Toon posts:

Hulp nodig bij aanschaf geluidskaart + opneem oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik doe:
- Gitaar en zang opnemen en bewerken met Cool Edit Pro
- Veel muziek luisteren en films kijken.

Waar ik nu over beschik:
- ongeveer 6 jaar oude Soundblaster Live!
- Een FPS2000 (jammer genoeg) speakersetje van Cambridge Soundworks
- Een Goeie koptelefoon
- Een hele goedkope microfoon

Ik beschik dus niet over een versterker met lekkere speakers.

Ik had voor mezelf de volgende keuzes gemaakt (na redelijk wat research).
- sowieso een Studio Projects condensator microfoon
- een Behringer UB802 mixer (mischien ooit nog es 2e microfoon erop)
- een M-audio Audiophile 2496

Ik zit alleen met de volgende vragen:
- Is dit een geluidskaart puur voor opnemen of kan ik hier ook gewoon muziek mee luisteren en films mee kijken. Ik stuur dus niks door via de SPDIF
- Is de M-audio Revolution anders niet beter, deze beschikt ook over een mic-in en line-in en dat is meer een geluidskaart met meer functies

Ik wil in ieder geval wel een goeie condensator microfoon (die ik wil versterken met een mixer) aansluiten op een geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
De vraag anders gesteld.

Ik wil graag kwaliteitsopnames maken van mij acoustische gitaar en zang. Dit wil ik doen met een condensator microfoon aangesloten op een mixer (om het signaal te versterken).

Deze mixer wil ik aansluiten op een geluidskaart van m-audio. Ik zat naar de m-audio audiophile 2496 te kijken.

Mijn vraag is nu:

Kan ik met deze kaart ook gewoon muziek luisteren en films kijken. Of kan ik dan beter de m-audio revolution (5.1 of 7.1) aanschaffen. De revolution beschikt ook over een mic-in en line-in en verder heeft deze kaart meer functies voor films etc.

Kan iemand mij helpen plz?

Groetjes Jelmer

Verwijderd

Je moet gewoon zoiezo een geluidskaart met asio 2.0 hebben de audiophile 24/96 heeft dit zeker weten

condensormic -> mixer -> audiophile

asio2 zorgt ervoor dat je geen delay hebt op je opnamens en dat als je meerdere dingen opneemt het goed bij elkaar komt.

je kan veel beter tulpjes in en uit hebben dan zon kut minijackje mic in. das veel slechter

met de audiophile kan je ook dvds en mp3s op zeer goede kwalitet luisteren.

Verwijderd

heb net gekeken. de revolution ziet er veel meer uit als een consumentenkaart dan een opneemkaart meer er zit wel asio2 op dus hij is bruikbaar.

wil je voor opnamens gaan neem de audiophile, speel je veel spellen/kijk je veel films in 5.1 mode en wil je ook af en toe opnemen neem dan de revolution

Verwijderd

Topicstarter
Ja met dit dilemma zit ik dus.

Ik heb nu een hele oude soundblaster live met een ongelovelijk standaard kut microfoon. Mijn opnames zjin nu heel basic maar al best leuk.

Ik wil mijn opnames sowieso flink verbeteren door een goede condensator microfoon op een mixer aangesloten en dit op een goeie geluidskaart.

Ik ben alleen benieuwd wat de extra kwaliteit is als ik de mixer op de audiophile aansluit i.p.v op de revolution. Hoeveel kwaliteitwinst heb je als je over gaat van minijack naar tulpjes?

Verder vind ik het ook relaxed, dat ik mijzelf realtime (met koptelefoon op) kan horen met een equalize instelling en wat reverb (kan ik nu ook met EAX control panel).

Volgens mij moet ik gewoon beide halen :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07
Een kwaliteitsverschil zal eerder ontstaan door de da/ad converter en andere gebruikte componenten op de kaart zelf, niet zozeer het type aansluiting van kaart naar kabel. Al zijn die rca bussen natuurlijk veel handiger in gebruik, beter af te schermen, ze zitten eerder op de betere kaarten, etc

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1