[MCE 2005] On Standby Close MCE

Pagina: 1
Acties:
  • 1.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:20

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
[rml]bladebla in "[ XP MCE] Media Centre 2005 Tips & Tricks"[/rml]
zei:
En-dan-ben-je-nog-niet-tevreden ;) Nee, met de pc power-off knop rechtboven op de remote ook de shell eerst afsluiten zou toch nog mooier zijn. Iemand nog een ideetje? Of zie ik een optie over het hoofd en kan het heel simpel.
Dit wilde ik natuurlijk ook, dus ben ik wat gaan programmeren in visual basic script. Ik gebruik Standby op mijn MCE 2005 pc, en zodra je dus op de remote of in de GUI zegt dat ie in standby moet gaan zal ie eerst de GUI afsluiten en dan pas in standby gaan.

Het vbs script is hier te downloaden.
Rechter toets -> Opslaan als en neerzetten in C:\Documents and Settings\ALL Users\Menu Start\Programma's\Opstarten

Vervolgens opnieuw aanmelden, of On Standby Close MCE.vbs 1 malig opstarten. (de volgende keer zal het script automatisch worden opstart bij het opstarten van de pc.)

Dit zou moeten werken op ELKE Media Center versie.
Het enige nadeel is dat wscript.exe 15 MB geheugen opslurpt, alhoewel, gekgenoeg maar 5mb op mijn laptop. (wscript.exe zorgt er voor dat vbs bestanden kunnen gestart worden)

Feedback zowel positief als negatief is zeer gewenst! Ook eventueel code verbeteringen. En of het werk met hibernate.

@ Moderators: Dit heb ik expres niet in Tips en Trucks gezet, omdat ik graag feedback zou willen hebben van de of dit inderdaad bij iedereen werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door PenguinPower op 27-11-2004 18:17 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 21:55
Hé,

Dit werkt goed :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
Wat doet het precies? Start het MCE weer in het hoofmenu op?

Digital Media Junkie

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ik denk dat het mce afsluit voordat hij mce in standby gooit....

Doel: bij ontwaken uit standby geen mce open waardoor de compu na het ingestelde interval weer in standby gaat (met mce open blijft de comp aanstaan)

• StevenK
StanTheMan schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:06:
ik denk dat het mce afsluit voordat hij mce in standby gooit....

Doel: bij ontwaken uit standby geen mce open waardoor de compu na het ingestelde interval weer in standby gaat (met mce open blijft de comp aanstaan)
Precies. Je moet dus wel aan andere gebruikers even uit de doeken doen dat die groene knop een rol speelt bij het TV kijken :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Heb het getest en werkt super bij mij!! Dank voor het script!

Vind je het goed als wij hem in http://www.msmediacenter.nl/index.asp?id=4 plaatsen?

• PenguinPower

PenguinPower

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:57:
Heb het getest en werkt super bij mij!! Dank voor het script!

Vind je het goed als wij hem in http://www.msmediacenter.nl/index.asp?id=4 plaatsen?
Ja prima, vind ik zelfs wel leuk

• StevenK
Ik heb wat inspiratie opgedaan en een versie van dit script in .net geschreven.

Onderstaande MSI installeert een shortcut in de startup folder, een click op het tray-icon sluit het ding weer af.

Ik zit nu niet thuis, kan dus niet uitgebreid op MCE testen, maar ik hoor graag of het ding ook bij anderen werkt.

Zo, nu zou 'ie moeten werken.

http://iks.op.het.net/closemce.msi

edit: er staat inmiddels alweer een nieuwe versie, met werkend context-menu op 't tray-icon.

[ Voor 38% gewijzigd door StevenK op 27-01-2005 18:40 ]

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp: ook zonder dat de GUI draait, kan MCE opnames maken. Is het dan ook zo dat de machine niet in standy schiet, zolang de opname nog loopt? En pas nadat de opname klaar is (en na de timeout die in je configuratiescherm is opgegeven), in standby gaat?

• StevenK
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:02:
Dus als ik het goed begrijp: ook zonder dat de GUI draait, kan MCE opnames maken. Is het dan ook zo dat de machine niet in standy schiet, zolang de opname nog loopt? En pas nadat de opname klaar is (en na de timeout die in je configuratiescherm is opgegeven), in standby gaat?
Ja, klopt beide.

Ik ben er overigens inmiddels ook achter dat wanneer ik in de MCE gui 'always on top' uit zet, hij gewoon met de gui open op stand-by gaat; dit schijnt echter per pc te verschillen, als ik de verhalen op TGB moet geloven.

Verwijderd

StevenK schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:39:
[...]

Ja, klopt beide.

Ik ben er overigens inmiddels ook achter dat wanneer ik in de MCE gui 'always on top' uit zet, hij gewoon met de gui open op stand-by gaat; dit schijnt echter per pc te verschillen, als ik de verhalen op TGB moet geloven.
Ah, dat laatste vind ik interessant... Ik zou zweren dat mijn vorige MCE-installatie inderdaad ook met GUI gewoon standby ging. Recent heb ik de boel opnieuw geinstalleerd, en alle menu-opties doorlopen, en inderdaad dat vinkje aangezet... En nu gaat hij inderdaad niet meer standby.

Vanavond dat vinkje eens uitzetten en kijken wat er gebeurt. :)

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
ik heb het voor vanochtend even geprobeerd, maar helaas lijkt niet te werken. Dus toch dat scriptje gebruiken.

Digital Media Junkie

• PenguinPower

PenguinPower

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:39:
[...]

Ja, klopt beide.

dit verschilt niet per pc, maar is afhankelijk of je een film of muziek aan het draaien bent of op pause staat. (zolang er rechts onder in de hoek iets draait bij de gui zal ie niet vanzelf in standby gaan).

[ Voor 26% gewijzigd door PenguinPower op 11-02-2005 10:17 ]

• StevenK
Denk dat gezien het feit dat beide scripts goed werken, ze wel in tips & tricks geplaatst kunnen worden.

[ Voor 121% gewijzigd door StevenK op 11-02-2005 11:12 ]

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

ok ik gebruik dit script nu en het werkt perfect!

Maar ik ben opzoek naar een extra optie.
Heb namelijk een koetje draaien op mijn MCE2k5 en deze neemt natuurlijk 100% cpu in. Nu wil MCE daar de 100% cpu gebruik niet in standby gaan na een opname. Na wat experimenteren met leuke programmatjes krijg ik het voorelkaar om als het process ehrecvr.exe meer dan 1 min. onder de 4% cpu gebruik zit dat ie dan MCE afsluit. Maar dit doet ie dan structureel.

Wat ik zoek is dat als ie uit standby komt voor een opname dat ie na deze opname weer in standby gaat ongeacht dat ie op 100% cpu zit. Is er een mogelijkheid om dit te doen?

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Pagina: 1