Toon posts:

slechte voedingen en maxtor

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zat is na te denken, doe ik soms :+

magoed het gaat dus hier om;
je hoord iedereen altijd over dat maxtor hdd's zo slecht enzo zijn en dat ze zo vaak uitvallen.
laat maxtor nou is het meest verkochte merk zijn.
en laat de gemiddelde mens nou niet een goeie voeding in z'n pc hebben zitten
slechtevoeding = slechte voltages = slecht voor de hdd.
ik heb hier zelf 2 maxtors van 200 gig, nooit problemen mee gehad (klopt af)
op een enermax 420wat.
ik denk dus dat het uitvallen van veel hdd's gewoon ligt aan de voeding, ik kom het ook erg veel tegen als ik bij mensen langs ga oid.
magoed, dan zitten we er dus mee waarom ouwe hdd's van 20 gig bijv bijna nie kapot te krijgen zijn en moderne hdd's erg snel.
ja oke datadichtheid maar dat heeft weer niks met de voltages te maken.

dus, zijn de hardeschijven nou zo slecht of zijn de voedingen slechter geworden.

Verwijderd

voor een deel geld ook: hoe meer verkocht, hoe meer slechte reacties
net als bij Microsoft. veel mensen gebruiken het, waardoor er ook veel fouten worden ontdekt.

zelf denk ik dat Maxtor's wel wat storingsgevoeliger zijn (gebaseerd op wat ik op RMA van een niet nader te noemen PC-zaak zie)/

Verwijderd

Ja mijn oude 60gig maxtor krijg je ook niet kapot (ook maar ff afkloppen dan ;) )
En die komt uit een packard bell met de bijbehorende voeding houd deze het nu al 3 jaar uit :)

Weet niet of dat een puike voeding is maar heb er geen last van...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-03 17:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:44:
ik zat is na te denken, doe ik soms :+

magoed het gaat dus hier om;
je hoord iedereen altijd over dat maxtor hdd's zo slecht enzo zijn en dat ze zo vaak uitvallen.
laat maxtor nou is het meest verkochte merk zijn.
je denkt dat het feit dat maxtor het meest verkochte merk is, op zich niet de verklaring is dat daar de meeste problemen mee zijn ?
en laat de gemiddelde mens nou niet een goeie voeding in z'n pc hebben zitten
slechtevoeding = slechte voltages = slecht voor de hdd.
Niet "niet zo goed". maar gewoon voldoende voor een niet overclockte niet al te veeleisende cpu met dito cpu.
die kunnen ook heus wel 2 hd's trekken zonder problemen op te leveren.
ik heb hier zelf 2 maxtors van 200 gig, nooit problemen mee gehad (klopt af) op een enermax 420wat.
en jij hebt met 2 schijven en 1 voeding genoeg gegevens om onderstaande conclusie te trekken ?
ik denk dus dat het uitvallen van veel hdd's gewoon ligt aan de voeding, ik kom het ook erg veel tegen als ik bij mensen langs ga oid.
magoed, dan zitten we er dus mee waarom ouwe hdd's van 20 gig bijv bijna nie kapot te krijgen zijn en moderne hdd's erg snel.
waarom denk je dat ?
ja oke datadichtheid maar dat heeft weer niks met de voltages te maken.
en waarom sluiten we dit dus uit ?
dus, zijn de hardeschijven nou zo slecht of zijn de voedingen slechter geworden.
geen flauw idee
maar met jouw 2 hd's is daar geen enkele conclusie uit te trekken.

overigens leuk feitje. mijn 350W voedingkje kon prima met 9 schijven booten. 13 lukte net wel/niet.
maar het waren de 4 wd's die dan niet op wouden spinnen

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 17-02-2005 20:58 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
heuveltje schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:55:
[...]

je denkt dat het feit dat maxtor het meest verkochte merk is, op zich niet de verklaring is dat daar de meeste problemen mee zijn ?
..Niks van waar...

Ik quote
Seagate Technology was het afgelopen jaar (2004) marktleider met een aandeel van 26,9 procent
uit nieuws: Analisten: '24 procent groei van hardeschijfmarkt in 2005'

Misschien is Maxtor meer verkocht onder de tweakers, maar dat zei je er niet bij.

Ik blijf ook bij seagate voor betrouwbaarheid + stilte. de nieuwe Western Digital (+raptor natuurlijk) is ook goed.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mijn laatste maxtor schijf 200GB DM9 was een DOA (met een enermax 550 watt voeding die zeker weten goed is, er hangen 13 andere schijven zonder problemen aan) en ook mijn eerdere ervaringen met maxtor schijven (120gig, 40gig en nog wat andere schijfjes van klanten) waren ook niet echt geweldig.
Ik ben inmiddels een beetje anti maxtor (en met mij een aantal mensen die ik ken) maar als anderen het goede schijven vinden....van mij mogen ze ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-03 17:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zijn woorden. niet de mijne :)
Ik blijf ook bij seagate voor betrouwbaarheid + stilte. de nieuwe Western Digital (+raptor natuurlijk) is ook goed.
Ik heb net 4 maxtors besteld. omdat ik me vertrouwen in mijn WD's aan het verliezen ben. (al 3 van de 4 een keer vervangen). maar dat zijn persoonlijke ervaringen, die eigenlijk te klein zijn om echte conclusies uit te trekken.

LOL met poster naar hierboven. dacht aardig ver te zijn met me 2.2TB aan opslag.
maar altijd baas boven baas. wel handig, weet ik iig dat ik het nog met 1 PSU af moet kunnen :)

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 17-02-2005 21:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

heuveltje schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:08:
Ik heb net 4 maxtors besteld. omdat ik me vertrouwen in mijn WD's aan het verliezen ben. (al 3 van de 4 een keer vervangen). maar dat zijn persoonlijke ervaringen, die eigenlijk te klein zijn om echte conclusies uit te trekken.
Ik heb nu 12 WD2000JB schijven in m'n computer dus en die draaien nu al een flinke tijd zonder problemen dus ik ben best wel tevreden over WD :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De kwaliteit van de huidige maxtors is ook wel prima hoor. De oude(re) types hadden wel eens problemen. Natuurlijk is het zo, dat als er meer van een merk verkocht wordt er ook meer klachten komen. Het gaat alleen om de verhouding tussen het aantal kapotte schijven en het aantal verkochte schijven. Dat is heel belangrijk.

Voor de rest ben ik ook blij met mijn maxtor, net als mn WD trouwens :)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-03 21:55
Wolfboy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:15:
[...]
Ik heb nu 12 WD2000JB schijven in m'n computer dus en die draaien nu al een flinke tijd zonder problemen dus ik ben best wel tevreden over WD :)
Wat moet je toch met zoveel HDD's???

Maar ik heb 2*160 gb van maxtor, geen problemen mee hoor! Raid 0
Heb nog nooit problemen gehad met Maxtor of welk merk dan ook.
Zou het niet aan de mensen zelf liggen, verkeerd handelen als ze de HDD vansthebben? 8)7

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-03 14:41

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Mij Maxtor 300GB doet ammel best gekke geluidjes maken, soms bij veel naamswijzigingen ofzow gaatiej ratelen en hangen, en als hij 7 uur of lager neit is opgestart maakt de hdd een seconde of 20 eenraar geluid...
dit had ik met me 80GB seagate nooit.

Maar vandaag nog PowerMax Gedraaid en alles was nog in orde zei die, dus dat is mooi _/-\o_

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• kalibr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11-2024
ErikCornelissen schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:24:
[...]

Wat moet je toch met zoveel HDD's???

Maar ik heb 2*160 gb van maxtor, geen problemen mee hoor! Raid 0
Heb nog nooit problemen gehad met Maxtor of welk merk dan ook.
Zou het niet aan de mensen zelf liggen, verkeerd handelen als ze de HDD vansthebben? 8)7
had vorig jaar een 40 GB maxtor aan een vriend gegeven voor zijn verjaardag en hij molde hem meteen door verkeerd te formateren :? toen spinde die nie meer op ( rma en nu weer nieuwe schijf)

en ken iemand die zijn 120 GB schijf aansloot op een draaiend systeem, die was wel behoorlijk dood (en net buiten garantie)
dus sommige mensen gaan er inderdaad raar mee om 8)7

zelf heb ik 2x maxtor dmax10 200GB en nooit echt grote problemen gehad (behalve dan toen ik ze kocht te zwakke voeding en ooit eens te ver overgeklokt)

Verwijderd

Ik ben nog altijd tevreden over Maxtor. Ik bouw regelmatig systemen en heb er nooit problemen mee gehad. Een slechte voeding met wisselende en slechte waardes is natuurlijk nooit bevordelijk voor perfecte werking van een systeem...

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik ben tot zover ook (nog) tevreden over Maxtor. Ik heb er in totaal 9 hardeschijven van, waarvan er 2 het hebben begeven. Een Maxtor 2GB HDD, maar dat was niet verwonderlijk met al zijn bad clusters. En dan nog een 60GB DiamondMax 60. Een 60GB DX740-6L heb ik nog op zijn platte kant op het beton laten vallen, gleedt uit mijn handen. :X Maar die draait sinds 1 april 2001 nog steeds.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 13:10
Dat is niet alleen met Maxtor's hoor. Ook met andere merken en slechte voedingen komt dit voor.

_@/'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Praktisch alle harddisks zijn kwalitatief uitstekend, terwijl dat absoluut niet voor de voedingen geldt.

Zie voor meer details en info de volgende FAQ's:
OM FAQ - Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisk?
PMG FAQ - Hangen en opstartproblemen troubleshooter - Voeding

Verder gaat dit topic dicht. Al is het an sich een interessant onderwerp, maar de topicstart, waarmee de discussie wordt gestart, is waardeloos opgesteld en zowat alle reacties zijn onnodig louter op Maxtor gericht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.