Ik probeer javascript variabelen naar een cookie te schrijven, maar er wordt altijd maar 1 variabele naar de cookie geschreven ipv allemaal.
Het gaat om dit stukje code:
Hier is de volledige code met PHP om het te testen:
Deze code moet in een file genaamd screenResTest.php
Zoals men hier kan zien wanneer men de bovenstaande code uittest, dan echoed de php-statement in de body alleen de 1ste variabele uit.
Dit komt waarschijnlijk omdat er maar 1 variabele in de cookie wordt opgeslagen, namelijk screenResX_in_cookie.
Echter screenResY_in_cookie wordt niet naar de cookie geschreven, dus kan ik deze ook niet met php aan de cookie ontrekken.
Iemand enig idee waarom dit gebeurd en hoe dit opgelost zou kunnen worden?
Het gaat om dit stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <script language="javascript"> var theCookie = "screenResX_in_cookie="+ screen.width +";"; theCookie = theCookie +"screenResY_in_cookie="+ screen.height +";"; document.cookie = theCookie; location = 'screenResTest.php'; </script> |
Hier is de volledige code met PHP om het te testen:
Deze code moet in een file genaamd screenResTest.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <html> <head> <?php if(isset($HTTP_COOKIE_VARS["screenResX_in_cookie"])) { $screenResX = $HTTP_COOKIE_VARS["screenResX_in_cookie"]; $screenResY = $HTTP_COOKIE_VARS["screenResY_in_cookie"]; } else { ?> <script language="javascript"> var theCookie = "screenResX_in_cookie="+ screen.width +";"; theCookie = theCookie +"screenResY_in_cookie="+ screen.height +";"; document.cookie = theCookie; location = 'screenResTest.php'; </script> <? } ?> </head> <body> <?php echo 'The x-resolution is '.$screenResX.' and the y-resolution is '.$screenResY.' .'; ?> </body> </html> |
Zoals men hier kan zien wanneer men de bovenstaande code uittest, dan echoed de php-statement in de body alleen de 1ste variabele uit.
Dit komt waarschijnlijk omdat er maar 1 variabele in de cookie wordt opgeslagen, namelijk screenResX_in_cookie.
Echter screenResY_in_cookie wordt niet naar de cookie geschreven, dus kan ik deze ook niet met php aan de cookie ontrekken.
Iemand enig idee waarom dit gebeurd en hoe dit opgelost zou kunnen worden?
[ Voor 33% gewijzigd door Arcane Apex op 17-02-2005 13:13 ]