K8N Neo2 problemen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
Ik heb maandag m'n p4 eruit gegooit, en dit in elkaar beginnen te zetten......samen met een 3500+ winchester...

ik wou een raid0 draaien, dus ik had de diskette nodig die erbij zat.....dus tijdens wxp-install f6 drukken...enz....nou bleek dus de diskette beschadigd....dus ik effe naar m'n ouders toe om 't bestandje opnieuw te downloaden en op diskette te zetten...toen deed ie 't :)

toen heb ik dus windows erop gezet, en ben een al lichtjes gaan overklokken.....heb wat met de ht/fsb/multiplier gespeelt...en dat ging nog allemaal goed..tót ik op 'n gegeven moment de ht-bus niet meer versteld kreeg :? ...de bios liep vast zodra ik dat menu aanklikte...

nou weet ik dat er wat problemen waren met oudere biossen, dus heb ik een nieuwe bios gedownload, en op diskette gezet.....toen heb ik 'geflasht, met als gevolg dat windows niet meer opstartte (ja, de biosinstellingen stonden goed)...dus ik dacht dat de bios niet goed was (beta 1.52)...toen ben ik dus weer naar'm'n ouders gegaan (vergeten te backuppen) om de ''officiele'' 1.4 op diskette te zetten....goed..die werktte dus.....tijdens het installeren van windows, kon ie op een gegeven moment een bestand niet vinden op cd :? ....ik weer naar m'n ouders gegaan om een andere cd te halen...die deed 't dus..

afijn...windows er opgezet...nforce-drivers enz. geinstalleert..ging allemaal goed...(behalve dat ie m'n pci-sata kaart en audigy niet herkende!)...en ik kon nog steeds de ht-bus niet omlaag zetten..liep helemaal vast!......toen was het dus al gistermiddag uur of 5....etenstijd dus...ik sluit m'n pc netjes af :) om wat te gaan eten.....kom ik terug, zie ik 't ledje vóór op m'n kast knipperen..(5sec aan/5sec uit)...ik duw erop.....niks......nog een keer...niks....helemaal niks..zelfs het ledje op 't mobo gat niet branden (alleen dat ledje voorop blijft knipperen)...

ik heb toen geprobeert met onboard vga....hdd's los...brander los...enz....allemaal zonder resultaat..

vandaag ga ik met m'n pc naar m'n vaste computerboer om wat dingen uit te testen....iemand enig idee waar ik 't moet zoeken....??

ohja...het is dus een msi k8n neo2 nforce3 ultra....3500+ winchester....2xwd36gb...audigy2....antec 480watt...astek waterchill

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-02-2005 12:24 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Eerste verdachte lijkt me je moederbord :)

Aangezien je je HT bus niet meer gewijzigd krijgt en dat daarna je pc helemaal niks meer deed. Draait er überhaupt wel iets behalve dat knipperende ledje :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Thandor

SilverStreak

BIOS Reset/CMOS Clear al geprobeert :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

idd , voor bios-update ff alles op default zetten.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:31

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

reply even voor mr detonator..

windows heeft gedraait en al, zelfs al geupdate en al... daarna enkele resets gehad, en startte toen ook goed door.....(met de nieuwe bios)

Volgens mij zit het niet daarin.

Zoek het meer in een vd 3, CPU/VPU/MOBO.....

any other ideas!? keep em coming ?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Mr. Detonator
Ben net met m'n kast naar m'n computerboer geweest, om wat dingen uit te wisselen.....

de voeding doet 't in ieder geval...ook hebben we ander geheugen geprobeert

de processor of het mobo is dus kapot.....over een paar dagen krijgt hij een s939 mobo binnen, en dan ga ik kijken wát er nou kapot is...als ie 't dan nog niet doet, zal 't wel de cpu zijn...

voor de biosflash heb ik alles op default gezet, en erna heb ik windhoos nog geinstalleert, dus aan de flash ligt 't volgens mij niet..

[ Voor 27% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-02-2005 17:35 ]

• Mr. Detonator
Turkish schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:30:
Eerste verdachte lijkt me je moederbord :)

Aangezien je je HT bus niet meer gewijzigd krijgt en dat daarna je pc helemaal niks meer deed. Draait er überhaupt wel iets behalve dat knipperende ledje :?
er draait helemaal niks...fans/hdd's blijven allemaal uit (wc springt ook niet aan) ...ook de southbridge fan blijft uit.....er gaat ook geen enkel lampje branden verder....alleen die voorop mn kast :?

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 18:16

iambig

* z.o.z *

Mr. Detonator schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:23:
ik heb toen geprobeert met onboard vga...
Ben ik de enige die dat erg knap vind? O-)

NEE: dit is geen signature...

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 09:08
heb je toevalig een productie van de eerste week/maand van 2005? Dit kun je aan het stickertje achterop het moederbord zien. daar staat dan op een gegeven moment 0105. Ik heb namelijk vergelijkbare problemen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Mr. Detonator
JTB81 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:36:
heb je toevalig een productie van de eerste week/maand van 2005? Dit kun je aan het stickertje achterop het moederbord zien. daar staat dan op een gegeven moment 0105. Ik heb namelijk vergelijkbare problemen.
volgens mij wel ja...hij komt in iedegeval uit korea

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 08:43

DesertShooter

Afgekickt

Mr. Detonator schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:58:
[...]

volgens mij wel ja...hij komt in iedegeval uit korea
Over die ht bus die je niet verstelt kreeg, heb ik ook. Open dan gewoon het venster NIET en ga op de HTT Freq. staan en gebruik pageup & pagedown

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:14

Wildfire

Joy to the world!

DesertShooter schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:42:

[...]

Over die ht bus die je niet verstelt kreeg, heb ik ook. Open dan gewoon het venster NIET en ga op de HTT Freq. staan en gebruik pageup & pagedown
Idd, is een bekend probleem. Niet op ENTER drukken... zal wel verholpen worden in een nieuw BIOS... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mr. Detonator
Wildfire schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:36:
[...]

Idd, is een bekend probleem. Niet op ENTER drukken... zal wel verholpen worden in een nieuw BIOS... :)
Ik heb 't met 3 verschillende biossen gehad....oa 1.3 en 1.4 (officieel)....Ook met 1.36 had ik 't

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:29
ht frequentie valt niet in te stellen, maar wanneer je page up/down doet lukt het wel. Tevens is het daarna wel instelbaar. Heb heb getest met 2 winnies werkt perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Meestersleutel op 20-02-2005 15:34 ]

• Mr. Detonator
ik heb inmiddels een nieuwe, en 't werkt perfect..
Pagina: 1