Toon posts:

probleem meerdere PC's multipc modem (Alcatel) 510

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Heb vandaag geprobeerd adsl aan te sluiten op mijn werk.
Nu werkt alles gewoon perfect met 1 pc op de multipcmodem.
zodra ik er een 2de pc bij prik dan loopt het internet meteen klote en na een tijdje (circi 30 sec) kunnen we het schudden op beide pc's.

Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Het enige rare wat ik kon vinden is dat de ene pc een ip kreeg van 10.0.0.1 en de andere 2 pc 10.0.0.151 en 10.0.0152. beetje raar vind ik dit want die andere 2 pc's zouden naar mijn inziens 2 en 3 op het eind moeten krijgen.

Ik heb hier al ff de zoekfunctie gebruikt en het schijnt als je hem flashed dat je van een hoop problemen afbent. Ik weet zo niet welke versie modem we hebben maar ik heb hem vorige week over de post gehad.

Heeft iemand dit ook als eens gehad?
En is dit probleem op te lossen met een eventuele router?

Alvast bedankt,

Badmuts20

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

DHCP staat dan niet goed geconfiged op die ene pc waarop je 10.0.0.1 krijgt maar waarschijnlijk zelf in gevult?

Speedtouch freak

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:19
doe eens op beide pc's in dosprompt:

ipconfig /release
ipconfig /renew

eerst ALLEBEI releasen voordat je renew doet..
dan zou het goed moeten gaan denk ik..

[ Voor 10% gewijzigd door enira op 23-02-2005 23:49 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
@lSltAlKeR

dat is nu dus het vreemde ze staan allemaal op dhcp (dus ip ontvangen)

@jarnotjuh
Doe je dit ook al niet als je de pc opnieuw opstart?
Maar ik zal het eens proberen. (proberen kan geen kwaad :P )

Verwijderd

Bij mij werkte het ook eerst niet goed en na gewoon elke pc gerestart te hebben in het netwerk was ook alles opgelost.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

die 10.0.0.1 krijg je standaard niet via dhcp. Dat is al vreemd.standaard deelt hij namelijk .150, .151, .152 etc etc uit.

Je firmware moet recent genoeg zijn als hij splinternieuw is.

klinkt meer alsof pc2 spyware / adware bevat die de lijn voltrekt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

heeft de pc met 10.0.0.1 misschien een vast ip ingesteld staan?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een default gevonfigde 510 1 Poorts of 4 Poorts deelt WEL 10.0.0.1 t/m 10.0.0.254 uit !!! :)

Gewoon de DHCP Pool aanpassen en gaan met die banaan...

/EDIT : Ligt er ook aan wanneer je modem geleverd is he !!!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:18:
[...]

Nopes, ik heb thuis de 510i 1-poorts uitvoering. Deze had standaard de 10.0.0.150-10.0.0.200 range.

EDIT:
Ik weet niet hoe het zit met de 4-poorts, daar heb ik geen ervaring mee

[ Voor 56% gewijzigd door nero355 op 08-03-2005 15:39 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:13:
Een default gevonfigde 510 1 Poorts of 4 Poorts deelt WEL 10.0.0.1 t/m 10.0.0.254 uit !!! :)

Gewoon de DHCP Pool aanpassen en gaan met die banaan...
Nopes, ik heb thuis de 510i 1-poorts uitvoering. Deze had standaard de 10.0.0.150-10.0.0.200 range.

EDIT:
Ik weet niet hoe het zit met de 4-poorts, daar heb ik geen ervaring mee

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 15:18 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
PC die als eerste wordt aangesloten, krijgt een IP-adres uit de DHCP pool vanaf 10.0.0.1. Dan wordt het modem geconfigureerd met de KPN software. Deze configuratie maakt een nieuwe pool aan die begint bij 10.0.0.150 of wellicht 10.0.0.151, dat weet ik niet zeker. Modem onthoudt echter welke NIC (MAC-adres) al eerder een adres heeft gekregen en geeft bij voorkeur hetzelfde adres steeds terug.

Maar je probleem zit niet in die DHCP pool hoor, dat maakt geen biet uit. Ik zou het probleem ook eerder gaan zoeken in trojans/spyware.

[ Voor 16% gewijzigd door Tropos op 09-03-2005 00:41 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Topictitel iets duidelijker gemaakt.

Dat je een andere DHCP reeks gebruikt intern is niet vreemd of erg van belang. Het probleem dat het na het aansluiten van meerdere PC's opeen niet of slecht werkt is vreemd.

Heb je de provider al gebeld? KPN al gebeld? Wat melden zij?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn gaat bij dit soort problemen niet echt een hulp kunnen zijn. Tenzij de modem stuk is, dan wordt-ie vervangen. Verder kunnen ze er niet zoveel mee / aan doen op de helpdesk denk ik. KPN doet aan kpn problemen oplossen, niet aan PC problemen (waar het een beetje op lijkt)

Wat gebeurt er als je die andere PC in z'n eentje aansluit op de modem? Werkt het dan wel goed?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eens ff alle voorkeursinstellingen bekijken.

Ga in de webinterface van je modem eens naar menuoptie DHCP en vul dat bij de MAC adressen de opvolgende adressen in: 10.0.0.160 - 10.0.0.161 - 10.0.0.162
Doe dit bij de bestaande instellingen, dan weet je zeker dat de mac adressen kloppen. Daarna nog ff op save all drukken en op je PC's ff je IP vernieuwen.

Ik denk dat dit beter gaat werken. Zo niet moet je de netwerk stekkertjes achterin je modem eens een beetje door elkaar husselen, allees eens een keer omklikken. Probeer ook telkens een andere poort leeg te houden, misschien dat er iets mis gaat met 1 van de poorten.

succes

Verwijderd

Het is inderdaad vreemd maar beide ip's vallen in de DHCP pool dus dat zou het probleem niet mogen zijn, wat wel kan...In de fabrieks instellingen van het modem begint de Range bij 10.0.0.1 maar zodra de kpn installer gedraait is begint die bij 10.0.0.150.
probeer eens je modem een harde reset te geven,daarna op beide pc's ipconfig /release en daarna ipconfig /renew, vervolgens modem configureren en daarna weer release en renew, beide ip's zouden elkaar nu op moeten volgen.
Pagina: 1