Ik heb een mini-itx bordje en daar wil ik een soort htpc van maken. Dat wordt dan met de volgende specs:
- Via Epia M10000 1ghz nehemiah core met ingebakken vga en video out
- 512 MB RAM
- 80 Gig HDD
- tv-kaart met hardware encoding
(weet nog niet welke)Hauppage PVR 150 of 350
Dit alles hangt met een kabeltje aan
deze wifi modem/router van USR.
Het is de bedoeling dat ik de htpc gebruik voor het afspelen van avi's en mp3's die op een harde schijf van mijn pc staan (WinXP Home; NTFS). Daarnaast wil ik programma's van tv opnemen op de harde schijf via de tv-kaart. Deze wil ik vervolgens via mijn pc kunnen benaderen/kopiëren voor eventueel verdere bewerking. Ik wil best wat moeite doen om een goede installatie te krijgen, maar als het er éénmaal opstaat wil ik het graag zo stabiel en vooral onderhoudslo
os mogelijk hebben. Makkelijk updaten van de codecs en verder gewoon laten draaien zoals ie gaat. Eye-candy boeit niet zo, als er maar een simpele grafische interface op zit ben ik al blij. Van mijn part lijkt het op windows 3.1 ofzo

. Het zou leuk zijn om (bijv. via internet) simpele spelletjes te spelen, maar het echte game-werk is aan mij niet besteed. Meer een beetje de spelletjes die je bijv.
hier kunt vinden. Zijn dat soort spellen eigenlijk te vinden voor
linux? Spelletjes zijn overigens geen 'must have', ik heb tenslotte ook nog de beschikking over een pc en een laptop om te spelen.
En heeft iemand toevallig ervaring met een tvkaart die goed of juist niet goed werkt onder de verschillende Linux distro's? (en ja, dat is eigenlijk een search/google vraag, maar ik post hier nu toch
) wordt een Hauppage PVR 150 of 350
Dan heb ik tegelijk nog een klein vraagje over een mediaspeler: zijn er
linux spelers die je kunt laten bufferen? Ik speel de filmpjes namelijk nu nog af op mijn laptop via het draadlo
os netwerk, maar zo af en toe hapert het. Een kleine buffer zou dat al kunnen ondervangen. Sowieso lijkt het me al een minder groot probleem met de htpc omdat dan alleen de verbinding pc-router draadlo
os is.
Edit: ik denk dat ik maar eens KnopMyth ga proberen: Knoppix waar alles uit is gesloopt wat je niet nodig hebt voor Mythtv, en natuurlijk MythTV zelf. Er zit een nes en snes emulator in, dus met de spelletjes komt het denk ik ook wel goed.
[
Voor 9% gewijzigd door
Truus op 03-01-2006 18:19
]
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.