DIY netfilter

Pagina: 1
Acties:
  • 2.717 views sinds 30-01-2008

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
ik heb op de volgende site

http://www.platenspeler.com/diy/cabling/nl_2netfilter_1.html

een zelfbouw netfilter gevonden die me wel eens leuk lijkt om te maken. Gewoon om het te proberen zeg maar! Baat het niet, dan schaadt het vast ook niet.. Maar er wordt gebruik gemaakt van een zelfbouw netfiltertje van de conrad. Deze blijkt echter inmiddels niet meer leverbaar. Ik heb hier niet echt verstand van; op de site van de conrad staan wel aardig wat kant en klare 'netfilters', maar welke is nou geschikt als alternatief??

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
^-^

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

Het netfilter van die site is niks anders dan het netfilter wat conrad compleet verkoopt en wat oa. in je geschakelde PC voeding zit. Je kunt het natuurlijk ook zelf maken van wat spoelen, condensators etc. (die verkoopt Conrad ook)

Zie Conrad.nl:
  • Productgroep "Netfilter"
    Art.nr's 521314, 521498, 521486, 521435, 521386, 521361, 521326, 521315
  • Productgroep "Netfilters (Epcos)"
    Art.nr's 501926, 501647, 501587, 501912, 501900, 501887, 501874, 501912
Het zal je geluid geen haar beter maken, tenzij je audioinstallatie, dimmers, PC/monitor etc behoorlijk brak zijn en niet voldoet aan de normen (veel apparatuur bevat al zo'n zelfde filter).

Let erop dat een netfilter geaard moet zijn!

Zie ook:
- http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelargnet.htm
- Nut speciale stekkerblokken
- Netfilter? Wat moet je ermee?
- http://www.vego.nl/4/n/n_039.htm
- http://personal.inet.fi/atk/dncmrc/mfilt.html
- http://user.tninet.se/%7E...mt_audio_kits/mf_2001.htm
- http://www.euronet.nl/~mg...lter/uk_netfilter_bg.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 05:20 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Bij mij thuis zijn het juist de geschakelde voedingen van LCD monitor e.d die flink wat troep geven op de uitgangen van mijn Parasound amp. Vreemd genoeg kwam de storing niet van de amp zelf, maar uit de pre-outs van mijn Marantz (die niet geaard is). Oplossing voor mij is het afplakken van de aarde in de stekker van de Parasound. En zie daar, weg alle troep :) Ik kan me voorstellen dan een netfilter vrijwel het zelfde effect kan hebben.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
nou ik heb hier nogal wat last van tikken in het geluid als er een lamp aan of uit gaat, en zeker in de subwoofer geeft dit een erg doffe knal waar mn ouders zelfs van wakker schrikken als ik laat thuis kom.. Bovendien komt er een vervelend geluid uit de installatie als de koelkast even aan gaat.. Dat was eigenlijk de reden dat ik een netfilter wilde proberen!

In een ander topic over ruis uit de speakers werd gesteld dat ik het spul misschien zou moeten aarden, werkt dat hier dan ook voor??

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
deepspace schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:21:
Bij mij thuis zijn het juist de geschakelde voedingen van LCD monitor e.d die flink wat troep geven op de uitgangen van mijn Parasound amp. Vreemd genoeg kwam de storing niet van de amp zelf, maar uit de pre-outs van mijn Marantz (die niet geaard is). Oplossing voor mij is het afplakken van de aarde in de stekker van de Parasound. En zie daar, weg alle troep :) Ik kan me voorstellen dan een netfilter vrijwel het zelfde effect kan hebben.
bedankt voor het idee van het afplakken van de aarde ik had hier last van mijn tft monitor die stoorde nogal op de luidsprekers en na het afplakken van de aarde wasdit inderdaad verholpen:) maar ik had ff nog 1 vraagje. een netfilter zou dan hetzelfde effect hebben als het afplakken van de aarde???
alvast bedankt

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
het zelfbouw netfiltercomponent is na navraag opeens weer verschenen op de site :)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Illusion

(the art of)

Het aflplakken van de veiligheidsaarde is niets anders dan levensgevaarlijk. Klinkt misschien dom, maar die draad zit daar natuurlijk niet voor niets.
Wat je veel beter kan doen is een scheidingsfilter de audiokabel tussen je PC en je voorversterker hangen EN een zgn. mantelstroomfilter in je antennekabel monteren. Zijn je problemen opgelost EN ben je veilig bezig. :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Hmm... wel een mooie metalen behuizing maar uit veiligheidsoogpunt kan je echt beter voor een plastic behuizing gaan (of een metalen behuizing met plastic binnenkant). :)

Senile! Senile Oekaki

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
deepspace schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:21:
Je had zeker last van ruis op de pre-outs? Dat had ik ook, maar - vreemdgenoeg - als ik mijn TV uitzet (stekker eruit), dan heb ik geen ruis meer.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Illusion schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 03:57:
Het aflplakken van de veiligheidsaarde is niets anders dan levensgevaarlijk. Klinkt misschien dom, maar die draad zit daar natuurlijk niet voor niets.
Wat je veel beter kan doen is een scheidingsfilter de audiokabel tussen je PC en je voorversterker hangen EN een zgn. mantelstroomfilter in je antennekabel monteren. Zijn je problemen opgelost EN ben je veilig bezig. :)
of het levensgevaarlijk is weet ik nou zo net nog niet.. ik bedoel; ik heb op mijn kamer helemaal geen aarde.. dat is precies hetzelfde als je aarde afplakken.. Ben ik op mijn kamer nou ook levensgevaarlijk bezig?

Verwijderd

Gemineye schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:27:
[...]

of het levensgevaarlijk is weet ik nou zo net nog niet.. ik bedoel; ik heb op mijn kamer helemaal geen aarde.. dat is precies hetzelfde als je aarde afplakken.. Ben ik op mijn kamer nou ook levensgevaarlijk bezig?
Sorry dat ik deze weer omhoog jaag, maar ik ben wel benieuwd hier naar. Ik wilde zelf die netfilter ook bouwen (zie de eerste post), maar heb ook geen aarde op mijn kamer. Is dit wel veilig dan?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk dat je beter even een nieuw topic kan openen, met je bevindingen, schema's en uitleg, en dan verwijzen naar deze post. Dit an sich is geen kick van 3 (!!) jaar waard.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.