Hauppage WinTV PVR-500

Pagina: 1
Acties:

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe TV-tuner aan te schaffen. Tot nu toe heb ik altijd met een Pinnacle PCTV-kaartje opgenomen, maar de softwarematige encodering naar MPEG2 vind ik iets wat te veel van het goede voor mijn CPU. Ook schijnt de kwaliteit van hardwarematige geëncodeerde MPEG2 beter te zijn.

Daarom nu dit: ik ben een beetje aan het zoeken welke TV-tuner goed is in hardwarematig encoderen (en mischien ook zelfs decoderen). Mijn leverancier kan gemakkelijk aan de types PVR 150, 350 en 500 van Hauppage komen. Omdat deze laatste een dubbele tuner heeft, vind ik die wel wat.

Heeft iemand ervaring met die tuner? Ik zou ook graag dezelfde software blijven gebruiken als dat kan, in mijn geval Intervideo WinDVR 3 (zoniet, graag een goed alternatief: voorstellen?).

Bedankt!
Thierry.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 16:50
WinDVR werkt volgens mij niet omdat die kaart op een hele andere manier wordt aangesproken.
Qua coderen zal er tussen die kaarten weinig verschil zitten, maar gaat het meer om een paar extra'tjes; de 350 heeft ook radio, en de 500 een dubbele tuner.
Verder zijn het prima kaartjes, maar je zit wel 'redelijk' vast aan de meegeleverde software.

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En welke kaartjes zouden dan wel via goeie software aangesproken kunnen worden?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Verwijderd

Die HP's zijn eigenlijk zo'n beetje de facto-standaard.
Als er media software wordt gemaakt (met name in HTPC hoek), dan is het de 250/350 die ze vaak al standaard ondersteunen. De 350 zou ik niet doen, want meestal gebruik je de TV-uit van de grafische kaart. De 350 heeft naast TV-uit (dus ook MPEG2 decoder) ook FM-tuner voor radio. Dit heeft de 250 beiden niet.

Interessant weetje:
Er is een PVR 150 en PVR 150MCE.
Zie hiervoor de volgende link (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/987295) en kijk ergens onderaan.

Cheers,

EiSl