Toon posts:

[XP] Computer blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al lange tijd last van constante BSOD's. Zoveel verschillende dat het nutteloos is om ze hier te posten, aangezien ik ze ongeveer allemaal heb gehad.

Ik wou dus mijn schijf formattteren en XP er opnieuw opknallen. Dit is al moeilijk want voordat ik bij het formatteer scherm ben (geboot vanaf xp) heb ik vaak al een BSOD gehad.

En als ik dan aan het formatteren ben bevriest mijn computer op 56%, hoor ik constante gekraak (steeds 1 sec 1 sec 1 sec) en uiteindelijk een BSOD.

Dit gekraak heb ik tegenwoordig ook steeds vaker als ik gewoon mijn computer aanzet.

Mijn specs:

AMD Athlon xp 2000+
512 sddr ram
Geforce 4 Ti 4200

help :/

Verwijderd

Ik denk dat het aan de Hd ligt, aangezien dat gekraak.

Welke HD heb je?

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:34
dit kunnen zoveel dingen zijn, het kan een rotte ide kabel zijn, rot geheugen, rotte proc, enz enz,

wat ik je aanraad is om een keer memtest86+ te draaien om je proc en geheugen uit te sluiten, mocht die fouten vinden dan weet je tenminste dat het daar zit

Verwijderd

Topicstarter
FouT schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:29:
wat ik je aanraad is om een keer memtest86+ te draaien om je proc en geheugen uit te sluiten, mocht die fouten vinden dan weet je tenminste dat het daar zit
Toevallig had ik al eerder een memtest hiervoor gedaan, ik weet niet exact welke, maar ik had geen fouten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:28:
Ik denk dat het aan de Hd ligt, aangezien dat gekraak.

Welke HD heb je?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Heb hem er jaartjes geleden in laten bouwen. Als ik mijn kast open maak kan ik het dan zien? Wel weet ik dat al mijn bestanden nog aanwezig zijn.

• FouT
je zegt dat je al voor het formateer scherm een bsod krijgt, het lijkt me dat het je hd dan eigelijk ook niet kan zijn, die is dan nog niet aangesproken volgens mij.

heb je al een keer een andere voeding geprobeerd?

Verwijderd

3 sec gekraak/getik lijkt heel erg op een kapotte HD

Gebruik een diagnostic tool om je HD te checken (op de website van het merk kan je de verschillende tools vinden anders zie ook opslagmedia faq van tweakers.net)

Als je in windows kan komen kijk dan even bij my computer rechtermuisknop manage en dan naar disk management daar kan je zien of je schijf(en) healthy zijn/is.

• FouT
Als je in windows kan komen kijk dan even bij my computer rechtermuisknop manage en dan naar disk management daar kan je zien of je schijf(en) healthy zijn/is.
het gaat hier al fout tijdens de windows install, dit had je kunnen weten als je de TS goed had gelezen
:+

maar, idd, zoals gezegd kun je je hd checken met een diagnostic tooltje van de fabrikant, deze starten meestal van floppy, dus dat moet wel lukken, het is een kwestie van even zoeken op hun website.

Verwijderd

Topicstarter
FouT schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:48:
[...]

het gaat hier al fout tijdens de windows install, dit had je kunnen weten als je de TS goed had gelezen
:+

maar, idd, zoals gezegd kun je je hd checken met een diagnostic tooltje van de fabrikant, deze starten meestal van floppy, dus dat moet wel lukken, het is een kwestie van even zoeken op hun website.
Voor de duidelijkheid. Het gaat fout tijdens het formatteren. Hij is op 56% and stopt dan, maar verassend genoeg staat mijn windows er nog gewoon op en kan ik nu dus ook hier posten. Ik zal de bovenstaande zaken proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de situatie nu:

Ik heb geen last meer van het gekraak nadat ik mijn firewall eraf heb gegooid (ZoneAlarm), deze veroorzaakte steeds het kraken bij het opstarten hiervan.

Ik heb mijn temperatuur omlaag gebracht in de hoop dat het hiermee te maken had, maar tevergeefs.

Nu is het alleen zover dat ik mijn computer helemaal niet meer aankrijg. Na het kiezen van wat ik wil (Normaal / Veilige modus) krijg ik nu constant dezelfde bsod.

0x00000024

Ik heb overigens geprobeerd erachter te komen welke harde schijf ik had, maar hier kon ik niet achter komen.

Nu zit ik in een moeilijke periode en kan ik het niet veroorloven om al teveel geld uit te geven, maar wil ik ook zo snel mogelijk mijn probleem fixen.

Wat raden jullie mij aan? Mijn kast ergens langs brengen om hun uit te laten zoeken waar de fout zit? Zodat ik dit onderdeel kan vervangen?

Of weten jullie misschien nog iets anders?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 21:02 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:58:
Wat raden jullie mij aan? Mijn kast ergens langs brengen om hun uit te laten zoeken waar de fout zit? Zodat ik dit onderdeel kan vervangen?

Of weten jullie misschien nog iets anders?
Zoek een tweakert in de omgeving ;).

Je kan heel eenvoudig achterhalen wat voor voor harde schijf je hebt. Nadat je je pc hebt aangezet met de powerknop hoor je een piepje. Na dit piepje krijg je op je scherm rechtsboven een gekleurd logo te zien, met ernaast allerlei informatie. Hier staat onder andere je cpu snelheid, je hoeveelheid geheugen maar ook het type harde schijf wat in je pc zit. Omdat het opstarten meestal snel gebeurt, kun je ervoor kiezen om de pauze knop op je toetsenbord te gebruiken om het opstart proces stil te zetten. Met ctrl + pauze maak je dit ongedaan. De pauze knop zit helemaal rechtsboven op je toetsenbord naast het num-lock lichtje.

Je kunt ook meteen de kast open maken en zelf op zoek gaan naar de harde schijf. Meestal is het label moeilijk leesbaar, maar als de kast toch open is kun je meteen alle kabels nakijken en goed in hun aansluiting duwen. Alle insteekkaarten goed vast duwen en kijken of alle ventilatoren nog draaien.

Na het opnieuw opstarten van je pc kun je nog meer doen; Als je het moederbord boekje nog kan vinden, dan zou ik deze gebruiken om alle instellingen in de bios na te lopen. Hier kom je in door na het piepje op "del" te drukken. Je kunt trouwens ook alle moederbord boekjes downloaden, hiervoor moet je even in je kast op zoek gaan naar het moederbord merk en type nummer. Nadat je de bios ook hebt nagekeken en de pc nog steeds niet naar behoren werkt, kun je harde schijf nakijk programma's gaan downloaden. Informatie over deze zogenaamde diagnostic tools kun je hier vinden.

Succes!

[ Voor 39% gewijzigd door dr snuggles op 05-03-2005 11:38 ]

Pagina: 1