Toon posts:

Bij TV splitten altijd wandcontactdoos?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is vakantie dus ik kan me eens gaan uitleven op het aansluiten van mijn TV boven.

Ik heb in principe alle schema's en nodige informatie al klaar liggen, mede door dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/996646

Ik heb hier ook nog ergens een draadje staan waar ik in vroeg waar ik een dealer kon vinden.
Blijkt er één 500 meter van me vandaan te zitten.
Daar ben ik dus heengegaan, waarna er weer een paar dingen duidelijk zijn geworden.
Als ik boven een 4-splitter wil zetten heb ik hoe dan ook een versterker nodig, hoe goed alle materialen ook zijn. Het wordt dus een 2-splitter, want dan kan je misschien zonder versterker af.

Ook zei de meneer in kwestie dat ik altijd een wandcontactdoos voor elke TV moet plaatsen.
Ik kan niet zomaar een kabel van de splitter naar een TV trekken, omdat het signaal dan blijft lekken.
Om dat te verkomen moet hij dus altijd eerst naar zo'n doos.
Hoe denken jullie over deze kwestie, ervaringen?

Verwijderd

Of je de kabel nou met of zonder wandcontactdoos split/verlengd maakt volgens mij erg weinig uit voor de kwaliteit van het beeld. Voor het oog kan het wel wat mooier zijn om alles netjes weg te werken etc :)

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
in zo'n wand contact doos zit natuurlijk wel een filter. deze zorgt er namelijk voor dat de tv geen signaal krijgt wat voor de radio bedoelt is, en anders om.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
In een fatsoenlijke splitter (die er volledig van metaal uit zien) is er al sprake van een kooi van faraday, dus daar komen geen/nauwelijks andere signalen binnen.

Het is het beste om je signaal zo snel mogelijk te versterken (dus waar het signaal binnenkomt) en van daaruit te splitten naar verschillende tv's. Als je eerst kabel legt en dan versterkt, ben je namelijk je opgelopen ruis mee te versterken!!! Er wordt altijd aangeraden om niet meer dan 10 meter kabel te gebruiken, anders heb je weer een extra versterker nodig. Zelf ben ik wel wat eigenwijs geweest (of beter gezegd: op de cent :P ): ik heb m beneden gesplit: tv beneden, versterker boven, naar 3 tv's en 2 computers (tvkaarten enzo :) ). Goed beeld verder, de meeste ruis heb ik al te pakken voordat ik uberhaupt ga splitten. Maar kon zeker beter, met schotel ofzo :P

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:43

mr_petit

opperprutser

het beste is een breedbandige splitter, die voor het orginele cai kastje wordt gemonteerd (met f connectoren!), waarna elke splitteruitgang (met kabel duh) wordt voorzien van een goede wandcontactdoos. Eén van de redenen om eerst de kabel zelf te splitten i.p.v. na een wandkastje (indien je alleen tv danwel radio zou willen verlengen) is dat een wandkastje zelf ook als instraalpunt danwel antenne fungeert voor storingen

Bezuinig niet op deze doosjes; het verschil tussen een goede wandcontactdoos en een 'bouwmarktkastje' is gigantisch. (lees: wel of geen sneeuw)

ik denk dat als je goede materialen gebruikt, je ook wel 4 tv's op een onversterk signaal kan aansluiten. Dit hangt wel van de tv's af: sommige tv's storen enorm op de kabel (en hebben er zelf natuurlijk nooit last van ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 21-02-2005 20:07 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mr_petit schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:05:
het beste is een breedbandige splitter, die voor het orginele cai kastje wordt gemonteerd (met f connectoren!), waarna elke splitteruitgang (met kabel duh) wordt voorzien van een goede wandcontactdoos. Eén van de redenen om eerst de kabel zelf te splitten i.p.v. na een wandkastje (indien je alleen tv danwel radio zou willen verlengen) is dat een wandkastje zelf ook als instraalpunt danwel antenne fungeert voor storingen

Bezuinig niet op deze doosjes; het verschil tussen een goede wandcontactdoos en een 'bouwmarktkastje' is gigantisch. (lees: wel of geen sneeuw)
de aansluitingen, koop absolut niet van die plastic dingen, aluminium kost meer maar ook veel beter beeld

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter

ik denk dat als je goede materialen gebruikt, je ook wel 4 tv's op een onversterk signaal kan aansluiten. Dit hangt wel van de tv's af: sommige tv's storen enorm op de kabel (en hebben er zelf natuurlijk nooit last van ;) )
Dus jij zegt ook voor 3 Tv's, 3 aparte contactdozen kopen?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
sommige tv's storen enorm op de kabel (en hebben er zelf natuurlijk nooit last van ;) )
heee, is dat ook als je vanaf een 6-weg versterker (jaja, dat heb ik :) ) naar iedere tv apart een kabel legt, oftewel de storing die een tv veroorzaakt, gaat die via de versterker naar een andere tv?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:43

mr_petit

opperprutser

volgens mij kan dat wel ja; alhoewel je daar met profi versterkers niet of nauwelijks last van hebt (het orginele cai signaal wordt ook versterkt, gesplit e.d.).

Zelf probeer ik versterkers altijd te vermijden aangezien goede versterkers erg duur zijn, en goedkope versterker vaak evenveel kwaad als goed doen.

Bij versterkers is het ook belangrijk dat ze goed staan afgesteld (regelbare versterker). TV's kunnen ook niet goed omgaan met te sterke signalen (de een natuurlijk beter dan de ander)

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 21-02-2005 20:31 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1