Ik ben bezig met een cookie, zodat ik mijn website aan hand van de schermresolutie van de client(side) proportioneel kan laten opbouwen.
Nu pakt dit script alleen de eerste variabele uit de cookie, ik heb geen idee waarom.
Voer het script maar eens uit, dan zul je zien dat de y-resolutie niet door de echo statement in de body weergegeven wordt.
Wat ik in principe heb getracht te bereiken is met javascript de variabelen in de cookie te setten en met php die variabelen dan vervolgens weer uit de cookie proberen te ontrekken.(als arrays >> $HTTP_COOKIE_VARS[])
Deze code moet in een file genaamd screenResTest.php
Nu pakt dit script alleen de eerste variabele uit de cookie, ik heb geen idee waarom.
Voer het script maar eens uit, dan zul je zien dat de y-resolutie niet door de echo statement in de body weergegeven wordt.
Wat ik in principe heb getracht te bereiken is met javascript de variabelen in de cookie te setten en met php die variabelen dan vervolgens weer uit de cookie proberen te ontrekken.(als arrays >> $HTTP_COOKIE_VARS[])
Deze code moet in een file genaamd screenResTest.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <html> <head> <?php if(isset($HTTP_COOKIE_VARS["screenResX_in_cookie"])) { $screenResX = $HTTP_COOKIE_VARS["screenResX_in_cookie"]; $screenResY = $HTTP_COOKIE_VARS["screenResY_in_cookie"]; } else { ?> <script language="javascript"> var theCookie = "screenResX_in_cookie="+ screen.width +";"; theCookie = theCookie +"screenResY_in_cookie="+ screen.height +";"; document.cookie = theCookie; location = 'screenResTest.php'; </script> <? } ?> </head> <body> <?php echo 'The x-resolution is '.$screenResX.' and the y-resolution is '.$screenResY.' .'; ?> </body> </html> |
[ Voor 46% gewijzigd door Arcane Apex op 18-02-2005 03:07 ]