Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/nokia3120/logo.jpg
Intro

Oké, heel leuk en aardig - maar waarom dit topic :?

Nou het zit zo:

Een tijdje geleden was op zoek naar een vervanger van mijn Sony Ericsson T100
(wat een pracht ding was voor die tijd btw).

Maar eenmaal een aantal GSM shops te hebben gehad, kwam ik de Nokia 3120 tegen, in eerste instantie dacht ik dat het om een Nokia 6230 ging. Keek nog eens goed, bleek dus gewoon het kleinere broertje te zijn - qua design - van de 6230. Oké nice! :*)
Verkoper; "Het is eigenlijk een upgrade van de Nokia 3100, betreft functies etc", na enig onderzoek bleek het dus idd dat het geval te zijn.

Blabla bla...

Nou ik denk niet dat iedereen de centjes heeft of ervoor over heeft om een duur toestel aan te schaffen, of laat staan een abo. Met de kijk op weinig bellen etc oa, leek het me leuk om meer info te delen op GoT over dit nieuwe bel geval :)

Het prijskaartje

Prepaid:
  • T-Mobile ~ € 99,-

-verkrijgbaar bij de lokale telefoonshops
Foto's

Het is een nieuw toestel, dus nog weinig foto's te bekennen;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/nokia3120/front_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/nokia3120/back_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/nokia3120/side_thumb.jpg
* klik voor grotere versie

* let niet op de brakke kwali :/

Specificaties
  • Elegante metallic look
  • XHTML surfen met GPRS
  • JPG/PNG ondersteuning in browser
  • MMS & SMS
  • Tri-band GSM 900/1800/1900
  • Geanimeerde screensavers
  • Java™ spelletjes
  • Kleuren display
  • Gewicht: 84 gram
  • Afmetingen: 101.8 x 42.6 x 19.4,5 mm
  • Display met 4096 kleuren ~128 x 128 pixels
  • Knippert op ritme van belmelodie - kan uit :9
  • Polyphonic Ringtones
volledige specificaties
Accu

Klinkt goed allemaal, maar hoe lang gaat nu eigenlijk de accu mee?
Na eerste oplaadbeurt heb ik hem er een hele nacht erin gehouden, dat was goed voor precies een week. Dus 24/7 :)
En dan ook nog af en toe gespeeld met GPRS...
^^ mijn eigen ervaring dus ;)

Links

Enkele engelse links:* atm, heeft T-Mobile de verkeerde info op de site staan, en op Nokia Nederland bestaat de 3120 nog niet eens blijkbaar - ik hou het in de gaten.

Ervaring

Mijn ervaring:

Het toestel is solide van constructie, en voelt niet bepaald goedkoop aan. Niet alleen dit is een + puntje, ook gaat de accu vrij lang standby mee. Iets wat in mijn ogen vrij belangrijk is, en aangezien dit toestel niet meteen je bankrekening leegtrekt.

Ideaal voor een gebruiker die toch iets nieuws wil hebben met de nodige functies, maar niet dat je meteen aan een abo oid vast zit B)

Bedoeling van dit topic

De bedoeling van dit topic is natuurlijk om te discuseren over de Nokia 3120 met de functies en/of onderwerpen die daarbij horen. Het is echter niet de bedoeling om warez getinte dingen uit te wisselen. Voor meer info, klik hier

• De informatie word regelmatig bijgehouden/gewijzigd, mits dit mogelijk is.
• Op of aan merkingen? Let me known.

[ Voor 11% gewijzigd door rlkz op 24-02-2005 19:32 ]

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
Binnenkort:
  • Uitbreiding van TS
  • Meer info

[ Voor 78% gewijzigd door rlkz op 24-02-2005 19:33 ]

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
Niemand? :/

I browse with Vivaldi

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik heb de 3100, kan eigelijk hetzelfde, volgens mij is het alleen qua uiterlijk vernieuwd. Ik had een pech modeltje, bij mij is bijna alle electronica vervangen, omdat m'n toetsenbord ermee op hield en profielen niet werkten. Maargoed toen het vervangen was, is het een prima telefoon die ik voorlopig wil houden. De service van Nokia via het service center was ook top.

Ding heeft alles wat je nodig hebt op een telefoon. Zelfs een XHTML browser ideaal, verder geen poespas, echt een leuk ding. En voor de 3120 zal dat niet anders gelden :)

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 11:55
"Mix business with pleasure"
Ahum, als deze "business" telefoon geen bluetooth heeft dan zullen weinig mensen er hun "pleasure" aan beleven vrees ik. :X

- Ruud

• rlkz
  • Niet online
Zaagmans schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:20:
[...]

Ahum, als deze "business" telefoon geen bluetooth heeft dan zullen weinig mensen er hun "pleasure" aan beleven vrees ik. :X
hmm mjah good point 8)7

nokia zal hiermee willen doelen op het zakelijk uiterlijk oid...

I browse with Vivaldi

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29
Mwah ik vond bluetooth ook wel handig, maar de prijs van toestellen met bluetooth ligt gewoon veel hoger. Er is best leven zonder bluetooth ;) als je bluetooth wilt moet je gewoon voor de 6230 en dan krijg er nog een hoop extra's erbij, heb je geen poespas nodig dan gewoon voor een telefoon als deze gaan.

Verwijderd

ik zit ook te denken aan een nieuw maar goedkoop mobieltje,dat word dan deze of de 2600,ze lijken een beetje op elkaar.

maar wat is nou de kwaliteit van de handfree speaker op dit toestel?
want nu heb ik een siemens mc60(postbank) en daar zit ook die handsfree functie op maar als ik praat horen ze me niet maar ik hun wel...heel irritant en onbruikbaar dus

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:10:
ik zit ook te denken aan een nieuw maar goedkoop mobieltje,dat word dan deze of de 2600,ze lijken een beetje op elkaar.

maar wat is nou de kwaliteit van de handfree speaker op dit toestel?
want nu heb ik een siemens mc60(postbank) en daar zit ook die handsfree functie op maar als ik praat horen ze me niet maar ik hun wel...heel irritant en onbruikbaar dus
De handsfree functie van dit toetsel vind ik echt heel goed, de speaker is luid en duidelijk en andersom ook imo.
Verder vond ik persoonlijk de 2600 er een beetje goedkoop eruit zien, betreft knopjes etc - maar goed dat is persoonlijk. ;)

I browse with Vivaldi

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik heb de zilvere 3120 besteld! Hij lijkt me ideaal, geen onzin, degelijk/functioneel en goed design, kortom mijn ding! En ook nog betaalbaar!

Ik zal hier dan ook snel mn ervaring posten zodra hij binnen is!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hij is binnen, erg fijne mobiel. Degelijk en stevig! Geen onzin erop en een goede accu erin

Ik had hem voor 99,- besteld en hij is nu alweer 119,- --> Als je hem nog ergens voor 99,- vind, kopen! :D

Een tevreden nijntje heeft gesproken B)

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoe kan je hier de firmware van vinden? Welke code moet je dan intikken??
*edit heb al gevonden.. *#0000# voor geinteresseerden :P

[ Voor 29% gewijzigd door Kijoki op 09-04-2005 13:21 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:49
Een enorme Topic kick :)

Ik heb vandaag bij de mediamarkt Utrecht een T-mobile prepaid pakketje gekocht met daarin een t-mobile branded 3120.

Eerste indruk is dat de toetsen iets aan de gladde kant zijn, en dat de afwerking aan de achterzijde helaas plastic heeft moeten leren kennen.
Toetsen wennen vrij snel, dus wat dat betreft is het wel te overleven.

Waarom nu dit toestel?
Ik zocht een mobiele telefoon in het "BAR" model, beetje strak uiterlijk niet extreem duur. De behoefte aan tierelanteintjes zoals cam, mp3, fm, en dergelijk zijn bij mij eigenlijk niet (meer) aanwezig. Eigenlijk was de wens om doormiddel van IR of bleutooth het adresboek bij te kunnen werken. Totdat ik een datakabel in handen kreeg waar ik dat ook mee kon.

De IR poort ofwel de bleutooth maakte dat ik eigenlijk telkens op het wat duurdere segment uitkwam. Helaas ben ik op dit moment zonder een vaste baan, dus niet in staat om een stabiel financieel contract aan te gaan.

Tot ik gisteren in de mediamarkt deze aanbieding zag. Eerste reactie was dat het niet kon, 6610 voor een prijs van 88 eurie. Nog een keer goed gekeken, was het een ander toestel met minder functies maar kwa uiterlijk wel net zo straks als de 66 serie.

Dit kan ik zeker waarderen dus heb ik gisterenavond wat gegevens over de 3120 opgezocht en met uitzondering van de IR / BT was het wel een toestel waar ik wat mee kon. Datakabel was hetzelfde als het toestel van me broertje, dus heb ik hem vanmorgenvroeg gehaald.

Vragen barts maar los. :)
offtopic:
Sorry voor het wat lange verhaal, maar wou het graag met jullie delen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Klopt het trouwens dat je van die afgeronde antenne/batterij meters hoort te hebben? Ik zag op een plaatje van gsmarena.com dat het gewone, rechthoekige horen te zijn.

Ik heb de 3120 nu een week, nadat mijn 6230i een rondje wasmachine heeft gemaakt. Niet te vergelijken bijna deze 2 telefoons maar toch roeleert deze, de accu kan wel 10 dagen mee als ik niet bel/sms heb ik zo het idee en de menu snelheid is echt top.

Ik ben er trouwens ook achter dat je zonder gereedschap van een 3100 een 3120 kunt maken en andersom, de type aanduiding, RH19 is exact hetzelfde bij beide toestellen. Er zit dus geen verschil in software, zoals eerder in dit topic genoemd werd.

Verwijderd

Schop!

Verwijderd

Ik heb gisteren bij de BelCompany ook dit toestel gekocht. Van T-mobile voor €59,95. Ik kreeg nog eens extra kassakorting van €10,00 en mocht het toestelletje meenemen voor 50 euro! Simlock eraf en mijn Simyo kaart erin. Leuk, er zat ook nog een los headsetje bij!

Wat vind ik van de telefoon? Erg prettig apparaatje om te gerbuiken. De standby en spreektijd kan ik nog niet beoordelen...maar het gebruik is lekker simpel, hij voelt idd degelijk aan, er zit een duidelijk helder scherm op (beter als dat van de oudere Nokia's met kleurenschermpje) en eindelijk een polyfoone telefoon die je hoort afgaan! Wat een bak herrie als je hem op 5 zet :o

Misschien nog een leuke tip voor wie zich eraan stoort. Aan de onderkant van het frontje staat het merklogo van T-mobile. Met een 2 eurocentstuk kun je dat logo er zo vanaf krabben zonder dat er krassen op het chromen deel van het frontje komen. Het is wel raadzaam om het frontje er eerst even af te trekken., anders kun je de toetsen wat beschadigen.

Overigens...mijn vorige telefoon was een Sony-Ericsson T610. De begon ineens heel erg het leven te laten. Omdat ik maar 60 euro te besteden had kwam ik uiteindelijk uit op deze telefoon.

Tja...ten opzichte van de T610 heeft hij dus geen camera, Bluetooth, Infrarood etc. Maar als je nagaat hoe vaak ik die dingen nu werkelijk gebruik. Bluetooth om in het begin er wat theme's, ringtone's en plaatjes in te zetten, Infrarood gebruik ik al helemaal nooit! en die camera...ach ja...ik heb ook een HP 4.2mp liggen....die maakt mooiere foto's en kan ook makkelijk meegenomen worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 13:37 . Reden: Extra info toegevoegd. ]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij deze :) Het alarm/wekker, kent die een snooze functie?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:20:
[...]

Bij deze :) Het alarm/wekker, kent die een snooze functie?
redelijk grote kick... voor iedereen die het zich ooit nog mocht afvragen het antwoord is ja.

Ik heb dit toestel nu liggen als leentoestel terwijl mijn vario wordt gemaakt door t-mobile. Eigenlijk is het een heerlijk telefoontje wat het altijd doet en waar je geen gezeik mee hebt. Echt een aanrader voor de oudere of minder handige mensen die gewoon willen bellen. Ding loopt nooit vast etc. Je mist wel wat t.o.v. van een luxere telefoon maar tot nu toe bevalt het eigenlijk wel.. Ik ga er zelf waarschijnlijk ook even een halen en dan met een duo sim optie mijn vario er naast. Ideaal voor uitgaan etc. Je hoeft je ook niet druk te maken over die dure/kwetsbare telefoon in je broekzak.

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb dit toetsel ook en het is een heel fijn toetsel geen poespas maar het doet gewoon wat een mobiel hoort te doen. Ik heb hem gekocht bij t for telecome en dan geunlocked zodat mijn orange sim er in kon . En het bevalt heel goed alleen heb ik soms dat het bereik wegvalt wat ik eerder met mijn mc60 niet had. en soms als ik aan het bellen ben wil de verbinding nog wel is slecht zijn maar dat zal dan door het bereik komen. Ik weet niet waar het aan kan liggen orange of de telefoon. Want eerder had ik wel altijd goed bereik met mijn oude telefoon.

Verwijderd

Ik ben dus ook erg tevreden over dit toestelletje. Ik heb hem al een tijdje, nog geen problemen mee gehad. Hij voelt erg degelijk aan en er zit verder geen poespas op wat ik toch niet gebruik, precies goed voor mij dus!

Het volgende probleempje alleen; weet iemand misschien of de telefoon ook kan worden opgeladen met zo'n datakabel? Ik ben namelijk laatst in Canada geweest en daar werkte de adapter niet, dit omdat ze daar 110 volt hebben. Nu moet ik binnenkort voor een paar weken naar Amerika en als mijn adapter het daar ook niet doet zit ik na een week ongeveer zonder telefoon...

gr Willem

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
Voor €30 (en €4 verzendkosten) is deze telefoon nu ook te vinden bij de Kruidvat. Zit ook gewoon €10 beltegoed (van Tele2) bij. Het kan wel tot 3 weken duren voordat je 'm thuis gestuurd krijgt, maar als je geen haast hebt dan is dit natuurlijk wel een leuke actie.

* Hahn heeft er net eentje voor z'n moeder besteld :)

The devil is in the details.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Hahn schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:22:
Voor €30 (en €4 verzendkosten) is deze telefoon nu ook te vinden bij de Kruidvat. Zit ook gewoon €10 beltegoed (van Tele2) bij. Het kan wel tot 3 weken duren voordat je 'm thuis gestuurd krijgt, maar als je geen haast hebt dan is dit natuurlijk wel een leuke actie.
Ik zag net pas deze link en keek ook naar deze telefoon. Heb er ook 2 besteld (verschillende adressen).
Ben benieuwd of ze ze nog hebben, het is natuurlijk al 2 maanden later. Heb wel netjes een bevestigingsmail gehad....

Hahn, heb jij die voor je moeder al binnen?
Zit er een simlock op? (vast wel, maar mijn ouders hebben wel eens eerder zo´n kruidvat ding simlock vrij gehad)

[ Voor 6% gewijzigd door ErHa op 31-12-2006 13:04 ]

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
M'n moeder heeft 'm allang binnen en ze kon gewoon d'r simkaartje van haar oude telefoon erin doen (was ook van Tele2, dus misschien ligt het daaraan). Is leuk toestelletje verder, is het geld wel waard.

The devil is in the details.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tele2 mag volgens mij geen toestellen leveren met simlock ;)

Ik zag net dat hij ook bij Simyo.nl wordt aangeboden voor 75 euro incl 30 euro beltegoed.
Maar dat stelt natuurlijk niks voor vergeleken met die kruidvat aktie :+

Zal het eens doorsturen aan mijn vrouw, die heeft nu een telefoon met een barst in het scherm.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

De nokia 3120 is voor 60 euro te krijgen bij de primafoon. Je krijgt er dan 15 euro beltegoed bij.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Heeft iemand al nieuws over de simlock van tele2? Is dit toestel daar gesimlocked of niet? Zoniet dan bestel ik hem ook :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Januszjes schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:54:
Heeft iemand al nieuws over de simlock van tele2? Is dit toestel daar gesimlocked of niet? Zoniet dan bestel ik hem ook :)
nomad85 in "Simlock op telefoon, mag dat?"

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Dankuwel! Ik heb hem ook maar besteld. Voor 30 euro kan je er geen narigheid van hebben :) Iemand een idee hoelang het duurt voordat de telefoon wordt bezorgd?

• j-w
  • Niet online

j-w

Ik heb hem ook besteld bij Kruidvat. Weet iemand hoe lang het in de praktijk duurt voordat je hem binnen hebt?

Nog een vraag, weet iemand of de 3100 frontjes passen op de 3120? Ik vind de 3100 look namelijk iets mooier.

[ Voor 39% gewijzigd door j-w op 04-01-2007 11:48 ]

• ErHa

ErHa

Heb hem binnen van de actie voor 30 eur.

Is inderdaad simlock vrij en je krijgt hem in de kleur iron-blue.
Ideaal toestelletje.

Het activeren van de Tele 2 sim + gratis beltegoed kaart heb ik met mijn oude telefoon gedaan zonder problemen.

Nu alleen nog uitvogelen hoe ik mijn oude vertrouwde ringtone naar de nokia kan krijgen want die standaard ringtones zijn maar niets...

• j-w
  • Niet online

j-w

ErHa schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:24:
Heb hem binnen van de actie voor 30 eur.

Is inderdaad simlock vrij en je krijgt hem in de kleur iron-blue.
Ideaal toestelletje.

Het activeren van de Tele 2 sim + gratis beltegoed kaart heb ik met mijn oude telefoon gedaan zonder problemen.

Nu alleen nog uitvogelen hoe ik mijn oude vertrouwde ringtone naar de nokia kan krijgen want die standaard ringtones zijn maar niets...
hoe lang duurde het voordat je hem binnen had?

• ErHa

ErHa

j-w schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:53:
[...]

hoe lang duurde het voordat je hem binnen had?
Ongeveer 2 weken

• ErHa

ErHa

ErHa schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:24:
Volgens mij zijn er 3 opties op eigen ringtones op de 3120 te krijgen
1 - via ringtone site
2 - via datakabel
3 - via sms / mms

Optie 1 heeft mijn .mid niet
Optie 2 heb geen datakabel
Dus blijft optie 3 over. Nu heb ik al een midi file op mijn pc dus moet ik alleen nog een site vinden waar je optie 3 kunt regelen incl "een .mid attachment" aan je sms-je.

Weet iemand er zo eentje? Heb ze nog niet kunnen vinden.....

• hjs
  • Niet online

hjs

Wij hadden donderdag wel een brief van Tele2 in huis met welkom enzo.
Telefoon is er nog niet.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Hippa, heb mn telefoontje binnen :) Heerlijke phone voor het geld. Is eigenlijk gewoon een uitgeklede Nokia 6230. Ietsje minder opties maar werkt voor de rest hetzelfde, en voor 30 euro een prima aankoop.

• ErHa

ErHa

ErHa schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:49:
[...]

Volgens mij zijn er 3 opties op eigen ringtones op de 3120 te krijgen
1 - via ringtone site
2 - via datakabel
3 - via sms / mms

Optie 1 heeft mijn .mid niet
Optie 2 heb geen datakabel
Dus blijft optie 3 over. Nu heb ik al een midi file op mijn pc dus moet ik alleen nog een site vinden waar je optie 3 kunt regelen incl "een .mid attachment" aan je sms-je.

Weet iemand er zo eentje? Heb ze nog niet kunnen vinden.....
Iemand hier nog een idee over?
Telfort webmms komt alleen op je ´persoonlijke telfort site´ aan niet op je tel zelf :(

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Zijn er al mensen die een datakabel gebruiken bij de 3120? Hij bevalt dat, gaat dat synchroniseren een beetje goed met de pc? Dat wil zeggen: contacten en agenda items zoals afspraken enzo:?

• j-w
  • Niet online

j-w

weet er iemand wat er gebeurt als je de telefoon besteld via kruidvat en tijdens de aflevering niet thuis bent?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

j-w schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:25:
weet er iemand wat er gebeurt als je de telefoon besteld via kruidvat en tijdens de aflevering niet thuis bent?
Krijg je een briefje met een volgend tijdstip waarop ze opnieuwe langskomen.

Ik heb net een datakabel voor 7,45 besteld :) Eens zien hoe dat gaat.

• ErHa

ErHa

Januszjes schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:42:
[...]

Krijg je een briefje met een volgend tijdstip waarop ze opnieuwe langskomen.

Ik heb net een datakabel voor 7,45 besteld :) Eens zien hoe dat gaat.
Waar heb je deze besteld als ik vragen mag. En is dat incl bezorgkosten?
Toen ik vandaag op de zwarte markt er een wilde kopen zei die man 12,50. Ik zei 5 euro en toen wilde hij niet meer met me praten..... ;)
Ik heb ze namelijk op ebay voor 4,50 gezien + 3 euro verzendkosten

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Inderdaad, Ebay :)

• j-w
  • Niet online

j-w

heeft iemand ervaring met de rubberen covers voor de 3100/3120?

• hjs
  • Niet online

hjs

Hier kwam de telefoon vrijdag aan :+

• ErHa

ErHa

Heb ondertussen de DKU-5 datakabel binnen, maar PC suite weigert mijn 3120 te herkennen.

- Heb de driver geinstalleerd (voor de virtuele com poort).
- USB kabel erin gestoken (werd herkent)
- PC suite geinstalleerd (laatste versie van Nokia website) en dan weigert hij op een of andere manier mijn telefoon te herkennen bij de verbinding setup)
Annuleer ik dit en probeer ik het later in te stellen binnen PC suite dan krijg ik de melding:
error code xxxx - telefoon wordt niet herkend (zit op werk, heb error code niet bij de hand)

Iemand anders dit ook gehad en weten op te lossen?

• ErHa

ErHa

ErHa schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:22:
Heb ondertussen de DKU-5 datakabel binnen, maar PC suite weigert mijn 3120 te herkennen.

- Heb de driver geinstalleerd (voor de virtuele com poort).
- USB kabel erin gestoken (werd herkent)
- PC suite geinstalleerd (laatste versie van Nokia website) en dan weigert hij op een of andere manier mijn telefoon te herkennen bij de verbinding setup)
Annuleer ik dit en probeer ik het later in te stellen binnen PC suite dan krijg ik de melding:
error code xxxx - telefoon wordt niet herkend (zit op werk, heb error code niet bij de hand)

Iemand anders dit ook gehad en weten op te lossen?
Mijn Palm synch software zat blijkbaar in de weg.
Dat niet automatisch laten opstarten helpt.
Daarna alles wissen via uninstall.
Dan Nokia remover eroverheen en vanaf het begin herinstalleren heeft het opgelost

Pagina: 1