Aansluiten van dvd-speler op Seleco televisie?

Pagina: 1
Acties:

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een probleempje! Ik heb een tv van het merk Seleco (ongeveer 10 jaar geleden gekocht) met maar 1 scart-aansluiting. Deze scart-aansluiting is in gebruik door een scart/tulp kabeltje zodat ik de muziek van de tv-zender die opstaat via mijn stereoset hoor (bv. een muziekzender) Nu heb ik een dvd speler gekocht met ook 1 scart aansluiting/ rode tulp/ witte tulp en gele tulp. Maar hoe moet ik deze nu aansluiten op mijn televisie zodat ik EN het geluid van de tv hoor via mijn stereo als de tv aanstaat op bijvoorbeeld een muziekzender. EN als de dvd-speler aanstaat dat ik de muziek van de desbetreffende film hoor. Kan ik mijn scart-aansluiting van mijn tv dan splitten zodat ik twee scart-aansluitingen heb. Op scart-aansluiting 1. plug ik de scart/tulp stekker in naar m'n stereo. En op scart-aansluiting 2. plug ik een scart-scart kabel in van mijn televisie naar mijn dvd? Zou dit werken of hoor ik dan de muziek van mijn televisie en / of dvd nooit via mijn stereoset?

EDIT: schema hoe 't nu zit aangesloten en hoe ik 't wil aansluiten? Maar de vraag is dus of dat kan!?

Afbeeldingslocatie: http://pic18.picturetrail.com/VOL905/3217021/6569746/85836689.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 18-02-2005 12:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit gaat je niet lukken omdat je maar 1 signaal door je scart kan douwen. Splitten heeft dus geen zin. Er zijn wel kabels die het geluid uit je tv trekken en het beeld van je dvd naar je tv sturen maar dan heb je nog 1 probleem en dat is dat je dvd speler zijn geluid nergens kwijt kan. Je zal dus een keuze moeten maken, een switch kopen of een nieuwe tv.

Wat je trouwens wel kan doen is een video recorder op je tv aansluiten met daarop een dvd speler zodat je een scart aansluiting overhoud.

• CLB
  • Niet online
Maar die tweede tekening van een kabel: 2 scart- tulp die bestaat. Als ik die ene scart in dvd plug en de ander in de tv dan is dat al verbonden en die tulpen doe ik dan in m'n stereo?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
In een electra zaak moet je zo'n ding halen:

voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3500/3502/350238_BB_00_FB.EPS.jpg

achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3500/3502/350238_BB_01_FB.EPS.jpg

Echter moet je TV dan wel het geluid via de scart naar buiten doen wanneer de scart ingang in gebruik is (in en uitgang zijn aparte pinnen). Dus wanneer je een film gaat kijken. Kwestie van proberen :)

Conrad artikelnummer: 350238 - 8A € 7,95

[ Voor 8% gewijzigd door ShittyOldMan op 18-02-2005 13:43 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• CLB
  • Niet online
ShittyOldMan schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:40:
In een electra zaak moet je zo'n ding halen:

voorkant:
[afbeelding]

achterkant:
[afbeelding]

Echter moet je TV dan wel het geluid via de scart naar buiten doen wanneer de scart ingang in gebruik is (in en uitgang zijn aparte pinnen). Dus wanneer je een film gaat kijken. Kwestie van proberen :)

Conrad artikelnummer: 350238 - 8A € 7,95
Ahaa dankje! Nu zit er een scart in m'n tv die uitloopt in 2 pluggen en daar komt gewoon geluid uit
dus!

Dus de ene kant van die plug (met die pinnetjes) doe ik in mijn televisie [is voorkant van het bovenste plaatje]!? Die tulpen sluit ik aan op mijn stereo? En in die gaatjesplugkant [is tweede plaatje] doe ik een scart (van de scart-scart) van m'n dvd!?

Dan gaat de muziek van hetgene wat ik op mijn beeldscherm zie dus naar mijn stereo? (dus OF tv OF dvd) Toch!??????

EDIT: hoe heet zo'n kabel? Scart-man/ scart-vrouw/tulp ofzo? 8)7

EDIT II: Ik heb de dvd-speler net gekocht! Echt een onwijs mooi dingetje! Ik heb nog geen audio-kabels enzo gekocht daar laat ik even naar kijken door mijn buurman wat ik nou 't beste kan doen! Maar hij is nu dus van de scart van de dvd naar de scart van de tv gegaan en ik kan gewoon onwijs mooi (perfect beeld en geluid op m'n tv) dvd's kijken. Maar als ik een dvd'tje kijk en ik wil bv. even naar SBS6 gaan om te kijken of 't nieuws al begint dan zie ik heel SBS6 niet, maar 't geluid ervan hoor ik wel. Als ik de dvd-speler dan uitzet en dan naar SBS6 zap, zie en hoor ik SBS6 gewoon perfect. Mijn televisie is gewoon aangesloten op de kabel! Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik terwijl ik een dvd'tje kijk op het video-net gewoon even kan zappen naar SBS6 of TMF ofzo en dat gewoon goed zie?

EDIT III: K heb inmiddels de audio ook voor elkaar. Wat ik heb gekocht weet ik niet, maar ik weet wel dat 't werkt :P Ik heb nu een kleine switch waarmee ik tussen geluid van tv en geluid van de dvd kan wisselen! Helemaal perfectos! En de kosten bedroegen maar 9,95 dus dat was ook een toppertje. Nog bedankt voor al jullie duidelijke uitleg! Mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 22-02-2005 20:59 ]