Toon posts:

[ALG] my.msn.com dotnet framework 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Check http://my.msn.com/ je moet wel een .NET passport hebben om te kunnen inloggen....
edit:

misschien valt het niet op in de eerste oog opslag maar ;) :

Je kunt dus zelf items toevoegen aan columns
items aanpassen/verwijderen/toevoegen
columns verwijderen en toevoegen

Ik was redelijk geshocked van wat ik hier kan doen qua sleep en pleur werk. En het schijnt zeer makkelijk te implementeren zijn met het dotnet framework 2.0. Dus MS biedt je functionaliteiten om zelf ook zo je pagina's op te bouwen.Dit lijkt mij een ideale interface voor bijv. een cms.

Dat je zoiets in php ook kan maken lijkt me duidelijk(als je iig veel tijd hebt) maar als microsoft je een grafische manier biedt om dit type pagina's te genereren in korte tijd scheelt dat je weken werk in vergelijking tot bijv. php.

Voor het eerst zie ik nu een echte feature waar ik persoonlijk van zeg damn hier kan (de door mij geliefde taal ) php niet tegen op. Je kan het wel maken maar dat kost je veel tijd plus je hebt niet echt een visual studio voor php.

Wat vinden jullie ervan? En vertel me aub dat de toekomst van php niet zo somber hoeft te zijn.... :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 15:49 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35

Cyphax

Moderator LNX
Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met PHP? Dat je venstertjes kan maken en slepen en weet ik veel wat is DHTML Er hoeft maar 1 iemand een library te maken die hetzelfde kan en je bent er.
(wat heet, die zijn er vast wel)
Werkt het ook onder andere browsers dan IE trouwens? (ik kan het hier niet testen helaas)

Saved by the buoyancy of citrus

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Cyphax schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:50:
Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met PHP? Dat je venstertjes kan maken en slepen en weet ik veel wat is DHTML Er hoeft maar 1 iemand een library te maken die hetzelfde kan en je bent er.
(wat heet, die zijn er vast wel)
Het zijn volgens mij gewoon web-controls.
Dat je ze op een pagina kunt pleuren is dan net hetzelfde als dat je een gewone button erop zou sleuren.
Werkt het ook onder andere browsers dan IE trouwens? (ik kan het hier niet testen helaas)
Het werkt iig in FireFox. :P

TS: waarom zo angstvallig aan één taal / platform vasthouden ?

https://fgheysels.github.io/

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 12:24

beany

Meeheheheheh

whoami schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:52:
[...]

Het werkt iig in FireFox. :P

TS: waarom zo angstvallig aan één taal / platform vasthouden ?
Ehhhh, ja en nee. De pagina laad, je kan er dingen mee doen. Maar venstertjes slepen en pulldown menuutjes werken dan ineens NIET. Das dus weer mooi klote.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Met Usercontrols, zoals die dingen in ASP.NET heten, kan dit idd heel makkelijk. Het is zeg maar een heel geavanceerde manier van een dynamische include, die je op elke gewenste plaats in een ASP.NET pagina kunt invoegen.

PHP is opzich leuk, maar erg simpel. Leuk om een 13 in een dozijn forumpje ofzo te maken, maar voor echt ingewikkelde applicaties kost het je ontzettend veel werk. Scripting platforms zoals PHP en ASP hebben imho weinig toekomst als je ziet dat de vraag naar rijkere internet applicaties groter wordt.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
beany schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:53:
[...]

Ehhhh, ja en nee. De pagina laad, je kan er dingen mee doen. Maar venstertjes slepen en pulldown menuutjes werken dan ineens NIET. Das dus weer mooi klote.
Okee dus het hele punt van die mooie pleur-en-sleur venstertjes geldt alleen voor IE?
Met de huidige ontwikkelingen in de browsermarkt lijkt me dat niet het beste idee. Maargoed, het is logisch dat MS zoiets in eerste instantie (en MS kennende ook meteen de laatste instantie) IE-only maakt.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:51
Gunp01nt schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:54:
[...]
Scripting platforms zoals PHP en ASP hebben imho weinig toekomst als je ziet dat de vraag naar rijkere internet applicaties groter wordt.
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ontwikkelomgevingen / frameworks zoals PRADO zorgen ervoor dat je steeds ingewikkeldere / rijkere applicaties kunt ontwikkelen in een kortere tijd.

Waarom zou een scripting platform minder krachtig zijn als een 'echte' programmeertaal? Wat kan de vraag voor rijkere internetapplicaties WEL invullen volgens jou?

Verbouwing

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dit is een nieuwe feature in ASP.Net 2.0 en heet WebParts.
Ook wel bekend van SharePoint.

Volgens de presentatie die ik afgelopen vrijdag heb gezien werkt dit in alle 'major browsers' maar kan het zijn dat je in bijvoorbeeld FireFox niet de stoere sleep-interface krijgt, maar een up-down-right-left pijltjes navigatie.

edit:
Zie ook de blog van Scott Guthrie, de man achter ASP.Net. En de site van Nikhil Kothari over de verschillende mogelijkheden die webparts bieden.

[ Voor 37% gewijzigd door OZ-Gump op 17-02-2005 16:06 . Reden: typo's en url ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Gunp01nt schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:54:
Met Usercontrols, zoals die dingen in ASP.NET heten, kan dit idd heel makkelijk. Het is zeg maar een heel geavanceerde manier van een dynamische include, die je op elke gewenste plaats in een ASP.NET pagina kunt invoegen.
Precies en blijkbaar zitten deze usercontrols standaard in visual studio 2005 volgens mij nog niet in de huidige beta versie ik heb ze iig nog niet gezien maar in het ASP.net gedeelte hiervan heb ik me ook nog niet zo verdiept
PHP is opzich leuk, maar erg simpel. Leuk om een 13 in een dozijn forumpje ofzo te maken, maar voor echt ingewikkelde applicaties kost het je ontzettend veel werk. Scripting platforms zoals PHP en ASP hebben imho weinig toekomst als je ziet dat de vraag naar rijkere internet applicaties groter wordt.
Ja daar ben ik ook bang voor tenzij zoiets in pear wordt opgenomen ofzow en dan nog heb je geen visual studio voor php....

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Mithrandir schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:59:
[...]

Waarom zou een scripting platform minder krachtig zijn als een 'echte' programmeertaal? Wat kan de vraag voor rijkere internetapplicaties WEL invullen volgens jou?
Als je het hebt over internetapplicaties (dus niet enkel over website's), dan heb je meer aan een 'rich client UI', dus niet zozeer een browser, maar een smart-client.

https://fgheysels.github.io/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ook hier heb ik af en toe het gevoel dat MS zonodig achter de rest aan moet huppelen. Hieronder nog wat interessante topics van de buren :)

[rml][ Centraal]Rich Internet Applications[/rml]
Backbase

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BtM909 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:04:
Ook hier heb ik af en toe het gevoel dat MS zonodig achter de rest aan moet huppelen. Hieronder nog wat interessante topics van de buren :)

[rml][ Centraal]Rich Internet Applications[/rml]
Backbase
Hmmm, inderdaad... kijk hier maar eens. Het lijkt er wel op. Het verschil is tussen deze 2 dat die van MS iets uitgebreider is, backbase uitstekend werkt in Firefox (hier althans) en die van MS wel HEEL erg traag is (slepen is gewoon tergend irritant traag, met een P3 1GHz en 768MB RAM net als velen met mij op deze afdeling).

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Er is al een dergelijke CMS met zoveel features aan boord qua cliënt, en volledig .Net base: SiteCore.
Deze jongens, het zijn 2 Denen die het ding ontwikkelen samen met 2 assistenten, hebben in hun huidige versie 4, en dan prata ik over de cliënt, een volledige Microsoft .Net implementatie gemaakt. In versie 5 hebben ze alles herschreven, en ook alle MS-controls, gepatenteerd en nog voordat .Net 2.0 af was al vele add-ons en andere nieuwe dingen gemaakt.

Sitecore is bezig de Nederlandse markt te veroveren. Het bedrijf waar ik werk is de eerste partner van ze(ik noem geen namen), maar er gaan er meer volgen. In de komende maanden zul je ook al zien dat er een groot aantal grotere portals/sites SiteCore based gaan draaien.
Hier zal Microsoft wel prat om gaan anagezien ze SiteCore vorig jaar Partner of the Year hebben gemaakt.... :P

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik mis hier het rich-client aspect ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1