Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Maar dan op je eigen PC als ik het goed heb.
Ik snap alleen nog niet waarom ik dat zou willen hebben, maar dat kan TS me vast ff uitleggen
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Afgezien van de vraag of het een goed idee is, moet je je realiseren dat een heleboel gebruikers niet gediend zijn van software die hun complete browsegedrag inclusief paginadownloads permanent bewaart. Reden: dergelijke software heeft een nogal hoog Big-Brothergehalte.
[ Voor 6% gewijzigd door Tomatoman op 21-02-2005 03:32 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.
gewoon.. heb zoiets nog nooit gemaakt. Ik ga iig geen voorgebakken componenten gebruiken, want dat passeerd nu juist het gehele doel.. Lekker RFC'tjes lezen en dan lekker toepassen op je applicatie. Zo leer ik weer wat diepgaandere kanten van het HTTP protocol ipv de basic dingen zoals (GET /paginanaam.html HTTP/1.1)Klippy schreef op maandag 21 februari 2005 @ 03:12:
[...]
Maar dan op je eigen PC als ik het goed heb.
Ik snap alleen nog niet waarom ik dat zou willen hebben, maar dat kan TS me vast ff uitleggen
Over paranoia gesprokentomatoman schreef op maandag 21 februari 2005 @ 03:31:
Hij wil een lokale backup van het internet voor het geval dat down is.
Afgezien van de vraag of het een goed idee is, moet je je realiseren dat een heleboel gebruikers niet gediend zijn van software die hun complete browsegedrag inclusief paginadownloads permanent bewaart. Reden: dergelijke software heeft een nogal hoog Big-Brothergehalte.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Daarbij komt nog eens dat linkjes op je pagina's niet door je eigen 'opslag' worden opgeslagen... Je zult dus nooit echt handig kunnen browsen. Verder moet je denken aan dynamisch geladen plaatjes, css, javascript en weet ik het al niet meer. Al die links moeten dus op de pagina's worden aangepast, anders wordt het niets.
Good luck.
niet persee..als je goed gelezen had.. wist je dat ik duidde op een "proxy-server" achtige toepassing.. iaw: het verwacht dus juist wel dat soort linkjes.. gaat een database langs en serveert een pagina die 't dichts bij het gewenste datum zit.Mithrandir schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:07:
Ik snap niet helemaal waarom je dat zou willen. Heb je enig idee hoeveel schijfruimte je daar wel niet voor nodig hebt? Laat staan dat je het ook werkelijk zult gebruiken.
Daarbij komt nog eens dat linkjes op je pagina's niet door je eigen 'opslag' worden opgeslagen... Je zult dus nooit echt handig kunnen browsen. Verder moet je denken aan dynamisch geladen plaatjes, css, javascript en weet ik het al niet meer. Al die links moeten dus op de pagina's worden aangepast, anders wordt het niets.
Good luck.
waar jij aan zit te denken is een map met allemaal HTML'tjes en dat je daarop gaat dubbelklikken.. dat is iig juist niet de bedoeling. (want zo kun je je content niet beveiligen mcv een wachtwoord). kortom het css, javascript, dynamisch geladen plaatjes zullen geen probleem vormen.
dingen wat geheid niet zal kunnen werken in de "history-proxy-mode" zal waarschijnlijk zijn:
• registratie formulieren
• https sites
• invulvakken voor gebruikersnaam/wachtwoord bepaalde site.
Waarom ik zo'n applicatie wil maken:
• Het lijkt me gaaf om een proxy te maken.
• Het lijkt me gaaf om een site terug te kijken in een bepaalde periode (maar niet via de waybackmachine.. want immers ik heb dat niet geprogrammeerd en dus krijg ik hiervan geen thrill
• Beveiligd bestandsformaat waarin alle gegevens opgeslagen liggen (versleuteld)
• Het is een uitdaging waarvan ik zeker ben dat ik 't aankan.
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Dus je wilt alleen links opslaan? Hierboven zei je van niet, dus ik snap er geen drol van. Je gaat er avn uit dat alles nog wel op de servers staat?nIghtorius schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:31:
[...]
niet persee..als je goed gelezen had.. wist je dat ik duidde op een "proxy-server" achtige toepassing.. iaw: het verwacht dus juist wel dat soort linkjes.. gaat een database langs en serveert een pagina die 't dichts bij het gewenste datum zit.
waar jij aan zit te denken is een map met allemaal HTML'tjes en dat je daarop gaat dubbelklikken.. dat is iig juist niet de bedoeling. (want zo kun je je content niet beveiligen mcv een wachtwoord). kortom het css, javascript, dynamisch geladen plaatjes zullen geen probleem vormen. [...]
waar in vredesnaam lezen jullie dat ik alleen links opsla.. ik zei alleen dat ik geen losse HTML's ga opslaan. Maar alles in één groot databestand met encryptie voor beveiliging. Als ik alleen links opsla dan heeft 't echt geen nut.Mithrandir schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:32:
[...]
Dus je wilt alleen links opslaan? Hierboven zei je van niet, dus ik snap er geen drol van. Je gaat er avn uit dat alles nog wel op de servers staat?
Ik sla dus alles op wat de browser binnenhaalt.. dus zo'n beetje alles, *.css, *.htm(l), *.asp, *.php, *.xml, *.jpg, *.gif, *.png, *.weetikveelwatnogmeereris. Maar ook de bijbehorende mime-types.
• [url=ttp://impressive.net/people/gerald/1999/01/http-archive/]Personal HTTP Archive System[/]
• HTTP archiver proxy geschreven in Python
Die tweede doet ongeveer wat jij beschrijft: alle documenten die in proxy-mode doorgegeven worden opslaan en daarnaast fungeert het ding als HTTP server om de opgeslagen documenten te kunnen browsen.
Verder is het idee wel leuk, maar ik betwijfel of je er ook echt wat aan hebt. Ik heb bovenstaande archiver proxy wel eens gebruikt om informatie uit een webgame te archiveren (om er later gegevens over monsters e.d. uit te parsen), maar verder kan ik me niet echt nuttige toepassingen voorstellen.
Het idee is leuk, maar daar blijft het voor mij bij. Het neemt niet weg dat het niet te realiseren valt.
Alleen zou je dan eigelijk ook alle onderliggende pagina's moeten doen. Maar dan kom je weer in een oneindige weg terecht.
Dat doet me weer denken aan Offline Explorer. Gewoon complete sites mirroren enzo. Komt op hetzelfde neer. En "oneindig" hoeft het natuurlijk niet te zijn, je kunt natuurlijk ook gewoon opgeven hoe "diep" je wil gaan.questa schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:20:
Alleen zou je dan eigelijk ook alle onderliggende pagina's moeten doen. Maar dan kom je weer in een oneindige weg terecht.
[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 21-02-2005 17:22 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
If leaves domain quit harvesting?questa schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:20: