[LAPTOP]Help bij keuze laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 10:45
Ik ben op zoek naar een laptop voor een niet al te hoog bedrag. Ik was aan het denken aan zo'n 1100 euro. De laptop hoeft niet als primair systeem te functioneren, en daarom is het niet erg als het niet de snelste is op bijv game-gebied oid. De laptop wil ik gewoon gebruiken als tweede pc, en om bijvoorbeeld mee te nemen op vakantie, etc. Dan kan ik hem bijvoorbeeld gebruiken als routeplanner, actief aangestuurd met gps-ontvanger etc.

Nu ben ik zelf de volgende laptop tegengekomen:

Asus A3000 op www.perfect-systems.nl

Hij heeft een Pentium M processor (centrino?)
512 mb geheugen
60gb hard disk

en nog wat meer natuurlijk.
Maar dit geeft een beetje mijn voornaamste voorwaarden van een laptop aan. Hij moet redelijke opslagruimte hebben (60 gb) en zeker 512 mb geheugen. De centrino processor is ook erg handig voor W-LAN. dan hoef ik niet met zo'n irritant kaartje te werken.

Echter nu zeggen vrienden van me dat Asus niet bekend staat om de kwaliteit van hun laptops. om het maar eens zacht uit te drukken. Is dit waar, en welke laptop kan ik dan beter kiezen voor ongeveer hetzelfde bedrag?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

trancesetter schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:33:
Echter nu zeggen vrienden van me dat Asus niet bekend staat om de kwaliteit van hun laptops. om het maar eens zacht uit te drukken. Is dit waar, en welke laptop kan ik dan beter kiezen voor ongeveer hetzelfde bedrag?

Alvast bedankt...
Zolang het geen Toshiba is, is het ok. Vorig jaar heeft de hoge school 400 dezelfde Toshiba-laptops aangekocht. 25% van de Satellite Pro M10 zijn minstens 1x op RMA geweest en de RMA-service is uiterst slecht (gemiddelde herstelling duurt 3 maanden). In de SLA (soort contract) staat duidelijk dat laptops in 5 werkdagen hersteld worden, Toshiba negeert dit compleet. De mijne is na 4 RMA's pas officieel in mei 2004 geleverd, terwijl ik eind september 2003 betaald heb. Gelukkig voor Toshiba dat we in Europa leven, anders heb ik al een miljoenenschadeclaim geëist. Ongeveer 50% van de Toshiba-laptops heeft tikkende harddisk en de studenten durven hun laptops niet meer op RMA sturen door uiterst slechte service. De ventilator slaat alleen aan als het zo warm is dat het dreigt af te branden, met als gevolg dat de harddisk regelmatig tussen 50°C en 55°C zit (de specs van een harddisk zegt dat ze dood gaan op 55°C). Geen enkele IT-student in Kortrijk (België) zal een Toshiba aanraden en de studenten gaan het slechte nieuws nationaal verspreiden. Als iemand in je familie of vriendenkring half jaar miserie met Toshiba heeft, dan ga je toch 2x nadenken voordat je ooit een Toshiba aanraakt.

Dit jaar hebben ze 400 IBM's aangekocht, hiervan zijn er maar 5% op RMA geweest en de mensen van IBM komen binnen 2 werkdagen in de hoge school om onze laptops te herstellen. Dat is pas service en we kregen ook goede korting (1900 euro betalen voor een 3000+ euro laptop). _/-\o_ IBM _/-\o_

* rapture gaat binnenkort aan de 6de RMA beginnen.

Ik ben benieuwd hoe het zit met de koeling en kwaliteit van Asus-laptops. Van mij mag het kabaal maken zolang het maar fatsoenlijk koelt.

[ Voor 25% gewijzigd door rapture op 20-02-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Asus laptops zijn over het algemeen niet zo slecht als jij hebt gehoord.

Ik denk dat ik dat toch wel kan zeggen ;) (behoeft verder geen uitleg)

Ik ben atm bezig dus ik hou het kort.

1: Centrino is een platform. Geen cpu. Tevens zijn er ook non centrino laptops met zon "handig intern kaartje" dit zijn namelijk mini-pci kaartjes. En worden al pak em beet vanaf 1999 gebruikt.
Sterker nog, ik zit hier achter een IBM T42 CTO (Speciaal model dus) en die heeft een pentium-m en toch een mini-pci kaartje.

Het zit zo: Centrino is een door Intel samengesteld platform waar notebook fabrikanten hun laptops op kunnen baseren. In dit platform zit: Intel Pentium-M (Banias, Dothan, of Sonoma) Het intel 855GM of PM chipset (Interne video of niet, btw nog een nieuwer mobo voor de sonoma) en een Intel pro wireless 2100B / 2200 BG / 2910 A/B/G nic in.

De reden waarom zje zoveel centrino laptops is, omdat Intel veel korting geeft op het centrino package. Echter is dit niet altijd de beste keus. Maar wel de goedkoopste. Vandaar dat iedereen dus denkt dat centrino een cpu is. Want iedereen heeft het.

2: Met jouw budget kun je voor een basis IBM Gaan. Of voor een mid end asus.
Acer raad ik echter niet aan. Dit niet alleen omdat ik zelf slechte ervaringen met dit merk heb. Maar ook omdat ik ze verkoop in deze price range. En echt stevig kan ik ze niet noemen.
Kijk anders ook nog ff naar HP :)

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 20-02-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
Maybe een Alpha 2500 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

RS_003 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:13:
2: Met jouw budget kun je voor een basis IBM Gaan. Of voor een mid end asus.
Acer raad ik echter niet aan. Dit niet alleen omdat ik zelf slechte ervaringen met dit merk heb. Maar ook omdat ik ze verkoop in deze price range. En echt stevig kan ik ze niet noemen.
Kijk anders ook nog ff naar HP :)
Acer-laptop-behuizingen barsten vrij snel, de laptops zijn meestal dikker dan die van de concurrentie en sommige reeksen zijn erg oververhit.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 20-02-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
De Alpha 2500 zoals WilloW_TieN aandraagt is zeker een vette laptop.
Specs liegen er niet om.
Ten opzichte van hoe hij geconfigureerd is voor deze prijs is hij te upgraden naar een 80GB, interne TV-tuner en een Dual Layer fikker voor een meerprijs van 99 euro.
Let er trouwens op dat de HDD van die Jewel voor deze prijs een 60GB 4200rpm is, en die 80GB in de upgrade een 5400rpm is. Scheelt aanzienlijk in de performance.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te kijken naar een nieuwe laptop. Hierbij was mijn oog ook gevallen op de Asus A3527 bij perfect systems. Voor het geld lijkt het me een goede laptop. Alleen kan ik nergens vinden of er een TV-out op zit :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
BredeP schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:29:
Specs liegen er niet om.
Ten opzichte van hoe hij geconfigureerd is voor deze prijs is hij te upgraden naar een 80GB, interne TV-tuner en een Dual Layer fikker voor een meerprijs van 99 euro.
Let er trouwens op dat de HDD van die Jewel voor deze prijs een 60GB 4200rpm is, en die 80GB in de upgrade een 5400rpm is. Scheelt aanzienlijk in de performance.
99 euro voor zon upgrade is idd echt geen geld.

En als je geluk hebt is de 5400 rpm een hitachi travelstar 5k80 :) (die zijn bijna even snel als de 7k60 hdd's :9~ )

Ik heb zelf een 60gb 5k80 (iets minder snel dus) maar ik moet zeggen. Je merkt echt het verschil :)

Van 18mb's read naar 29mb's per sec read write.
rapture schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:20:
[...]

Acer-laptop-behuizingen barsten vrij snel, de laptops zijn meestal dikker dan die van de concurrentie en sommige reeksen zijn erg oververhit.
Ze zijn niet oververhit :P maar ze raken het idd wel.
Mijn Travelmate 800CLi is wel eens terug geweest omdat (terwijl ik die maand nog geen 1!!! spel had opgestart) de GPU gewoon was door gefikt.
En de behuizing was idd echt uber crap. Scharnieren die er steeds na 1 maand al mee stopte.
Kleine scheurtjes in het scherm.

Nu verkoop ik dus de nieuwe series.
Zo heb ik bv een laptop te koop (budget sempron 2800+ ding) daar zit de accu van voren vast.
Nou, je weet niet half hoe los dat ding zit. En hoeveek je tussen de randjes van de accu houder komt te zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door Roberto op 21-02-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
BredeP schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:29:
Specs liegen er niet om.
Toen ik de specs zag sloeg ik echt achterover van wat die allemaal aankan voor die prijs. Echter die upgrades liegen er dan ook niet om. Mijn vraag is echter hoe ik deze laptop dan kan upgraden voor die 100 euro, aangezien ik niets op die site kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
trancesetter schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:27:
[...]

Toen ik de specs zag sloeg ik echt achterover van wat die allemaal aankan voor die prijs. Echter die upgrades liegen er dan ook niet om. Mijn vraag is echter hoe ik deze laptop dan kan upgraden voor die 100 euro, aangezien ik niets op die site kan vinden...
Mailen c.q bellen met Computerland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ook even het centrale topic daarover. Sommige hadden klachten betreft hun scherm. Soms kregen ze gewoon een wit scherm en jewel (de echte fabrikant) deed er niet echt veel aan :X Ik heb mede daarom een Acer 4002WLMI besteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 15:29
RS_003 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:00:
[...]

Ze zijn niet oververhit :P maar ze raken het idd wel.
Mijn Travelmate 800CLi is wel eens terug geweest omdat (terwijl ik die maand nog geen 1!!! spel had opgestart) de GPU gewoon was door gefikt.
En de behuizing was idd echt uber crap. Scharnieren die er steeds na 1 maand al mee stopte.
Kleine scheurtjes in het scherm.
je weet zelf ook wel dat de Acer 800 reeks kompleet ruk was, dwz niet zeggen dat alle Acer produckten hut zijn

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:31:
Lees ook even het centrale topic daarover. Sommige hadden klachten betreft hun scherm. Soms kregen ze gewoon een wit scherm en jewel (de echte fabrikant) deed er niet echt veel aan :X Ik heb mede daarom een Acer 4002WLMI besteld :9
Is wel minder dat je zomaar een wit scherm krijgt. Zoiets wil ik dus liever niet tegenkomen, en misschien is het dan wel beter om voor de asus te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je m? die alpha 2500
want dit is echt ongelooflijk!
Ik was al redelijk zeker van mij keuze voor de jewel 8080
maar na jouw link ben ik weer heftig aan t twijfelen.
Ik vind m alleen behoorlijk goedkoop en vraag me dus af of de qualiteit niet Acer niveau is...

(volgens mij nieuwe specs:)
15,4” WXGA Breedbeeld
Intel® Pentium® M 735
1,7GHz, 2MB Cache
1024MB/1GB DDR-RAM geheugen
80GB HDD
256MB ATi M11 Radeon 9700
8x dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
2 Jaar garantie, carry-in
voor 1299 incl!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:33:
[...]

Heb je m? die alpha 2500
want dit is echt ongelooflijk!
Ik was al redelijk zeker van mij keuze voor de jewel 8080
maar na jouw link ben ik weer heftig aan t twijfelen.
Ik vind m alleen behoorlijk goedkoop en vraag me dus af of de qualiteit niet Acer niveau is...

(volgens mij nieuwe specs:)
15,4” WXGA Breedbeeld
Intel® Pentium® M 735
1,7GHz, 2MB Cache
1024MB/1GB DDR-RAM geheugen
80GB HDD
256MB ATi M11 Radeon 9700
8x dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
2 Jaar garantie, carry-in
voor 1299 incl!!!
Dit vroeg ik me dus ook af. want er zit wel héél veel in.

Heb ik nog een extra vraagje, en die is: Weet iemand waar ik ergens voor een redelijk bedrag een USB-GPS ontvanger kan krijgen, zodat ik de laptop die ik ga aanschaffen (welke is nog niet bekend) kan gebruiken als actieve routeplanner, i.c.m. Microsoft MapPoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ Trancesetter & Rosely, Nee ik heb een BenQ 5000u Joybook :+ een maatje van me heeft de Alpha 2500 met de € 99,00 upgrade naar 80 Gb en TV-tuner en nog wat _/-\o_ _/-\o_ mooi ding hoor voelde goed aan.

[ Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-02-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:46:
@ Trancesetter & Rosely, Nee ik heb een BenQ 5000u Joybook :+ een maatje van me heeft de Alpha 2500 met de € 99,00 upgrade naar 80 Gb en TV-tuner en nog wat _/-\o_ _/-\o_ mooi ding hoor voelde goed aan.
Dan wordt het die :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN

het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn.
Had dat maatje van jou er wel een besturingsysteem bij?
Want die nieuwe (volgens mij is ie vandaag geupgrade) heeft dus al 80GB
en 1299 incl is bizar!

Enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is de resolutie: 1280x800
(1400 is natuurlijk mooier, maar goed)

please tell me more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Bij deze versie zit dus blijkbaar geen besturingssysteem als ik het goed heb, aangezien ik het nergens op computerland zie staan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ook, dus ik heb Computerland even gemaild:
Beste Roos,

Het zijn allebei goede notebooks.
Dus is maar net welke je mooier vindt.

Levertijd van de notebooks is ongeveer 3 tot 5 werkdagen.
Snellere processor is mogelijk. 80Gb 7200rpm bestaat nog niet.
Zit nog Windows bij.
WinXp pro kost 149,-

Met vriendelijke groet,

Verkoop
Ik had naar een vergelijking met de Jewel Jade 8080 gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Die van mijn maatje was de 1,6 GHz met 512 Mb zonder OS. Hij had na de upgrade de 80Gb en TV-tuner en dual layer. Zie idd dat hij nu 1,7 GHz is met standaard 1024 Mb dat had hij ook niet hij had 512 Mb en heeft er 512 Mb later bij gekocht via mij. Trouwens de 256 Mb van die 9700 is dedicated geheugen dat snoept hij NIET af van je intern geheugen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-02-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, dat is wel erg goed!

alleen lees ik helaas in dit topic dat de jewel diamond 2500 dezelfde is als deze alpha en vaak uitvalt met een wit scherm... en dat jewel daar 2 weken geleden nog geen oplossing voor had. (ik ben nog verder aan het lezen)...
dus nu slaat de welbekende twijfel weer toe.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15
Maar dat witte scherm probleem is als het goed is opgelost volgens deze post:
[rml]Dr.Pepper in "[ Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 2"[/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, dat ziet er hoopvol uit!
Ik heb dus nog even Computerland gemaild en gevraagd wat zij hiervan weten!
Als het antwoord positief is bestel ik hem vandaag of morgen nog!

Dank jullie voor de hulp! :)

• TranceSetter
Best leuk allemaal. Maar iedereen heeft het hiet over de Alpha 2500 laptop. Had toch gehoopt wat meer informatie te krijgen over bijvoorbeeld de Asus laptop uit de startpost, of zelfs andere laptops. Misschien dat iemand hier meer informatie over heeft? Zodat ik goed kan vergelijken...

• Roberto
trancesetter schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:54:
Best leuk allemaal. Maar iedereen heeft het hiet over de Alpha 2500 laptop. Had toch gehoopt wat meer informatie te krijgen over bijvoorbeeld de Asus laptop uit de startpost, of zelfs andere laptops. Misschien dat iemand hier meer informatie over heeft? Zodat ik goed kan vergelijken...
Je kunt natuurlijk ook zelf online reviews gaan zoeken ;)

En omdat iedereen het hier over de Alpha 2500 heeft kun je hieruit al een conclussie trekken ;)
Voor de Alpha gaan want die heeft dus de beste prijs / prestatie verhouding :)

• TranceSetter
Ik heb natuurlijk al reviews gezocht enzo. Voor de Asus A3000 zijn ze echter niet makkelijk te vinden. En omdat ze hier al de hele tijd over witte schermen opde Alpha 2500 laptop hebben, zou ik graag eens wat ervaringen horen over die asus A3000 laptop...

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:11
Ik ben sinds kort in het bezit van een Asus A6700 laptop. (verschil met A3500= ATI grafische kaart & breedbeeld ipv geintegreerde grafische kaart + normaal beeldscherm). Tot nu toe werk ik tot volle tevredenheid met deze laptop. De uitrusting is erg luxe en de vormgeving erg mooi.

Was ook verrast over de tas die erbij werd geleverd, zag er namelijk erg goed uit.

Heb mijn gebruikerservaring maar hier even gemeld, omdat ik er vanuit ga dat de A6700 weinig verschilt van de A3500. Verder raar dat iedereen over de Alpha 2500 begint als je als richtprijs 1100 EUR aangeeft.

[ Voor 58% gewijzigd door van Binsbergen op 24-02-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Die Alpha heeft een WXGA scherm.....1200x800, lekker brakke resolutie als je van plan bent programma's als Photoshop etc. te draaien.

Wel grappig dat iedereen het heeft over snelle videokaarten, maar dat ze vergeten dat een snelle videokaart geen nut heeft als je een native resolutie van 1024x768 of 1200x800 hebt. Dan heb je aan een ATI 9000 al genoeg.

Ik zou gewoon een Asus M6 nemen met 1400x1050 of 1650x1050 scherm, mits je van plan bent meer te doen dan internetten en tekstverwerken.

[ Voor 49% gewijzigd door Mooody op 25-02-2005 12:11 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mooooody schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:12:
Die Alpha heeft een WXGA scherm.....1200x800, lekker brakke resolutie als je van plan bent programma's als Photoshop etc. te draaien.

Wel grappig dat iedereen het heeft over snelle videokaarten, maar dat ze vergeten dat een snelle videokaart geen nut heeft als je native resolutie 1024x768 of 1200x800. Dan heb je aan een ATI 9000 al genoeg.

Ik zou gewoon een Asus M6 nemen met 1400x1050 of 1650x1050 scherm.
Bovendien is er niet veel over de betrouwbaarheid van die Alpha's bekend, als Alpha hun laptops fatsoenlijk op de markt wilt brengen. Dan moet die erin slagen om de 400-laptops-order van PIH hoge school Kortrijk (België) binnenkrijgen en vooral goed onderhouden. Toshiba is hier gefaald en in heel Vlaanderen wordt Toshiba afgeraden. Wat zou jij denken van Toshiba als de gemiddelde RMA 3 maanden duurt en 25% van de laptops heeft minstens 1 RMA gedaan. IBM wordt hooggeprezen voor laag RMA-percentage en prachtige service (binnen 2 dagen komen ze in de hoge school om de laptops op lokatie te fixen). Vanaf het moment dat de laptop de stempel "MCT-student-proof" krijgt, dan is het degelijk. De scheidingslijn tussen "student-proof" en "soldier-proof" (mil-spec) is erg dun.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 25-02-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mooooody schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:12:

Wel grappig dat iedereen het heeft over snelle videokaarten, maar dat ze vergeten dat een snelle videokaart geen nut heeft als je een native resolutie van 1024x768 of 1200x800 hebt. Dan heb je aan een ATI 9000 al genoeg.

Ik zou gewoon een Asus M6 nemen met 1400x1050 of 1650x1050 scherm, mits je van plan bent meer te doen dan internetten en tekstverwerken.
Zoals ik hier op verschillende sites zie kost de M6 van Asus rond de 1900 euro. Ik heb een richtprijs van 1100 a 1200 euro, en kan daar niet teveel van afwijken. Lijkt me dan erg onlogisch om zo'n dure laptop te gaan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Hm...een M6 heb je ook al vanaf 1100 euro hoor.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/498

Misschien niet met dezelfde proc en hoeveelheid geheugen, maar tegen kleine meerprijs wel.
Met het voordeel dat je een fatsoenlijk scherm erop hebt zitten.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mooooody schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:54:
Hm...een M6 heb je ook al vanaf 1100 euro hoor.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/498

Misschien niet met dezelfde proc en hoeveelheid geheugen, maar tegen kleine meerprijs wel.
Met het voordeel dat je een fatsoenlijk scherm erop hebt zitten.
Dan krijg je een laptop met een 1.4 ghz pentium-m processor en 256 mb-ram. 20gb hdd, etc. Das natuurlijk wel erg weinig, en ik vind een resolutie van 1024x768 op 15"goed zat voor de doeleinden waar ik hem voor wil gaan gebruiken... Anders betaal je gewoon een hoop meer voor het betere scherm, en gaan de specs aanzienlijk achteruit. Is natuurlijk een persoonlijke keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Kijk, zo'n scherm is natuurlijk wel een heel belangrijk ding van een notebook. Ik vind die breedbeeld dingen helemaal niet fijn en ik snap niet welke idioot het verzonnen heeft dat in een laptop te gaan stoppen. 4:3 verhouding is perfect, zeker wanneer je dicht op het scherm zit. Ja, wanneer je film gaat kijken is het leuk om breedbeeld te hebben maar dat doe je niet op een laptop (mensen die hem daarvoor kopen zijn ezels)..

Afgaande op jullie reacties heb ik het volgende besloten:
1. Nog ff wachten tot de huidige prijsjes wat zakken
2. Meer centjes sparen...ben al gestopt met roken, misschien gaat het dan sneller ;)

Op dit moment staat de Acer TM 8005 (nog best prijzig nu) en de Asus M6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
SAiKO schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 17:51:
Kijk, zo'n scherm is natuurlijk wel een heel belangrijk ding van een notebook. Ik vind die breedbeeld dingen helemaal niet fijn en ik snap niet welke idioot het verzonnen heeft dat in een laptop te gaan stoppen. 4:3 verhouding is perfect, zeker wanneer je dicht op het scherm zit. Ja, wanneer je film gaat kijken is het leuk om breedbeeld te hebben maar dat doe je niet op een laptop (mensen die hem daarvoor kopen zijn ezels)..

Afgaande op jullie reacties heb ik het volgende besloten:
1. Nog ff wachten tot de huidige prijsjes wat zakken
2. Meer centjes sparen...ben al gestopt met roken, misschien gaat het dan sneller ;)

Op dit moment staat de Acer TM 8005 (nog best prijzig nu) en de Asus M6..
Veel mensen gebruiken hun laptop als thuis computer.
Dan is een widescreen helemaal niet zo vervelend.
Jouw stelling dat die mensen dan EZELS zijn vind ik dan ook incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik vind mensen die een laptop kopen sowieso EZELS!!

Maar goed. Daar ben ik het zelf ook mee :)

Ik snap de discussie hierboven even niet. Hoe sluit dit nog aan bij de vraag van TS?

ping 127.212.23.124

Pagina: 1