Tv out blijft zwart wit bij ATI radeon 9600XT/TD

Pagina: 1
Acties:

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04-2025
Hoi,

Ik heb een probleem wat waarschijnlijk heel simpel is, maar ik kom er met de faq en alle andere topics niet uit.

Mijn videokaart heeft aleen een s-video uitgang. Ik kreeg een verloopstukje van s-video (7pins, ATI) naar composiet erbijgelevert van asus. ( Ga ervan uit dat de verloopstukje correct werkt)
Ik sluit op dit verloopstukje een hele goede composiet kabel aan, die ik vervolgens in de composiet ingang op de voorkant van mijn TV stop.
Het beeld-blijft echter zwart-wit.

Als ik mijn laptop met composiet uitgang op de composiet aansluit op mijn TV krijg ik wel kleur, dus aan de Tv kan het niet liggen.

Ik heb ook geprobeerd om met een s-video kabel en een scart blok kleur te krijgen (mijn Tv kan dit aan volgens de handleiding) Maar ook dan krijg ik zwart wit, maar dit was te verwachten volgens de Faq.

Nu is mijn vraag, wie heeft dit probleem ook gehad, zo ja, waar lag het probleem bij jou? En wat is de oplossing,

Laatste opmerking, de instelling van mijn videokaart staat op Pal-B (heb andere Pal formaten ook geprobeerd!)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 23:06

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Sluit het eens aan op een andere tv. 9 van de 10 x is het je tv. Deze klacht komt vaak voor bij ons in de winkel.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

heeft je tv meerdere scart ingangen? meestal is er maar 1 van de 2 of 3 die s-video signaal accepteert

heb je ook even alle ext kanalen langs gezapt? er zijn er namelijk vaak een paar achter elkaar met het computersignaal. allemaal zwart wit en eentje in kleur.

hier op de helpdesk vind ik het vervelend als ik mensen er niet mee kan helpen, standaard zeg ik, kijk even in de gebruiksaanwijzing van de tv of s-video ondersteund wordt, kijk even met een andere kabel.

maar als een klant zegt, ik heb een andere computer en daarop werkte de kabel wel, dan weet ik niet wat er fout kan zijn, heel soms de videokaart of iets dergelijks maar 9 vd 10 keer is het gewoon een connector of instelling. ik dacht dat alle instellingen altijd standaard al op kleur staan en automatisch overschakelen op de composiet en s-video modus

vind t maar een lastig geheel, bij mij werkt t altijd gewoon maar de rest heeft er problemen mee

[ Voor 56% gewijzigd door Pixal op 17-02-2005 12:28 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07
Het kan zijn dat de videokaart nog op svideo staat ingesteld, die moet op composite.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

^^^ en: dat verloopstekkertje zou wel eens gewoon 2 pennen kunnen doorverbinden in plaats van netjes de signalen combineren van s-video naar composite.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Checkeys
Mijn TV heeft twee scart aansluitingen, waarvan er een s-video aankan, en de ander niet.
Maar ik sluit de composiet aanlsuiting aan op de voorkant van de TV (composiet ingang).
Deze selecteerd automatisch de ingang (zegt ie...staat in beeld)
De Computer geeft weer dat ie op composiet staat, maar ik kan hier niets wijzigen, dus als iemand weet hoe je op je PC aangeeft hoe hij op composiet moet i.p.v. op s-video (als dit uberhaupt al kan, want het is toch een s-video uitgang) dan hoor ik het graag.

Ik zal het wel vanavond nog een proberen om met een de composiet kabel in een scart blokje te duwen en vervolgens in de scart ingang die s-video aankan, jullie horen het nog of het ooit lukt.

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 17:02
heb je de videokaart niet toevallig op NTSC staan ipv PAL?
Dit geeft namelijk ook z-w beeld als de tv daar niet mee om kan gaan.

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Checkeys
Sjakskus schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:37:
heb je de videokaart niet toevallig op NTSC staan ipv PAL?
Dit geeft namelijk ook z-w beeld als de tv daar niet mee om kan gaan.
Als je mijn vraag had gelezen had je gezien dat hem daar het probleem niet zat.

Ik heb net geprobeert om de composiet via een scart blokje aan mijn tv te maken, maar dan krijg ik helemaal geen beeld, niet in s-video en ook niet in video mode. Ik heb dit geprobeert op beide scart ingangen van de TV.
Als ik de composiet in de composietingang stop blijf ik nog steeds zwart-wit beeld houden.

Ik denk dat het probleem in mijn PC zit. Is er niemand die weet of je softwarematig aan moet geven dat de videokaart composiet uit moet sturen i.p.v. s-video, of wordt dit in het verloopstukje (zoals aangegeven in de AV faq) gedaan?

• Checkeys
Ik heb de oplossing gevonden,

het lag hem toch aan de driver van de videokaart.
Ik heb nu de allernieuwste drivers geinstalleerd www.asus.com en opeens heb ik kleurenbeeld op mijn Tv.

Iedereen bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1