USB 2, maar geen USB2 snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
(jarig!)
ik zet het hier, omdat dit me nog het beste subforum lijkt :)

ik had een Packard bell audiokey FM gekocht, met USB 2, liedjes moesten met 1 seconde erop staan, niet dus, gaat met ongeveer 500 kbyte /s, en gemiddeld 10 s voor een normaal liedje

die is trug gebracht omdat hij mankemeten vertoonde, en heb nu een creattive Muvo TX FM op de kop kunnen tikken, 256 mb

ook deze gaat maar met 500 k en ongeveer 10 s per liedje, terwijl in de specs staat dat hij USB 2 is

heb het geprobeerd op een P4 3,0 ( asus p4p800)
en een Amd athlon 64 3000+ (MSI K8N Neo platinum So 754)

heb verder geen USB apparaten eraan hangen behalve en muis ( en bij de P4 nog een scanner die uit staat)

Windows XP Pro SP2 op alletwee de computer's

iemand ene ideetje?

Met Vriendelijke Groet,

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Memory dat erin zit kan niet harder B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:57:
Memory dat erin zit kan niet harder B)
staat toch dat het usb2 is :P

neej ik verw8 dat je USB snelheid die je pc doorgeeft nog op 1.1 staat.

Waarschijnlijk krijg je ook als je je speler erin plukt dat je rechtsonderin krijgt:

(Dit apparaat kan sneller werken)

dat betekend dat je usb1.1 hebt.

Je moet dat ff met INF files upgraden naar usb2....

Verwijderd

^^^ Eens met bovenstaand, het integreerde memory op de stick zal een bottleneck zijn. Of je hebt natuurlijk geen USB-Drivers (zitten bij de chipset drivers, Intel INF, of nVidia nForce drivers).

Creative MuVo2 1.5GB (met een HDD-tje) doet hier zo'n 5MB/sec. Nog geen USB2.0 bandbreedte helemaal vol, maar wel een stuk sneller. Mede dankzij het feit dat hij een HDD heeft IPV flashgeheugen.

Overigens: wat zegt SANDRA/HD_Tach of een andere schijftool van je MP3 speler, qua speed?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Idd.. je mp3 stick kan gewoon niet sneller. Hij ondersteunt wel USB2. Net als een HD ATA133 ondersteund, maar dus niet continue 133MB/s kan leveren. En de banden van mijn auto kunnen ook tot 240km/h, maar zo hard gaat me auto echt niet :D

Verwijderd

Jimster schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:09:
Idd.. je mp3 stick kan gewoon niet sneller. Hij ondersteunt wel USB2. Net als een HD ATA133 ondersteund, maar dus niet continue 133MB/s kan leveren. En de banden van mijn auto kunnen ook tot 240km/h, maar zo hard gaat me auto echt niet :D
hahaha, leuke vergelijking :P

net als adsl, je haalt nooit de max snelheid die je provider geeft.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:53

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

met de Asus P4p800 zijn er al vaker problemen gerapporteerd met Windows XP en USB 2.0 (ook hier :(), zie onder andere dit topic De enige oplossign die ik hiervoor tot nu to heb gevonden is het niet gebruiken van windows XP: in win2k draaide die wel op USB 2.0 snelheden...

You've just spent two seconds reading this signature and learned nothing new.

• Night89

Night89

Topicstarter
(jarig!)
heb Sisoft gedraaid, de verwisselbare schijf test, 2mb test is 1434kb/sec wel wat meer dus dan de 500 die ik nu haal :(

-usb van PC staat ook op 2.0
-geen ballonetje dat er een snel apparaat op een langzame bus zit.
-Staan geen USB drivers op, als ik die erop wil zetten zegt ie dat het niet nodig is, zit al in SP1 & 2

Met Vriendelijke Groet,

• Night89

Night89

Topicstarter
(jarig!)
ik heb nu via de Creative Mediasource software wat mp3 overgesleept, dat gaat gewoon snel

dan ga ik teug naar Total Commander ( waar ik ook kb/s kan zien) staat ie vrolijk in 3 s en 3354kb/s een liedje over te pompen >:)

weet nu niet precies waar het aan ligt, waarschijnlijk aan de software

hij doet het iig ;)

thnx voor de reacties _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Night89 op 17-02-2005 19:04 ]

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1