Toon posts:

JOBO Photobank 40 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een digitale 5M pixel camera gekocht om op vakantie te fotograferen. Nu weet ik niet precies hoeveel foto's ik ga maken maar dat het er veel zullen zijn staat vast. Ik heb een 512 Mb kaat in de camera zitten en daar passen ongeveer 200 foto's op. Ik denk in 20 dagen meer foto's te maken. Nu kan ik nog een 512 Mb kaart bij kopen, dan kan ik al 400 foto's maken of een nog grotere kaart...

Maar toen ben ik wat over het net gaan surfen en kwam onderstaande apparaat tegen. De JOBO 40 Gb Photo Bank. Hij kost zonder accu € 199.

Nu mijn vraag, heeft iemand ervaring met dit apparaat?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.a.c.vorstenbosch/images/photob.jpg

Op vakantie en niet genoeg aan uw geheugenkaart? Kopieer deze op uw photobank met bijna oneindige opslag van 40 GB! Deze mobiele geheugenkaart kan SD / MMC / Memory Stick / CF / Smart Media en Micro Drive's uitlezen. U stopt een geheugenkaart in dit apparaat waarna deze volautomatisch wordt leeggehaald. Eenmaal thuisgekomen sluit u hem aan op de computer en kunt u alle foto's weer terugzien.

USB 2.0
40 GB!
krachtige Li-Ion Akku (Optioneel)
Is ook als kaartlezer te gebruiken
Groot , informatief display
Pocketformaat en licht ; 250 gram

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Deze jongens (imagetanks) hebben tegenwoordig een plaatsje gevonden in FG, aangezien daar meer recente discussies lopen over dergelijke hardware. Move GT >> Fotografie dus :)

LinkedIn
Instagram

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ken deze niet.
Zelf heb ik een X'sdrive.
Zit een 40GB hd in. Met klein display.
Ook usb 2 en ook te gebruiken als kaartlezer (al heb ik die gewoon appart)
Deze was 225 inc accu, oplader voor in de auto, beschermtasje en transportkosten.
En ik ben er tevreden over.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Hoe simpeler hoe beter met dit soort apparaten, toeters en bellen (kleurenscherm, afbeeldingen tonen, mp3-functie, video, etc.) vreten immers accu, en die zijn op vakantie ook niet echt gemakkelijk op te laden. Ik bezit een Aplux Tripper (20Gb), wat een vergelijkbaar apparaat is en dat bevalt prima. Alleen is mij niet duidelijk waar dit apparaat nu z'n benodigde power vandaan haalt? Batterijen is handig, zeker tesamen met een accu, of moet hij standaard in het stopcontact (da's vervelend want niet echt mobiel te noemen, en dan heeft zo'n apparaat dus geen enkel nut meer). Heb je overigens een link waar je dit ding hebt gezien, want misschien is het wel wat voor me ter vervanging van m'n tripper als hij inderdaad op batterijen werkt naast de accu.

Verwijderd

Ik heb zelf een compactdrive PD7X, koste zonder HD 130 euro wel met 4 2300mah accu's
Heb zelf een 60GB HD gekocht en gemonteerd, kwam toen op zo'n 235 euro.

Voordeel van deze PD7x, zeer snel, en lader in apparaat, en werkt dus met 4 penlite's.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:52:
Hoe simpeler hoe beter met dit soort apparaten, toeters en bellen (kleurenscherm, afbeeldingen tonen, mp3-functie, video, etc.) vreten immers accu, en die zijn op vakantie ook niet echt gemakkelijk op te laden. Ik bezit een Aplux Tripper (20Gb), wat een vergelijkbaar apparaat is en dat bevalt prima. Alleen is mij niet duidelijk waar dit apparaat nu z'n benodigde power vandaan haalt? Batterijen is handig, zeker tesamen met een accu, of moet hij standaard in het stopcontact (da's vervelend want niet echt mobiel te noemen, en dan heeft zo'n apparaat dus geen enkel nut meer). Heb je overigens een link waar je dit ding hebt gezien, want misschien is het wel wat voor me ter vervanging van m'n tripper als hij inderdaad op batterijen werkt naast de accu.
Ik heb hem via kieskeurig gevonden. Hij is verkrijgbaar in een uitvoering met en zonder accu, respectievelijk € 249 en € 199. Je kunt hem vinden bij o.a. MP3Huis.nl en bij PDAHuis.nl maar aan de website te zien zit hetzelfde bedrijf achter. Bij Topdeals.nl is een Braun Photobank te koop incl. accu maar dan met 30 GB HDD (ziet er verder hetzelfde uit).

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zou het wel weten hoor. 1 GB CF kaartje zit rond de 75 euro. Ik zou daar 2 of 3 van nemen. Weegt niks, neemt geen extra ruimte en is praktisch onverwoestbaar. Voordat je die volgeschoten hebt ben je wel een paar weken verder. Lijkt me een gemakkelijke keuze voor op reis.
Tenminste als je net als ik avontuurlijke, en ook duik, reizen maakt waar je niet al teveel mee kunt nemen.
En zo'n image tank is heeft toch weer stroom (accu's) nodig, de harde schijf is vrij kwetsbaar en weegt toch weer extra. Alleen handig denk ik als je met een eigen auto of een luxe hotel vakantie maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Samen kom je verder, door te Googelen ben ik op GOT een topic over de DZ7X tegen gekomen. Ik moet zeggen, een erg mooi apparaat en zonder HDD aan te schaffen. Dus als je nog een 2,5" HDD hebt liggen een voordelige keus.

Verwijderd

Topicstarter
regmaster schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:09:
Ik zou het wel weten hoor. 1 GB CF kaartje zit rond de 75 euro. Ik zou daar 2 of 3 van nemen. Weegt niks, neemt geen extra ruimte en is praktisch onverwoestbaar. Voordat je die volgeschoten hebt ben je wel een paar weken verder. Lijkt me een gemakkelijke keuze voor op reis.
Tenminste als je net als ik avontuurlijke, en ook duik, reizen maakt waar je niet al teveel mee kunt nemen.
En zo'n image tank is heeft toch weer stroom (accu's) nodig, de harde schijf is vrij kwetsbaar en weegt toch weer extra. Alleen handig denk ik als je met een eigen auto of een luxe hotel vakantie maakt.
Nee het wordt idd geen luxe hotel vakantie ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:32:
Samen kom je verder, door te Googelen ben ik op GOT een topic over de DZ7X tegen gekomen. Ik moet zeggen, een erg mooi apparaat en zonder HDD aan te schaffen. Dus als je nog een 2,5" HDD hebt liggen een voordelige keus.
Dat ligt er aan hoe je fotografeert. Ik schiet bv alles op RAW. En in een weekendje brussel schiet ik dan al 250 foto's dat zijn dus 3 geheugenkaartjes vol.
Ik vind schieten op raw fijn, en kopieer de data gewoon naar mijn PSD. En hoef ik me geen zorgen te maken over ruimte.
Ja het neemt wel wat ruimte in beslag. Maar ik draag alles in mijn minitrekker en dat gaat goed.
Voorwaarde is idd wel dat je hem ergen kan opladen. Mocht je hem veel gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

en ik ga 4 maanden reizen. Plus nog dat mn cam XD slikt. voor mij was de pd7x de enige echte goeie optie.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

dat gedonder altijd over die batterijen en opladen... een beetje camera gaat maar 300 foto's mee op zn accu....moet je toch ook opladen ?

ik ben voorig jaar naar frankrijg geweest met mn 300D (+vriendin) 1gig CF en mn laptop voor het geval dat... overdag foto's maken.. en s'avonds voor de tent uitzoeken welke mooi zijn en welke niet.. ik heb 300 foto's gemaakt en had nog ruimte over. dit jaar koop ik er een 1gig kaartje bij en dan ben ik echt wel klaar.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1