Toon posts:

Verschil tussen de Hauppauge pvr150 en de PVR150MCE

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil een TV kaart gaan kopen om men server als personal videorecorder te gaan gebruiken.
Nu wil ik een niet te dure kaart aanschaffen die hardwarecompressie heeft.

Bij www.computer-land.nl zie ik de Hauppauge PVR150MCE waaraan een leuk prijskaartje hangt.
In het verleden heb ik al een Hauppauge kaart gehad en ik was er toen heel tevreden over , dus wil ik er weer een aanschaffen van dat merk.

Nu weet ik alleen niet wat het verschil in ondersteuning is tussen de "normale" en de MCE versie van die kaart.
Ik wil Beyond TV 3.5 gaan gebruiken op mijn server. Gaat dat werken met die MCE kaart of werkt die dan ALLEEN onder MCE en verschillen de drivers dus. Of kan ik de normale drivers ook op de MCE versie gebruiken?

Hopelijk kan iemand me duidelijkheid verschaffen

Groeten,
Ronald

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 21:36
- De gewone PVR is niet geschikt voor MCE (werkt simpelweg niet), de MCE versie werkt wel met Windows MCE.
- De MCE heeft géén mogelijkheden voor gebruik van een afstandsbediening. De kaart is speciaal ontworpen voor MCE, en dus gebruik je de MCE afstandsbediening en heb je geen Hauppauge afstandsbediening nodig, is de gedachte.

Carpe Noctem

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de uitleg, heb jij enig idee of de kaart wel met 3rd party software gaat werken ? Of werkt de kaart dus ALLEEN met MCE ?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 22:36
Hij werkt ook met 3rd party software, en volgens mij heeft de normale 150 geen fm tuner, en moet je voor je audio kabeltjes doorlussen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je TOEVALLIG ook ervaring met de MCE versie en BeyondTV?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Nog een belangrijk verschil: De MCE-uitvoering is een bulk (oem, hoe je het noemen wil) en dus wordt er niets dan de kaart in een zakje geleverd. Geen handleiding oid.

• TonyB
Als je mazzel hebt zit er wel een kleine handleiding bij, ik had em iig wel. Maar vaak krijg winkels per bulkverpakking van 5, 1 handleiding oid.

Carpe Noctem

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

Mentalist

[avdD]

TV-kaarten.. Audio, Video & HiFi :)

Move :

Overige Hardware -> Audio, Video & HiFi Forum

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 15-12-2004 03:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
TonyB schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 02:33:
- De gewone PVR is niet geschikt voor MCE (werkt simpelweg niet), de MCE versie werkt wel met Windows MCE.
Dit is niet waar, ook de retail 150 werkt gewoon met mce. Technische gezien zijn de kaarten vrijwel identiek, op een andere tuner en input connectoren na dan. De mce drivers werken dan ook gewoon met zowel de retail als mce versie, en vise versa.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• The big J
  • Laatst online: 21-02 16:55
amontillado schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:03:
[...]

Dit is niet waar, ook de retail 150 werkt gewoon met mce. Technische gezien zijn de kaarten vrijwel identiek, op een andere tuner en input connectoren na dan. De mce drivers werken dan ook gewoon met zowel de retail als mce versie, en vise versa.
Werkt de PVR-150MCE (WinTV Amity2 MCE) ook met de 'gewone' XP (professional) of alleen met Media Center? Aangezien de PVR150MCE zo'n €20 goedkoper is dan de gewone PVR150 terwijl er ook nog een FM tuner bij opzit :?

[ Voor 3% gewijzigd door The big J op 15-12-2004 09:53 ]

• TonyB
hm, dan weet ik het ook niet meer.
Ik hoor toch bijna overal dat MCE niet werkt zonder MCE TV kaart (zoals bijv. die PVR150 MCE)...

Carpe Noctem

• The big J
TonyB schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:22:
hm, dan weet ik het ook niet meer.
Ik hoor toch bijna overal dat MCE niet werkt zonder MCE TV kaart (zoals bijv. die PVR150 MCE)...
Hier kun je zien welke hardware compatible is met MCE:
Volgens Microsoft:
http://www.microsoft.com/...s/dfw/partnerlisting.mspx
Volgens de Tweakers :*) :
[rml][ XP MCE] Media Centre 2005 Tips & Tricks[/rml]

Maar niemand weet hoe het andersom zit? Dus een MCE tv kaart op een XP pro systeem?

[ Voor 11% gewijzigd door The big J op 15-12-2004 11:04 ]

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
The big J schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:02:
Maar niemand weet hoe het andersom zit? Dus een MCE tv kaart op een XP pro systeem?
Volgens mij gaf ik al aan dat de hardware vrijwel identiek is en dat de retail drivers gewoon met de pvr150 mce werken. Hieruit kun je dus ook afleiden dat de 150mce gewoon werkt onder xp pro, met third party applicaties of de hauppauge software.

Antwoord op de vraag is dus: Ja.
Voor meer info kun je wat dat betreft ook terecht op het hauppauge.tv forum

Edit:
Toch om ruzie met de admins van hauppauge te voorkomen even een disclaimer: Officieel ondersteund hauppauge de 150mce icm retail of third party software natuurlijk niet. Officieus, en in de praktijk, werkt het gewoon allemaal wel en wordt je op het forum aldaar ook gewoon geholpen met de installatie ervan

[ Voor 25% gewijzigd door amontillado op 15-12-2004 12:15 . Reden: disclaimer. ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Ik heb sinds een week of wat de 150 MCE. Hij werkt ook gewoon onder windows xp. heb 'm behalve in wintv2000 ook aan de praat in meedio (laatste tv-prerelease) en in media portal. Beyond TV nog niet getest, maar ik denk dat dat ook wel lukt.

Verwijderd

Ik heb ook mijn Hauppauge 150 MCE (Amity 2) werkend onder XP Professional gekregen.
Ik moest wel bijna alle zenders handmatig instellen, maar ben echt tevreden (radio doet ook).
Verschiel in kwaliteit tussen Studio PCTV (mono, BT878a) en Haupauge is ongelofelijk.
P.S Driver ver. 2.0.18.22280 WHQL
Trouwens, dat kaartje kan met DScaler overweg (4.1.11)

Verwijderd

Topicstarter
Dag heren,

ik heb van de week besloten de Hauppauge amity2 (pvr 150) in huis te halen. De kaart werkt perfecto onder xp pro en zelfs op w2003 server. Nu ben ik aan het testen geslagen met beyond TV, ik stuit nu echter op het probleem dat sommige zenders in kleur te zien zijn zoals het hoort , maar ook een groot aantal zenders zwart/wit zijn, terwijl de beeldkwaliteit kwaliteit perfect te noemen is (voor zover dat kan op een analoog signaal)

heeft iemand daar ook last van , en wat belangrijker is, heeft iemand er een oplossing voor?

De gfx card die in mijn server zit is een Nvidia FX5200 128mb.

Verwijderd

maar ook een groot aantal zenders zwart/wit zijn
Probeer de zenders handmatig in te stellen. Z/W komt vaak voor als je er net naast zit. Op http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=1612 staat vermeld hoe handmatig zenders in te stellen.

mvgr
Alexander

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is de MCE Guider gebruiken, zie de volgende pagina, onder Utility's:
http://www.msmediacenter.nl/index.asp?id=4

Verwijderd

Ik heb een pvr-150mce in zowel xp als mce goed aan de praat. In mce nog wel wat audio sync problemen. Iemand daar een oplossing voor?

Waar ik zeer geinteresseerd in ben, is hoe Kornelius deze kaart in meedio aan de praat heeft gekregen. Ben al een week aan het prutsen, maar krijg in meedio geen live tv, channels, etc. Kornelius, zou je een beschrijving van jouw config kunnen geven?

TIA

Verwijderd

Er is WEL een hardware verschil tussen de 150 retail en 150MCE versie.
De verschillen:

150-retail
  • Retail, dus leuke verpakking met CD's en kabels
  • Wel IR-interface voor IR ontvanger met grijze afstandsbediening
  • Wordt WEL ondersteunt door MCE2005 met andere drivers (gewoon de certified MCE2005 drivers voor 150MCE installeren)
  • Heeft NIET FM-tuner
150MCE variant
  • Bulk verpakking (geen kabels etc en ook geen drivers)
  • Heeft GEEN IR-interface voor IR ontvanger
  • Heeft FM-tuner in de plaats van de IR interface
  • Wordt herkend door certified MCE2005 drivers voor 150MCE, maar werkt ook correct met de officiele gewone retail PVR150
Ik heb zelf de 150MCE versie.

Verwijderd

ik ben ook van plan de mce editie aan te schaffen. Ik had hiervoor een pctv rave en die had een kabeltje nodig van de kaart naar de line-in van je geluidskaart... Anders kreeg je moi geen geluid :P

Is dat ook nodig bij deze kaart? En zo ja, hoe hebben jullie die tulp naar 3,5mm gekregen?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hoeft bij deze kaart niet.
Dit tulpjes zijn ingangen voor als je AV bron wil cappen ofzo.

Verwijderd

weet je toevallig met welk prog je kan cappen vanaf deze kaart?

Is ook handig omdat iemand in de buurt beschikt over een digitale videocamera :)

• The big J
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:59:
weet je toevallig met welk prog je kan cappen vanaf deze kaart?

Is ook handig omdat iemand in de buurt beschikt over een digitale videocamera :)
Dan kun je beter een Firewire aansluiting gebruiken ipv de analoge ingang op de PVR150 (MCE)

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 01:36

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

*Schop* :P

Op de 150MCE kaart zie ik meerdere gekleurde connectoren zitten in tegenstelling tot de 150PVR.

Kan iemand mij bevestigen of dit toevallig een Digitale output is die de 150PVR niet heeft?

Antwoord gevonden:
Nee, het is audio links en rechts ingang.

[ Voor 15% gewijzigd door Tijgert op 27-03-2005 16:39 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1