to help protect them

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De M$ "afkorting" is niet zo ingeburgerd als jij wilt aangeven. Je ziet het echt vooral bij de groep die ik eerder in een van mijn posts in dit topic schetste. En afkorting moet een valide afkorting zijn. In dit geval van Microsoft is dat MS. Een letter vervangen door een totaal andere letter of symbool is zelfs volgens het groene boekje etc niet correct.

Op dit pagina die je aanhaalt legt microsoft ook uit wat 133t c0mpu7o0rz zijn enzo (ala). Dat is niet dat microsoft dat aandraagt als valide afkortingen of woorden. Ze proberen daar een indruk te geven van de "slang" die sommige (zie eerdere posts) gebruiken.
Understand how your kids communicate online to help protect them
Inderdaad, kiddie language. Zodat de ouders in staat zijn om hen beter te beschermen (omdat ze dat volgens MS blijkbaar zelf niet voldoende kunnen). >:)

Sorry maar wat jij schetst gaat helaas niet op imho.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 25-02-2005 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik denk dat M$ afkorting in de Windows 9x tijdperk ontstaan is, toen klaagde iedereen over bluescreens. Men betaalde zich blauw aan MS-software (Windows + Office-licentie kost bakken geld) en het crasht regelmatig. De dagelijkse reboot was de realiteit. Duur materiaal dat continue vastloopt, daarop word er gevloekt. Dat een goedkope Lada vastloopt, dan is verstaanbaar. Maar als een dure Mercedes dat doet, dan vloekt je ook. Het duurt niet lang of $-teken wordt gebruikt. Microsoft zat toen gewoon geld te innen terwijl ze op hun lui achterwerk zaten zonder innovatie (vergelijkbaar met de belastingsdienst, de mensen zitten ook alleen maar geld te innen).

Sinds Windows 2000 en XP wordt het stabieler en MS doet eindelijk iets tegen virussen/bugs/lekken/... De kwaliteit van hun producten stijgt van Lada naar een degelijk Duits automerk niveau, nu hebben we eigenlijk niks te klagen over crashes/bluescreens. Enige dat we nu over MS kunnen klagen is hun manier van bedrijfsvoering, bv foute features in IE steken, rechtzaken afkopen, X-box met honderden miljoenen verlies toch proberen door te duwen, verdeel-en-heers-strategie,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 17:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dat kritiek op Microsoft altijd zo'n harde reakties uitlokt is toch gewoon te gek voor woorden. Respecteer gewoon een ander zijn mening. Als iemand Micro$oft nu eenmaal een hopeloos bedrijf vindt dan is dat zijn mening en dan hoef je hem of haar daar niet voor te veroordelen.
Dat een mening onder alle voorwaarden beschermd zou moeten worden, en niet zou mogen worden bestraft, ben ik geheel met je eens ...
Waar mensen zich echter wel aan kunnen ergeren, is de manier waarop mensen een mening uiten.

Dat je Microsoft een rot-bedrijf vind, is je goed recht, en die mening deel ik zelfs, daarom heb ik thuis lange tijd geen enkel Microsoft-product gedraaid (sinds kort op wens van mn vrouw een windows-PC aan moeten schaffen, omdat ze die ook op haar werk moet gebruiken en thuis wilde oefenen, die windows-PC staat voornamelijk uit, omdat ook zij liever op mn mac zit, als ze dan aan een computer moet zitten, ook mn dochtertje heeft al openlijk aangegeven dat ze pappa's computer veel liever heeft) ..

Maar gebruik dan argumenten, onderbouw die mening en maak duidelijk op basis van feiten wat r mis is aan microsoft en hun ontwikkel- en distributiewijze ...
Als je dat niet doet, maar vervalt in onderhuidse aanvallen, sugestieve schijfwijze's, wordt daartegen opgetreden en om eerlijk te zijn dat is terecht, omdat juist de trollers die MS als M$ schrijven opvallend vaak daarbij vergeten te beargumenteren ...

Jouw hier gequote post is een prima voorbeeld ervan:
Immers valt het je ook niet op dat als je ononderbouwde aannames post, zoals dat je het een hopeloos bedrijf vind, je makkelijk vervalt in de schrijfwijze met de '$', op de momenten dat je serieus een discussie aangaat, schrijf je (misschien onbewust) de naam van het bedrijf opeens wél correct ...

Leer gewoon aan dat als je een discussie aangaat, je ook een poging moet doen serieus genomen te worden door degenen die je toespreekt, met trollerige schrijfwijzes als 'M$' maak je jezelf meer belachelijk dat Microsoft, omdat dat inderdaad de indruk wekt dat het een opgeschoten teenager is die een beetje loos zit te ranten, zonder dat hij dat met feiten zou kunnen onderbouwen.
(en dat is onjuist, er is ook een kritische discussie over Microsoft te houden zonder te vervallen in aanvallen onder de gordel, maar puur op feiten gebaseerd)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik ben een IT professional en guess what? V
Yoeri schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:53:
[...]
Dat is geen flame, dat is een feit :> Ik heb nog nooit een serieuze systeembeheerder of IT-professional (of hij nu met Linux, Solaris of OS/400 werkt) de term M$ of Mickeysoft zien of horen gebruiken. Dergelijke mensen discussiëren namelijk met feiten en hebben daar geen dergelijke kinderlijke grapjes voor nodig om hun standpunt kracht bij te zetten (wat het niet zou doen, het zou hoogstens het waardeoordeel over hun kennis naar beneden halen).
Weer een flame en iets dat je zelfs niet kan hard maken.

Ik ken anders weinig vakidioten met zo weinig humor als degene die jij beschrijft. Maar ja in iedere sector zijn er natuurlijk mensen die schrik hebben om niet serieus genomen te worden. Als je weet dat het bedrijf waar ik werk haast getrouwd is met "mickeysoft" en ik dus zelf een vakidioot ben kan ik jou reaktie dus echt afdoen als nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:47:
Wel ik ben een IT professional en guess what? V
[...]

Ik ken anders weinig vakidioten met zo weinig humor als degene die jij beschrijft. Maar ja in iedere sector zijn er natuurlijk mensen die schrik hebben om niet serieus genomen te worden. Als je weet dat het bedrijf waar ik werk haast getrouwd is met "mickeysoft" en ik dus zelf een vakidioot ben kan ik jou reaktie dus echt afdoen als nonsens.
Sorry maar ik kan de reactie van Yoeri alleen maar onderschrijven. De vakbekwame mensen die ik dagelijks tegenkom hebben het nooit over compraq, M$, mikeysoft of wat dan ook. Dat hebben ze ook niet nodig. Wat is er uberhaubt "flame" aan de post van Yoeri? Hij post alleen maar zijn eigen ervaring, er staat nergens dat het zo is, alleen dat hij dat zo meemaakt (iets wat ik dus ook elke dag meemaak). In mijn inziens zegt het gebruik van Mikeysoft, M$ etc meer over de volwassenheid van jouw collega's dan over Microsoft in het geheel. Die afkortingen zijn zo eind 90's (en toen waren ze ook al niet leuk).

Wat voor werk doe je trouwens dat je jezelf IT professional noemt? Ik kon er niets over vinden in je profiel. Het enige wat ik vind zijn trolls en flames als (ervan uitgaande dat je dezelfde nic op de frontpage gebruikt)
voor een gedetaileerd overzicht van de verbeteringen in longhorn kan je terecht op deze site

http://www.apple.com/macosx/
En andere anti Microsoft flames die veelal netjes omlaag gemod worden. Blijkbaar heb je het nogal moeilijk met Microsoft.

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 25-02-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:47:
Wel ik ben een IT professional en guess what?
Mag ik vragen wat jou opleiding cq. functie is? En hoe lang je al in het vak staat op welk niveau?
Flame? Hard maken? Ik hoef toch niet te bewijzen dat ik iets wel of niet gezien heb zeker? er staat netjes "Ik heb nog nooit... gezien". Als je dàt al een flame vindt... Dan bevestigt dat enkel mijn idee over jou :)
Wie had het ook alweer over flames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
/me extra duit in zakje doet :)

Op het moment dat iemand zegt "ik heb nog nooit gezien" of "het is me anders nog nooit opgevallen dat" (of analoog, meer voorbeelden verzinnen is niet nodig) dan is het vrij duidelijk dat iemand een mening probeert te poneren. Een flame is vaak een niet-onderbouwd argument dat als feit wordt gebracht. Nu vraag ik jou, bazilfunk, hoe breng je iets als feit als je dingen als in de net genoemde voorbeelden gebruikt? :)

[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 25-02-2005 20:28 ]

Pagina: 1