Toon posts:

Alleen bagger uit spdif (Soundstorm)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooie versterker gekocht met digitale ingangen, speciaal om gebruik te kunnen maken van de spdif uitgang op mijn geluidskaart. Het is een Soundstorm dat op de Asus A7N8X-R Deluxe zit.
Maar ik krijg nu alleen maar een raar snerpend geluid te horen via deze uitgang! Als ik de digitale uitgang gebruik van mijn cd-speler is er niks aan de hand, echt zeer goed geluid. Met dezelfde kabel op de geluidskaart gaat het dus fout.
Mijn versterker geeft wel mooi aan dat hij een signaal van 48 khz binnenkrijgt, maar voor de rest is het alleen maar bagger van de geluidskaart. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07
En als je de versterker handmatig op dolbydigital of pcm zet?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:12:
En als je de versterker handmatig op dolbydigital of pcm zet?
Het is geen dolby versterker. Gewoon stereo met een dac erin. Het is een Akai AM 75 versterker. Hij herkent zelf wat de frequentie is, 32, 44, 48 khz. Het lijkt wel alsof er ontzettend veel storing op de spdif-uitgang zit!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:15:
[...]

Het is geen dolby versterker. Gewoon stereo met een dac erin. Het is een Akai AM 75 versterker. Hij herkent zelf wat de frequentie is, 32, 44, 48 khz. Het lijkt wel alsof er ontzettend veel storing op de spdif-uitgang zit!
stuur je dan niet toenvallig een dolby digital signaal uit en dat je receiver dat niet kan encoden ? oftewel op welke instelling heb je je geluidskaart staan :? hier werkt soundstrom icm. een dolby receiver overigens perfect :)

Last.fm
Films!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 02:24
Heb je het wel op optical out staan in je instellingen van nVmixer?

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Denk dat je gewoon even een keer door de wizard heen moet lopen van de nvidia mixer...
De nieuwste drivers installeren kan ook nooit kwaad zijn als je dat nog niet had.

Ik heb hem ook digitaal verbonden maar dan wel naar een DD versterker, werkt perfect.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:12
Bashrat schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:20:
Heb je het wel op optical out staan in je instellingen van nVmixer?
dat kan niet eens dacht ik ? volgens mij stuurt de geluidskaart gewoon altijd zowel coax als optical uit :?

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik overigens coax. Optisch zou mogelijk zijn als ik zo'n uitbreidingsslotje zou hebben.
Ik heb in de nvmixer de button gevonden met "Speaker Wizard...". Meer dan een button met een naampje is het ook niet, want als ik erop klik gebeurt er echt helemaal niks.

Edit: Inmiddels heb ik even de nvidiadrivers opnieuw geinstalleerd en de speaker wizard werkt nu!
Ik startte het op... en op de digitale ingang was het helemaal stil :) Dat is al een stuk beter dan die herrie. Maar zodra hij gaat testen of de digitale aansluiting aanwezig is begint het geluid weer. Niks opgeschoten :(

Echter... ik heb toen aangegeven dat ik niks hoorde. Vervolgens heeft de wizard de digitale uitgang uitgezet. En nu werkt alles prima 8)7 Prima geluid als ik nu met winamp wat afspeel. Raar... maar het werkt! Niet meer aankomen dus.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 18:20 ]

Pagina: 1