[XP] Verkeerde partitie verwijderd in Windows Setup*

Pagina: 1
Acties:

• martindiepeveen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik was bezig met de installatie van mijn nieuwe PC. Had mijn externe USB harde schijf eraan gehangen voor software e.d. en 't Windows CD'tje erin gedaan. Maar heb tijdens de setup in plaats van de interne harde schijf te formateren de partitie op mijn externe harde schijf verwijderd.
Kan ik die partitie nu nog terugkrijgen met Partition Magic of op een andere manier? Want Windows Setup heeft mijn externe disk niet geformatteerd, slechts de indexering verwijderd neem ik aan?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In de OM FAQ staat een stukje over het herstellen van data en partities. Mischien heb je daar wat aan?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Een partitie weg gooien verlies je ook je data mee.
Het is te hopen dat een recovery nog werkt, want het is vaak weg is weg bij partities

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 23:10
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:02:
Een partitie weg gooien verlies je ook je data mee.
Het is te hopen dat een recovery nog werkt, want het is vaak weg is weg bij partities
Dat is niet waar. Zelfs na formateren is data vaak nog terug te halen met recovery programma's zoals GetDataBack. (love the program O-) ). Zolang als je er maar nix overheen schrijft, of een low level format doet,dan ben je de data namelijk wel kwijt.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Heb je al gekeken in bovenstaande faq of je het hiermee kunt restoren? Verder zijn er al heel vragen over dit onderwerp langs gekomen in het verleden, heb je de search al eens geraadpleegd?

En niet geheel onbelangrijk, welk os gebruik je?

• martindiepeveen
Ik gebruik windows XP. Wilde eerst XP64bit gaan gebruiken maar dat is weer een ander onderwerp. Ga nu even aan de gang met de tips die ik van jullie heb gekregen. Bedankt alvast!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even XP in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• martindiepeveen
Vannacht heeft het systeem de hele nacht doorgwerkt. Heb EasyRecovery geleend van een huisgenoot en gebruikt. Via FormatRecovery is ie nu de files aan het herstellen. Wat er in feite gebeurt, is dat het programma op zoek gaat naar oude structuren die nog niet overschreven zijn. Ik had immers geen echte format gedraaid en dus nog geen nieuwe bestanden naar mijn harde schijf gekopieerd. Nu is het slechts een kwestie van wachten. Ik raad overigens lotgenoten aan om je harde schijf gewoon lekker aan USB2.0 te hangen dan is het zaakje veel sneller geklust. Bedankt voor de hulp iedereen!
Pagina: 1