Toon posts:

Verbastering naam Microsoft op FP, wat is het beleid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dit item nieuws: Microsoft kondigt updates voor bedrijfsmessenger aan wordt in de erste post M$ gebruikt i.p.v. MS of Microsoft
Gepost door wolfmannetje - woensdag 20 oktober 2004 - 09:44 - Score: -1 (Troll)

Liever niet
grote kans dat je daarmee ook gelijk je beveiliging in het netwerk omlaag haalt
De security leaks in M$ producten zijn de laatste tijd van allerhande...ze komen in alle (ok bijna) producten voor
Notes of Groupwise zijn hiervoor beter
Op het GoT-forum is hier een duidelijk beleid voor en wordt het ook niet getolereerd.

Aangezien ik dit soort verbasteringen regelmatig zie, vroeg ik me af of hier op de FP een ander beleid voor geldt.
En รกls er al een beleid voor is, kunnen dit soort zaken simpel gemeld worden ร  la TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Frontpage Algemeen => Tweakers.net Moddereter Forum

Verder wordt 'M$' ook op de FP niet gewaardeerd, maar daar is er uiteraard het moderatiesysteem voor. De meeste FP-mods (niet te vergelijken met de GoT-mods natuurlijk) modereren een dergelijke reactie naar beneden, en aan de huidige score/tag (-1 Trolll) te zien is dat ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steve schreef op 20 oktober 2004 @ 20:24:
Frontpage Algemeen => Tweakers.net Moddereter Forum

Verder wordt 'M$' ook op de FP niet gewaardeerd, maar daar is er uiteraard het moderatiesysteem voor. De meeste FP-mods (niet te vergelijken met de GoT-mods natuurlijk) modereren een dergelijke reactie naar beneden, en aan de huidige score/tag (-1 Trolll) te zien is dat ook gebeurd.
Dat had ik eigenlijk ook verwacht, maar wijzigingen worden niet doorgevoerd in de posts zelf?
De verbastering wordt door de GoT-mods wel ongedaan gemaakt, waarbij het ongenoegen duidelijk wordt gemaakt naar de poster toe en deze daar hopelijk van leert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Op GoT zijn alle berichten dan ook zichtbaar, op de FP niet. Berichten die volgens de FP-moddereters niets bijbrengen of om een andere reden niet zichtbaar hoeven te zijn, worden naar beneden gemod. En zo wordt het ongenoegen ook meteen kenbaar gemaakt naar de poster... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Steve op 20-10-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

Reacties met verbasteringen om de verbastering alleen (dus zonder verdere inhoud) kunnen eensgezind op Troll rekenen, maar er word verschillend aangekeken tegen reacties die ondanks de verbastering wel inhoud heeft.
Sommigen menen dat elke reactie met een verbastering een troll is, anderen oordelen liever op inhoud en laten de verbastering (niet dominant) negatief meewegen.

Verbasteringen zijn doorgaans geen reden om een powermoderatie uit te (laten) voeren.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die wolfmannetje is trouwens geen erg goede aanwinst voor de FP. Hij heeft een karma van -101 (!) Volgens mij is dat een absoluut diepterecord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Nu online
Sowieso ben ik van mening dat er met het wijzigen van berichten van anderen spaarzaam moet worden omgegaan. Als je als "admin" (dat is iedereen behalve de gewone gebruiker vanuit het perspectief van laatstgenoemde) daadwerkelijk teksten van anderen gaat aanpassen dan krijg je al gauw een eng sfeertje van censuur.

Op het forum vind ik het wel kunnen: daar kun je een duidelijke policy opstellen, mensen naar de FAQ verwijzen, etc. Op de FP kun je dat in principe wel doen maar is het eigenlijk veel leuker als het laagdrempelig blijft. Af en toe dan een slechte reactie gaat wel omlaag via moderatie.

Dit is overigens geen kritiek op de powermods hier, ik vind juist dat er heel correct mee wordt omgegaan. Dus het is eerder een aanmoediging: zwicht niet voor de roep om meer ingrepen, die er toch vaak langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik wil dat graag onderschrijven. Proberen zoveel mogelijk toe te staan op de fp zonder dat het de basic faq dingen niet aantast en ook het modsysteem zoveel mogelijk dat zelf laten beoordelen. Met de powermods op de achtergrond om uitzonderingen bij te werken en af en toe wat "opvoedends" te plaatsen. Ik denk dat dat zo moet blijven.

Dat wolfmannetje doet het erom. Die staat met trots op zo'n lage karmaranking lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb totaal geen probleem met M$ denk (en met my een hoop meer) dat ze de verbastering hebben verdiend
ik zeg dat niet omdat ik een hekel heb aan microsoft maar een feit is dat ze zo groot zijn geworden met een zeer agresieve financiele bedrijfs filosofie

dus kan je ook dingen als M$ in plaats van MS verwachten

en denk dat mensen nu eens meer moeten lezen wat mensen denken dan hoe mensen het opschijven

want ik woon nu in noorwegen en merk weer hoe fijn het is als mensen naar elkaar luisteren en niet aleen hooren wat ze zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@michaelw:
Het was absoluut niet mijn bedoeling om hier een discussie uit te lokken over het wel of geen hekel hebben aan de verbastering.
Iedereen heeft immers recht op zijn eigen mening :)

Ik heb inmiddels uit de diverse reply's kunnen achterhalen, dat het niet op prijs gesteld wordt en dat door moderatie een en ander weggefilterd kan worden.
Dat hierbij rekening gehouden wordt met inhoudelijke argumenten die soms boven de verbastering prevaleren, moge duidelijk zijn.

offtopic:
Overigens ben ik nooit in Noorwegen geweest en ken de luister-cultuur daar niet, maar kunnen horen lijkt me sowieso essentiรซel voor het luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Nu online
Het gebruik van termen als Mickeysoft, M$, Linsux, e.d. zorgt ervoor dat de spreker zelf al aangeeft duidelijk bevooroordeeld te zijn tov de partijen. Het is een beetje hetzelfde als dat iemand tegen je zegt: "Zullen we eens discussieren over mijn auto en die klotebak van jou?" Je kunt op voorhand vaststellen dat het vanaf zijn kant geen discussie zal zijn, maar eerder een debat of erger, een afzeiksessie. Velen zullen daar geen zin in hebben, en lopen dus weg (en in ons geval, modereren dan omlaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

'M$ heeft een zeer eenduidig gebruiksvriendelijk OS gemaakt en voorzien van extra's zodat zelfs mijn oma kan surfen. M$ heeft zodoende met z'n monopoly een groot bos aan verschillende standaarden (VESA, geluid, Hercules) om zeep geholpen en zo een uniform OS gekregen. M$ heeft zo toch z'n sporen verdient'

Is bovenstaande reply een troll? M$ = troll -> troll ... zo werkt het dus niet.
Iedere reply is maatwerk, alleen als de reply om m$ heengebouwt is, is het duidelijk een troll. Zodra er iets bijstaat komt al maatwerk kijken (en vergeet je liever M$).

Het verschil tussen GoT en de FP? op Got is een community waar trollen tot ruzies leiden. GoT heeft huisbewaarders per forum en GoT is meer persoonlijk... de FP is een openbare verzamelplek waar iedereen kan lezen en schrijven, censuur is het laatste wat je daarzo wilt toepassen, hoe erg dat soms kan uitpakken. Maar op de FP hebben we 1 ding dat GoT niet heeft: moderatiesysteem en een -1 troll tag. Troep op -1 hoef je in principe nooit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Het is natuurlijk lang niet de eerste keer dat deze discussie gevoerd wordt. Geรฏnteresseerden kunnen de volgende topics eens doorlezen:

M$-fans vinden de waarheid weer eens troll
M$ een troll?
M$ vs MS competitie is uitgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
En hoe moeten we eigenlijk omgaan met dollartekens die niet in bedrijfsnamen staan? Ik zie deze post met daarin het woord ver$innen. Het slaat overigens ook op de geldhonger van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

polaris schreef op 27 oktober 2004 @ 16:00:
En hoe moeten we eigenlijk omgaan met dollartekens die niet in bedrijfsnamen staan? Ik zie deze post met daarin het woord ver$innen. Het slaat overigens ook op de geldhonger van MS.
Wmb is
Eigen belangen veiligstellen kan ik nog wel een plaatje bij ver$innen
hetzelfde als
Eigen belangen veiligstellen kan ik nog wel een financieel/economisch plaatje bij verzinnen
en zo'n plaatje kan ik ook verzinnen, al zou ik iets minder krom formuleren :P

Het doorslaggevende argument is voor mij dat hier geen goedkope naamsverbasteringen worden gebruikt. MS wordt niet beschimpt en van geldhonger beticht, MS wordt sec van geldhonger beticht (wat natuurlijk gewoon mag) - en zoals het geformuleerd is is mijn verwoording nog te zwaar ook. In feite zegt poster niets anders dan dat MS een financieel belang heeft.

Het gebruik van $ om geldzaken te duiden helemaal uitbannen lijkt me - understatement van de week - dom. Daar is dat teken voor uitgevonden, anders kunnen we posts als
Het zal MS wel weer om de $$ gaan
ook wel als troll gaan bestempelen.
edit:
...wat bij nader inzien verdedigbaar is, maar dan op basis van "wel weer" en niet op basis van de $$ :X

Wat de moderatie van de post betreft: hij kreeg zowel een fipo als een troll; beide imo onterecht. Heb er een puntje bijgedaan en hoop dat ik daar niet alleen in sta.

Overigens ben ik van mening dat de fictieve post van Ecteinascidin wel degelijk een troll is. Het gebruik van de $'en voegt niks toe en wijkt in niets af van ander pejoratief taalgebruik. "Die kl**tzak heeft een goed punt" zou dan ook geen troll zijn? I beg to differ!

[ Voor 15% gewijzigd door Rataplan op 27-10-2004 17:25 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1