[mobo} MSI K8N Neo2 pci kaarten worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 09:08
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik voor de tweede keer een MSI K8N Neo2 Platinum waarbij geen enkele pci-kaart gezien wordt. Ik had dit probleem al eerder en heb het bord toen rma gestuurd en een nieuw gekregen, met helaas exact hetzelfde probleem.

Een ander probleem wat de borden ook gemeen hebben is het feit dat er op het moment dat er ide-drivers geïnstalleerd worden (die standaard bij het moederbord geleverd worden) ik mijn master dvd-brander kwijt ben. Ik heb normaliter op de secondary IDE een Nec 2500 dvd-brander (master) en een ATAPI dvd-rom (slave) zitten, maar na de installatie ben ik dus de nec kwijt. Kabels zitten goed en master slave staat ook goed ingesteld.

Beide borden waren van week één van dit jaar. Is dit een productiefout of heb ik een ander probleem.

Overige HW:
TAGAN 480 watt
AMD 64 3200+
ATI X800XT PE
Audigy 2 (die niet gezien wordt)
Adaptec SCSI kaartje (wordt ook niet gezien)
2*512 Gskill

Alles op normale settings en niet overgeclocked.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:14

Wildfire

Joy to the world!

Lol, probleem had ik onlangs ook. Tweede bord wel ok.

Voor de zekerheid, check eens de afstandbusjes op je mobo. Ik had er eentje zitten op een plek waar de K8N Neo2 Platinum gèèn schroefgaatje had, maar componenten. Je hebt kans dat je de boel frituurt door kortsluiting... :) (godzijdank had ik dat ding al verwijderd bij mij, voordat ik het eerste bord installeerde)

Check ook http://forum.msi.com.tw eens

Oh ja, in je BIOS shift-f2 en dan alt-f3. Dan kun je bij hidden settings, waaronder iets van PCI clock auto detect. Bij sommigen moet 'ie op disabled staan voor goede PCI-werking, je kunt het iig eens proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 16-02-2005 21:11 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
Dit probleem heb (had) ik ook.....audigy2 en promise s-ata kaartje werd niet herkent

de volgende dag was 't kapot :|...althans dat moet ik nog uittesten, omdat ik morgen pas een nieuw mobo krijg....maar aangezien er meer mensen problemen hebben met dit mobo, zal 't wel niet aan de cpu liggen

K8N Neo2 problemen ?

[ Voor 59% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-02-2005 10:22 ]

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door secoh op 19-02-2006 11:15 ]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
secoh schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:11:
Voor de zekerheid, check eens de afstandbusjes op je mobo. Ik had er eentje zitten op een plek waar de K8N Neo2 Platinum gèèn schroefgaatje had, maar componenten. Je hebt kans dat je de boel frituurt door kortsluiting... (godzijdank had ik dat ding al verwijderd bij mij, voordat ik het eerste bord installeerde)

[...]
Ehm... bedankt.. twee mobos en twee PSU;s later.. maar toch bedankt.. want ik was al hard op weg compleet gek te worden.

[ Voor 52% gewijzigd door secoh op 19-02-2006 11:15 ]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.