[WinXP] Windows XP Home (SP1a) kan niet helemaal opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Als ik mijn Windows XP opstart, laat hij me een keuze menutje zien met veilige modus, Laatst bekende werkende configuratie, e.d. Maar bij elke die ik kies, komt wel mooi het laadschermpje (dat scherm waarin wordt gezegd dat ik Windows XP Home heb, en waarin dat balkje draait). Na dat scherm zou ik moeten kiezen welke gebruiker ik wil, maar daar komt hij niet bij, want er komt heel kort (1/4 seconde) een blauw scherm met 1 of andere fout (die ik dus ook niet kan lezen) en de computer start weer opnieuw op, en alles begint weer opnieuw.

Als ik mijn WinXP Home CD'tje in me cd spelertje stop en daar dus vanaf boot, dan laat hij zien dat mijn harde schijf helemaal leeg is, en als ik naar de reparatieconsole van de cd ga (een soort DOS prompt) dan geeft-ie bij alles wat ik wil de fout dat hij het niet kan vinden. In Knoppix werkt alles wel goed met me harde schijf (alleen kan ik er dan niet op schrijven, want het is een NTFS partitie).
Het niet-kunnen-opstarten begon, nadat ik met Powerquest Partition Magic 8 mijn NTFS partitie wilde verkleinen, maar dat dat op 99% stopte.

Nog even op een rijtje wat ik heb:
Windows XP Home SP1a
Maxtor 120 GB harde schijf (met 1 NTFS partitie erop die voor 3/4 vol is)
Knoppix 3.6
Alle boot mogelijkheden werken niet
Ik heb een Windows XP Home CD en een Windows XP Pro CD beschikbaar om te gebruiken

Wat ik dus graag zou willen weten is: hoe kan ik mijn windows weer aan de praat krijgen... Alvast bedankt!

Verwijderd

Als je kunt starten van een Part.Magic cdrom kun je misschien een repair doen. Het lijkt een gevalletje van beschadigde partitie gegevens.
Zie ook de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers