Toon posts:

Wlan in windows 2000 domein inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik heb hier een usr8054 (Us robotics router) deze is insteld als accespoint. Ook heb ik een USR805416 wlan card. Dit werkt allemaal perfect. Nu werk ik echter in een windows 2000 domein, en het probleem is dat ik dus de melding krijg als ik inlog dat de domeinserver niet beschikbaar is. Dit is opzich logisch want de kaart is nog niet opgestart. Weet iemand hier een oplossing voor ?

Verwijderd

Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je dit kon oplossen door gebruik te gaan maken van RADIUS authenticatie.

Ik heb hetzelf echter nooit geprobeerd. :)

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:41:
Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je dit kon oplossen door gebruik te gaan maken van RADIUS authenticatie.

Ik heb hetzelf echter nooit geprobeerd. :)
Ligt, zover ik weet, een beetje aan de kaart en de driver(s). Sommige modellen WiFi kaarten worden aangestuurd door software die pas ingeladen wordt nadat een gebruiker zich op een systeem heeft aangemeld. De kaarten welke je in een domein wel goed kan gebruiken zijn die, welke hun drivers met het OS meeladen (als service/driver).

Voorbeeldje:
11/22 MBit DLink kaarten laden niet in als driver/service,
54/108 MBit kaarten van DLink wel.

Overigens zal het gebruik van RADIUS meer te maken hebben met het type encryptie dat je over je WiFi gooit (en aanmelden op het AccessPoint/toegang verschaffen tot je LAN). Gebruik je WEP, zal je waarschijnlijk weinig met RADIUS doen; gebruik je WPA, kun je inderdaad gebruik maken van RADIUS om mensen te laten authenticaten op het AccessPoint (om ze zo toegang tot het wired netwerk te verschaffen; even los van het feit dat ze op je server moeten inloggen uiteraard).

Zoet

Verwijderd

Topicstarter
Zal vanavond de handleiding dan maar eens goed doornemen, maar heb net al even gezocht op de site van us robotics maar lijkt er sterk op dat ie dat dus niet kan. Want hij wordt pas geladen nadat het os is opgestart. Daar heb je dan dus een dure netwerkkaart voor gekocht :?

Verwijderd

Move PNS > NT

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Ik gebruik wel RAIDUS (via OpenRadius/samba/linux) en heb min of meer hetzelfde probleem.
Mijn laptop logt in op het accesspoint met mijn werkgroep user/pass, maar het opstarten van de wifi verbinding duurt zo lang dat ik bijna altijd de melding "could not reconnect all network drives" krijg. Ik heb 3com wifi hardware.

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Zelfde probleem gehad, erg lastig op te lossen helaas..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/968005

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
Mmmmm Dat ligt idd aan je Drivers. Ik heb thuis ook een domein en een wireless netwerkkaart van 3Com (PCI). Deze connect al met de accespoint en het domein voordat de user ingelogt is. Op een laptop b.v. heb ik ook een 3Com wireless kaart, en zodra als er een nieuwe user inlogt op die laptop verbreekt ie de verbinding weer omdat de user niet het goede profiel heeft(van 3Com) om op de accespoint te mogen. Het ligt dus denk ik (zoals ze al zeggen) aan je driver/software.
Je zou inderdaad even in je manual moeten kijken wat zoal mogelijk is op het gebied van drivers.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Pagina: 1