Hoe krijg ik mijn scherm zo dat hij neit flikkert? Ik heb net de RAdeon drivers geinstalld op Win2K Pro, en hij zegt nu 100 Hz te doen. Maar het beeld flikkert heel erg, dus ik denk eerder dat het 60 Hz is. Hoe verhelp ik dat?
Dat probleem had ik ook met W2K.
Ik had eerst Win98SE draaien en die pakte standaard een refresh rate van 85 Hz (na installatie van de drivers), nou deed ik precies hetzelfde en onder W2K en daar draaide de refreshrate op 60 Hz :(:(:(:(
.
Vond het al raar dat het beeldscherm trilde, was toevallig dat ik het ontdekt toe ik een benchmark draaide.
Properties => Setting => Advanced, daar moet je het kunnen instellen.
Ik had eerst Win98SE draaien en die pakte standaard een refresh rate van 85 Hz (na installatie van de drivers), nou deed ik precies hetzelfde en onder W2K en daar draaide de refreshrate op 60 Hz :(:(:(:(
Vond het al raar dat het beeldscherm trilde, was toevallig dat ik het ontdekt toe ik een benchmark draaide.
Properties => Setting => Advanced, daar moet je het kunnen instellen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Even op 60 Hz instellen, Apply, dan weer op 100 Hz zetten en weer Apply?
Misschien is het trouwens mogelijk om met het menu'tje van je monitor te kijken op hoeveel Herz ie draait?
Misschien is het trouwens mogelijk om met het menu'tje van je monitor te kijken op hoeveel Herz ie draait?
Waar heb je precies die refresh rate ingesteld, want je kan zowel de refresh rate opgeven onder het tabblad monitor als onder adapter in win2K. Als een van die twee op 60 staat dan gaat ie die refresh rate gebruiken. Deed ie bij mij ook, ik had mijn monitor wel op 85 Hz staan, maar moest dat wel ook nog doen bij mijn adapter, want anders bleef ie gewoon op 60 staan.
Vaak is de simpelste oplossing degene die je zoekt
Monitor settings al geprobeerd?
=> Adjust the current display mode?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ja .. en dan kan ik ook wel 100 Hz kiezen .. of 120 zelfs nog bij 1600x1200x32 .. maar hij flikkert .. dus hij doet het niet terwijl het er wel staat.Op zondag 07 januari 2001 15:05 schreef FrankGuthrie het volgende:
Monitor settings al geprobeerd?
Lijkt me nu een typisch geval van brakke drivers...
Virussen? Scan ze hier!
Maar .. iemand die dus weet hoe ik dat aanpas? Win2K bevalt me goed, maar als dat flikkeren niet te verhelpen is blijf ik toch in Win98SE zitten, want ik krijg er echt hoofdpijn van.
Heb je een TL verlichting in de buurt? Zo ja, zet die dan eens uit.....
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nee, heb ik niet. In Win98SE heb ik ook dat niet.Op dinsdag 09 januari 2001 00:24 schreef zonoskar het volgende:
Heb je een TL verlichting in de buurt? Zo ja, zet die dan eens uit.....
Verwijderd
Wat zegt je monitor erover. Bij mij op mijn monitor kan ik de werkelijke refreshrate opvragen................
Staan beide op 100 Hz.Op zondag 07 januari 2001 15:03 schreef Styx het volgende:
Waar heb je precies die refresh rate ingesteld, want je kan zowel de refresh rate opgeven onder het tabblad monitor als onder adapter in win2K. Als een van die twee op 60 staat dan gaat ie die refresh rate gebruiken. Deed ie bij mij ook, ik had mijn monitor wel op 85 Hz staan, maar moest dat wel ook nog doen bij mijn adapter, want anders bleef ie gewoon op 60 staan.
Was maar een ideetje. Verder heb ik geen suggesties ik heb nl. geen Radeon. (misschien ff in de registry kijken)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
FF naar Win2K booten. Kben zo terug.Op dinsdag 09 januari 2001 00:28 schreef PeepPeep het volgende:
Wat zegt je monitor erover. Bij mij op mijn monitor kan ik de werkelijke refreshrate opvragen................
Ben ik weer.
75 Horizontaal, 60 Hz Verticaal. 60 Hz dus .. precies wat ik verwachtte ..
Zowel de Adapter als de Monitor staan op 100 Hz.
Ik heb de INF file en zo van IIyama geinstalled staan, en de nieuwste drivers van me Radeon.
75 Horizontaal, 60 Hz Verticaal. 60 Hz dus .. precies wat ik verwachtte ..
Zowel de Adapter als de Monitor staan op 100 Hz.
Ik heb de INF file en zo van IIyama geinstalled staan, en de nieuwste drivers van me Radeon.
4 prachtige dames jaOp dinsdag 09 januari 2001 00:37 schreef Ptah het volgende:
Welke Iiyama is dat als ik vragen mag? En lelijke wijven trouwens in je icon .GIFje.
IIyama Vision Master Pro 510 22".
Trekt 104 Hz op 1600x1200x32 (waar ik dus op draai).
De videokaart doet zelfs 120 Hz dan nog. (Radeon 64 Mb DDR)
Verwijderd
hmm je kan in de inf bestandje gaan kloten van die ati drivers. Daarin schop je alle waardes onder de 85hz bv weg. dit werkt iig met nvidia drivers
Er staan ook 2 monitoren in apparaatbeheer. Ik heb maar 1 monitor.
Standaard monitor, en
IIyama blablabla
Als ik die standaard monitor delete veranderd er niks. MAar de volgedne keer dat ik boot issie er weer.
Hij gebruikt nu dus die Iiyama instelling. En ook die staat op 100 Hz adaptor, 100 Hz Monitor.
Maar de boel draait lekker eigenwijs 60 Hz, en dat doet echt zeer aan me ogen.
Standaard monitor, en
IIyama blablabla
Als ik die standaard monitor delete veranderd er niks. MAar de volgedne keer dat ik boot issie er weer.
Hij gebruikt nu dus die Iiyama instelling. En ook die staat op 100 Hz adaptor, 100 Hz Monitor.
Maar de boel draait lekker eigenwijs 60 Hz, en dat doet echt zeer aan me ogen.
Je kan ook Powerstrip proberen om een andere refreshrate te forceren 
Kan je tevens je kaart nog een beetje tweaken
Kan je tevens je kaart nog een beetje tweaken
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
draait powerstrip niet onder win2k?
anders moet je die installeren, dat werkt een stuk beter
anders moet je die installeren, dat werkt een stuk beter
Verwijderd
Lekkere vage reactie zoals we die graag hebbenOp dinsdag 09 januari 2001 09:47 schreef DaFoX het volgende:
is bug in w2k...moet je ff patch voor downen
Dit lijkt me dus geen bug, maar eerder een registry setting of onjuiste drivers. Meer kan ik ook niet zeggen, maar wilde gewoon effe op DaFoX reageren met zijn bug.
kickje, ik heb exact hetzelfde probleem onder Windows XP met onderstaande hardware*en ik zou niet weten hoe ik ervanaf kom.
Powerstrip e.d. werken niet.
Ik heb dit sinds ik Windows er opnieuw op heb gezet, maar ik heb wel even normaal op 85 Hz gedraait op 1280*1024... maakt niet uit wat ik instel, nu zit ik altijd op 60Hz (gewoo op t bureaublad.) Windows geeft wel een hogere refreshrate aan, mij OSD houdt vol dat het 60Hz is, net als mijn hoofdpijn.
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan fixen?
ik heb tot in den treure drivers opnieuw geinstalleerd, geremover met de ati driver remover en andere versies geprobeerd. (catalyst 3.9, 4.6beta, omega based op 4.8, 4.9 )
Sommige versies willen niet installeren en zeggen "er zijn geen onderdelen gevonden die met de huidige hardware- en softwareconfiguratie kunnen worden geinstalleerd. Controleer of u de vereiste hardware of software hebt".
* zie sig
Powerstrip e.d. werken niet.
Ik heb dit sinds ik Windows er opnieuw op heb gezet, maar ik heb wel even normaal op 85 Hz gedraait op 1280*1024... maakt niet uit wat ik instel, nu zit ik altijd op 60Hz (gewoo op t bureaublad.) Windows geeft wel een hogere refreshrate aan, mij OSD houdt vol dat het 60Hz is, net als mijn hoofdpijn.
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan fixen?
ik heb tot in den treure drivers opnieuw geinstalleerd, geremover met de ati driver remover en andere versies geprobeerd. (catalyst 3.9, 4.6beta, omega based op 4.8, 4.9 )
Sommige versies willen niet installeren en zeggen "er zijn geen onderdelen gevonden die met de huidige hardware- en softwareconfiguratie kunnen worden geinstalleerd. Controleer of u de vereiste hardware of software hebt".
* zie sig
ati kaartje? Stel dat dan ook even in in de driver settings onder advanced en dan tabblad displays. Kan zijn dat de ATI driver hem limiteerd....
Zowel doen in ATI Displays tabblad EN in windows monitor settings. En dan windows settings even naar 60hz apply en dan weer hoger zetten apply NADAT je de max refresh in displays hebt veranderd. Probeer daar ook eens refresh override op te krikken... In dispays onder ati settings dus
Zowel doen in ATI Displays tabblad EN in windows monitor settings. En dan windows settings even naar 60hz apply en dan weer hoger zetten apply NADAT je de max refresh in displays hebt veranderd. Probeer daar ook eens refresh override op te krikken... In dispays onder ati settings dus
[ Voor 50% gewijzigd door Pakjebakmeel op 17-09-2004 11:47 ]
Soms een dual monitor kaart ?
Neem ff hettabblad waar de 2 monitoren op afgebeeld staan, je zult zien dat hij daar op 60 Hz. staat, klik op de monitor en je kunt je refreshrate opgeven, ik had exact hetzelfde onder WXP Pro servpack 2
Neem ff hettabblad waar de 2 monitoren op afgebeeld staan, je zult zien dat hij daar op 60 Hz. staat, klik op de monitor en je kunt je refreshrate opgeven, ik had exact hetzelfde onder WXP Pro servpack 2
Wel grappig om te zien hoe een mod "vroeger" zijn openingspost deed, tegenwoordig gaat op zo'n post meteen een slotje.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
idd, welke kaart mobo drivers, wat al geprobeer etc etc, dat is wat wij krijgen te horen .
Verwijderd
probeer eens een andere driver voor je monitor ( inf plug&play of de orginele inf )
schakel "modi verbergen bla bla weergeven" uit bij de monitor.
werkt het dan nog niet dan kan je net als ik bij eigenschappen -> weergave's(ati tab) op je monitor klikken
en daar gebruik DDC informatie uitzetten en je max res en opbouw inschakelen..
dan moet het toch echt werken
suc6
schakel "modi verbergen bla bla weergeven" uit bij de monitor.
werkt het dan nog niet dan kan je net als ik bij eigenschappen -> weergave's(ati tab) op je monitor klikken
en daar gebruik DDC informatie uitzetten en je max res en opbouw inschakelen..
dan moet het toch echt werken
suc6
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 11:51 ]
nu zien we ook hoe ie aan zijn giga-hoeveelheid posts komt... edit? nooit van gehoordCobra_Lup schreef op 17 september 2004 @ 11:47:
Wel grappig om te zien hoe een mod "vroeger" zijn openingspost deed, tegenwoordig gaat op zo'n post meteen een slotje.
Ja, en kicken als de pest kon hij ook al!Cobra_Lup schreef op 17 september 2004 @ 11:47:
Goed gezocht hoor maar open even een nieuw topic - dit topic is behoorlijk oud en tegenwoordig stellen we wat andere eisen aan een topic dan vroegerbigfoot1942 schreef op 17 september 2004 @ 11:42:
kickje, ik heb exact hetzelfde probleem onder Windows XP met onderstaande hardware*en ik zou niet weten hoe ik ervanaf kom.
Nog even de oplossing van bigfoot42:
nooit zelf ingesteld, hoe dit kwam zou ik niet weten.
heb m maar ff op "windows defined" oid gezet... nu werkt het idd wel,
thnx a lot
een screenie van de oplossing (voor zolang ik m op mijn webspace laat
staan)
pfff, refreshrate stond daar gelocked op 60 Hz, dit heb ik echterPakjebakmeel schreef op 17 september 2004 @ 11:44:
ati kaartje? Stel dat dan ook even in in de driver settings onder
advanced en dan tabblad displays. Kan zijn dat de ATI driver hem
limiteerd....
Zowel doen in ATI Displays tabblad EN in windows monitor settings. En
dan windows settings even naar 60hz apply en dan weer hoger zetten
apply NADAT je de max refresh in displays hebt veranderd. Probeer daar
ook eens refresh override op te krikken... In dispays onder ati
settings dus
nooit zelf ingesteld, hoe dit kwam zou ik niet weten.
heb m maar ff op "windows defined" oid gezet... nu werkt het idd wel,
thnx a lot
een screenie van de oplossing (voor zolang ik m op mijn webspace laat
staan)
[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 17-09-2004 12:44 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()