Toon posts:

Videokaart flipt tijdens UT2004

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb laatst Unreal tournamet 2004 gekocht, en op het begin deed alles het gewoon. Ik had instellingen op zijn hoogst gezet(1024x768, 32 bit).
Maar als ik het spel nu speel dan gaat het scherm op standby en dan hoor ik de fan van mijn videokaart opeens veel harder draaien. Als ik dan op reset of op het uit-knopje druk dan blijft het scherm op standby. :?
Totdat achter op de computer een knopje druk waardoor alles helemaal uitschakelt en dan weer aan doe.
Dit probleem heb ik alleen bij Unreal Tournament 2004.
Ik had ook andere forums hierover gelezen en de oplossing was dus om de refresh rate te veranderen, ik had het veranderd van 60 hz naar 85 hz, maar dat hielp ook niet.
Ik denk overigens dat het niet aan de monitor ligt want de fan van mijn videokaart ging plotseling veel sneller draaien en dat hoorde je duidelijk.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en heb SP1.(SP2 beviel me niet)
Specs : AMD64 3200, XFX 6800 LE, 1024 mb ram , Asus K8N-E Deluxe..

Iemand een verklaring of oplossing ? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 18:09 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Post is meer info van je systeem enzo :)

offtopic:
Waar en voor hoeveel €'tjes heb je UT2K4 gekocht ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
AMD64 3200 clawhammer, Asus K8N-E Deluxe, 1024 mb ram kingston, 160 GB Maxtor Sata, XFX Geforce 6800 LE....nog meer :?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dan kan het juist wel aan de videokaart/monitor liggen.

Het deed het eerst wel, na wijzingen instellingen niet meer? Probeer dan eerst UT2004 in veilige modus (hoe dat met het spel ook heet) op te starten of zijn instellingen te resetten.

Ik heb het wel eens met mijn monitor/videokaart met bepaalde spellen :( Tft overigens. Ik denk dat het aan de combinatie ervan ligt, maar goed.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
ff proberen... :9

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij springt weer op standby :?

Verwijderd

die instellingen op zijn hoogst zijn zeker geen 1024. mocht je 1600 of zo ingesteld hebben, dan kan je monitor het misschien niet meer trekken op 85 hz, maar weet helemaal niet wat je voor een monitor hebt. volgens mij is het wel een refreshrateprobleem.

Verwijderd

wat heb je veranderd in de tussentijd, omdat hij het wel heeft gedaan met die videokaart (tog?)

Verwijderd

Topicstarter
ok...ik denk dat dit de oplossing was....Ik heb het veranderd in 16 bit...het was eerst 32 bit :?
Weet iemand waarom hij 32 bit niet aankan? :?

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem en heb het na lang zoeken en uitproberen opgelost,door een combinatie van videokaart driver 67.03 en het programma Qool & Quiet niet te installeren.
Bij mij kwam het voor bij diverse spellen,en volgens mij vooral wanneer de videokaart echt moest
"werken".
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Mijn videokaart is overigens een 6600GT.
Succes!!

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Lijkt op een voeding probleem.....
Hoeveel wat en welk merk heb je?

signature

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Tagan 380 watt..dus ik denk niet dat het aan de voeding ligt.
Hoedan ook, op 16 bit draait ie wel goed..alleen op 32 bit niet, dat begrijp ik niet :?

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
Zal wel een driverprobleem zijn, zoek op internet of meer mensen dit probleem hebben. Gaat het fannetje van de graka ook bij het spelen van andere spellen ook sneller?
Check directx e.d. ook.
Draaien andere games wel op 32 bit?

SD15 bug...

Verwijderd

Topicstarter
erm, andere spellen spelen wel gewoon op 32 bit en andere mensen met een nvidia kaart hebben geen problemen mee want je speelt UT2004 het beste met een nvidia kaart, dat staat ook op het begin van het spel.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:07:
erm, andere spellen spelen wel gewoon op 32 bit en andere mensen met een nvidia kaart hebben geen problemen mee want je speelt UT2004 het beste met een nvidia kaart, dat staat ook op het begin van het spel.
Dat heet marketing overigens .. :> . Maar om op je probleem terug te komen, kijk eens goed bij je driver/UT instellingen of er geen refresh lock aanstaat of een aniso setting ofzo. Zet hem anders eens voor de test op 640x480x32. Als hij het dan doet moet je toch eens naar andere dingen kijken dan gpu/crt.

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1