[MCE 2005] uit standby - hibernate video problemen?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32
vreemde topictitel misschien, maar zodra mijn MCE 2005 uit hibernate of standby wordt gehaald (gewoon vanuit MCE zelf) dan zijn de menu's niet 'vloeiend' meer.
alles loopt dan wat schokkerig. alsof de (juiste) videodrivers helemaal niet geladen zijn :{

nu zag ik dat er scripts rondzwerven die de eshell afsluiten wanneer je in standby of hibernate gaat.
zou dat in dat geval oplossing bieden?

ook krijg ik windows niet aan zijn verstand gebpeuterd dat ie bij uit het stand-by komen, het login scherm gewoon moet overslaan.
ik moet dus eerst weer de gebruiker bevestigen, en dán pas kan ik weer verder...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Ik heb in mijn bios de optie langs zien komen, om bij het resumen uit standby de videokaart te resetten of zo. Ik weet niet precies hoe het heet want ik heb de optie nooit nodig gehad, maar misschien kun je daar eens naar kijken.

Ik denk eigenljik niet dat het afsluiten van MCE voordat je in standby gaat, de oplossing gaat geven. Maar dat kun je ook zelf testen zonder het script te gebruiken, door gewoon MCE af te sluiten met het knopje linksboven in beeld in het hoofdmenu, en daarna met de hand de machine op standby te zetten.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 15:19

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Voor het laatste hoef je alleen maar het volgende te doen:
Rechtermuisknop op het bureaublad:
-Eigenschappen/properties
-Schermbeveiliging/Screensaver
- Toon welkomsscherm uitvinken.

Eerste problemen:
Hardware accelleration uit zetten of een paar tandjes naar links zetten.
(Bij mij hielp uitzetten)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 21:55
paQ schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:23:
vreemde topictitel misschien, maar zodra mijn MCE 2005 uit hibernate of standby wordt gehaald (gewoon vanuit MCE zelf) dan zijn de menu's niet 'vloeiend' meer.
alles loopt dan wat schokkerig. alsof de (juiste) videodrivers helemaal niet geladen zijn :{
Als mijn MCE doos langer dan een uur ofzo standby heeft gestaan, krijg ik na een resume de meest vage video-problemen; vanuit de hibernate doet 'ie 't vlekkeloos.
nu zag ik dat er scripts rondzwerven die de eshell afsluiten wanneer je in standby of hibernate gaat.
zou dat in dat geval oplossing bieden?
Dat ligt eraan of het puur jouw mce-shell is die problemen geeft, of dat 't windows is. Als 't de shell is, zou je misschien iets aan die scripts hebben.
ook krijg ik windows niet aan zijn verstand gebpeuterd dat ie bij uit het stand-by komen, het login scherm gewoon moet overslaan.
ik moet dus eerst weer de gebruiker bevestigen, en dán pas kan ik weer verder...
Was dat niet het uitzetten van de beveiliging van de screensaver ? Of roep ik nu iets heel doms ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• paQ
die laatste lijkt er inderdaad op :)

nou..
als ik vanuit MCE op standby druk, en komt terug, dan gaat alles stoterig.
doe ik anujit windows naar standby, en start MCE gewoon met de groene knop, dan is er niets aan de hand :?

• StevenK
paQ schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:28:
die laatste lijkt er inderdaad op :)

nou..
als ik vanuit MCE op standby druk, en komt terug, dan gaat alles stoterig.
doe ik anujit windows naar standby, en start MCE gewoon met de groene knop, dan is er niets aan de hand :?
Als dat het geval, is het dus een probleem van je MCE shell, in combinatie met jouw hardware en/of drivers.

In dat geval zou 't tooltje van PengiunPower of mijn versie voor jou een heel eind in de richting van een oplossing komen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• paQ
'jouw versie' ?

welke is dat dan? :)

• StevenK

• paQ
thanks
ik heb de jouwe geïnstalleerd.

is er ook nog een mogelijkheid denk je om MCE weer te laten starten als ie uit de hibernate komt?

en

de hibernate weer in te schakelen als een opname programmering afgerond is? (systeem blijft nu volledig operatief (zonder MCE overigens)

• StevenK
paQ schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:49:
thanks
ik heb de jouwe geïnstalleerd.

is er ook nog een mogelijkheid denk je om MCE weer te laten starten als ie uit de hibernate komt?
Ja, dat kan wel, maar dan heb je het probleem dat het systeem weer niet automatisch in hibernate gaat na het einde van een opname.
en

de hibernate weer in te schakelen als een opname programmering afgerond is? (systeem blijft nu volledig operatief (zonder MCE overigens)
Wanneer je MCE shell niet draait, zou 'ie op basis van je windows powermanagement instellingen weer in hibernate moeten gaan.

• paQ
nope :{

ik programmeer een opname, zet het systeem 'uit' (hibernate dus)
wanneer de opname moet beginnen, ontwaakt de pc uit hibernate.
Ik zie gewoon het XP bureaublad voor me, met in de taakbalk een grote rode stip (opname bezig)
na de opname, verdwijnt de stip, maar het systeem blijft verder gewoon aan staan...

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 16-02-2005 14:42 ]

• StevenK
paQ schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:40:
nope :{

ik programmeer een opname, zet het systeem 'uit' (hibernate dus)
wanneer de opname moet beginnen, ontwaakt de pc uit hibernate.
Ik zie gewoon het XP bureaublad voor me, met in de taakbalk een grote rode stip (opname bezig)
na de opname, verdwijnt de stip, maar het systeem blijft verder gewoon aan staan...
Hoe staan je power-save settings ?

• paQ
alles staat op nooit, behalve bij geavanceerd dat ie op hibernate moet als ik op de power knop druk

• StevenK
paQ schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:43:
alles staat op nooit, behalve bij geavanceerd dat ie op hibernate moet als ik op de power knop druk
Dan zal 'ie ook nooit vanzelf uitgaan :)

• paQ
StevenK schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:05:
[...]

Dan zal 'ie ook nooit vanzelf uitgaan :)
ah
dus als ik hem bijvoorbeeld op 5 minuten zet (naar hibernate) dan doet ie dat 5 minuten ná dat ie klaar is met opnemen?

• StevenK
paQ schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:18:
[...]

ah
dus als ik hem bijvoorbeeld op 5 minuten zet (naar hibernate) dan doet ie dat 5 minuten ná dat ie klaar is met opnemen?
Ja.

Maar als je pc snel opstart, heb je het risico dat 'ie in de hibernate duikt voor de opname gestart is. Daarom heb ik bij mij de interval op 15 min gezet.

Pagina: 1