Toon posts:

MSN messenger - stuurt die info naar MS?*

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Over het algemeen ben ik wat spaarzaam met gebruik van allerlei programma's. Nou zeurt iedereen aan mijn kop dat ik MSN moet nemen. Echter: ik begreep -onverifieerbaar- dat MSN allerlei rare-onduidelijke info naar Microsoft stuurt. Wat is niet duidelijk en het zou me niet verbazen. Maar: is dit nou waar? Of is het een broodje aap?

Ik heb wel wat gezocht in de search op geheim-msn-microsoft enzo maar niet echt veel antwoorden gevonden.

Rob

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Mja, je chats gaan gewoon unencrypted over servers die MS controleert. Als je MS niet vertrouwt moet je MSN niet gebruiken, lijkt me nogal duidelijk.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De enige informatie die Microsoft van je komt te weten is de informatie die je opgeeft in je MSN profiel. Of je moet het "Maak MSN beter etc" vinkje aan hebben staan, dan worden er ook foutcodes naar Microsoft gestuurd mocht MSN vastlopen oid.

En serieus, geloof je nou echt dat jouw gesprekken interessant genoeg zijn voor Microsoft om ze te gaan zitten lezen?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er wordt duidelijk veel meer verzonden dan chatinfo. Er is alleen nog niet bekend wat deze data dan wél inhoudt :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zal vast geen privacy gerelateerde info zijn ;) Of geloof je dat nou echt? ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nvidiot schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:37:
Mja, je chats gaan gewoon unencrypted over servers die MS controleert. Als je MS niet vertrouwt moet je MSN niet gebruiken, lijkt me nogal duidelijk.
Laat staan je hele computer draaien op software van MS, als ze iets ongemerkt willen versturen lukt ze dat sowieso wel. Ik denk niet dat ze daar per se MSN voor nodig hebben.

• HunterPro
  • Niet online
Glashelder schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:31:
Zal vast geen privacy gerelateerde info zijn ;) Of geloof je dat nou echt? ;)
in principe is alle info die verzonden wordt potentieel privacy-gerelateerd ;-) Je weet namelijk niet wat er verzonden is, en als het goed is weet MS wel wat ze jou hebben gegeven (zij hebben immers het OS en de client-applicatie gemaakt) en hoeven ze dus niet zoeveel feedback te hebben :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 11:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb overigens wel es gehoord dat als je 'Mein Kampf' zegt over MSN, dat dat wordt opgeslagen op de servers van MS :) Weet iemand hier meer over?

Nu ben ik geen facist, maar vind het toch boeiend wat ze wel en niet loggen :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• HunterPro
  • Niet online
Prammenhanger schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:47:
Ik heb overigens wel es gehoord dat als je 'Mein Kampf' zegt over MSN, dat dat wordt opgeslagen op de servers van MS :) Weet iemand hier meer over?

Nu ben ik geen facist, maar vind het toch boeiend wat ze wel en niet loggen :+
waarschijnlijk zit Echelon gewoon gekoppeld aan de MSN chatservers... dan is het niet zo gek dat dat soort dingen opgeslagen worden. Het blijven amerikanen ;) (hoewel europa daar ook actief aan meedoet)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als alternatief kun je o.a. Gaim gebruiken, die kan ook met MSN clients chatten. Het is bovendien open source, dus als je wil weten wat er allemaal gebeurt, gewoon de broncode doorspitten :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Beveiliging & Virussen - ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

Verwijderd

HunterPro schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:28:
Er wordt duidelijk veel meer verzonden dan chatinfo. Er is alleen nog niet bekend wat deze data dan wél inhoudt :)
Waarom is dat nog niet bekend? Gewoon plain text en gewoon mee te lezen. Dikke pret als je een laptop met wlan antenne hebt. Kan je MSN conversaties van mensen uit de lucht plukken als ze op een niet-encrypted wlan zitten.

Gewoon door tcpdump te draaien en de pakketjes te lezen met bijvoorbeeld Ethereal, welke prima overweg kan met het msnms protocol.

En er wordt inderdaad nog wat meer verzonden dan alleen de messages zelf:
Status berichtjes en sign-in's en sign-off's. :)
En de "andere persoon is aan het typen" meldingen.

Verder niets.
Zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://faab.nl/etc/msn.klein.jpg
Voor wie het niet ziet, het middelste "witte paneel" is de inhoud van zon msn pakketje.
In dit geval dus een of ander kind dat met haar vriendje in wording praat.
Het bovenste paneel laat de rest van de pakketjes zien, er staan oa een paar QUITS tussen, dat zijn sign outs, en een MSG is heel logisch, een message. :)
Klik voor groter plaatje.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 14:05 ]

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

King_Louie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:24:
En serieus, geloof je nou echt dat jouw gesprekken interessant genoeg zijn voor Microsoft om ze te gaan zitten lezen?
Misschien niet direct door Microsoft, al zouden die er misschien de reclame onder in MSN Messenger er op aan kunnen passen (geen idee of dat echt zo is hoor).

Maar hoe denk jij dat de FBI/CIA/AIVD en weet ik veel wat voor beveiligingsdiensten aan hun informatie komen? Telefoontaps, maar ook het bijhouden van internetgegevens is heel normaal... Klinkt misschien erg overdreven, maar ga jij maar eens na hoe ze tegenwoordig terroristen opsporen ;) En MS maakt het mogelijk, alleen al doordat de gegevens niet versleuteld zijn :/

Die (vermoedelijke) terroristen die laatst in Den Haag zijn opgepakt werden ook al via internet in de gaten gehouden. Hele chats zijn bij de AIVD bekent, gelogd via instant messengers zoals MSN. Dan blijft natuurlijk de vraag over op welke manier ze die berichten scannen (speciale woorden ofzo :? ) op bepaalde informatie....

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Je hebt de ASCII-tekst wel gecensureerd, maar de HEX-codes niet, dus dat kun je zo weer omzetten naar ASCII 8)7 Misschien ook ff censureren? ;)

Verwijderd

Greenstick schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:08:
[...]

Misschien niet direct door Microsoft, al zouden die er misschien de reclame onder in MSN Messenger er op aan kunnen passen (geen idee of dat echt zo is hoor).

Maar hoe denk jij dat de FBI/CIA/AIVD en weet ik veel wat voor beveiligingsdiensten aan hun informatie komen? Telefoontaps, maar ook het bijhouden van internetgegevens is heel normaal... Klinkt misschien erg overdreven, maar ga jij maar eens na hoe ze tegenwoordig terroristen opsporen ;) En MS maakt het mogelijk, alleen al doordat de gegevens niet versleuteld zijn :/

Die (vermoedelijke) terroristen die laatst in Den Haag zijn opgepakt werden ook al via internet in de gaten gehouden. Hele chats zijn bij de AIVD bekent, gelogd via instant messengers zoals MSN. Dan blijft natuurlijk de vraag over op welke manier ze die berichten scannen (speciale woorden ofzo :? ) op bepaalde informatie....
Niet alleen normaal, maar ook wettelijk verplicht.
En wie weet hadden ze in Den Haag wel gewoon een busje met een WLAN straalantenne voor de deur staan. ;)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ze kunnen bij de provider een kastje plaatsen die al het internetverkeer van een bepaalde gebruker in de gaten houd.

[ Voor 33% gewijzigd door Glashelder op 13-02-2005 14:52 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Kortom: er gaat dus wel degelijk info heen en weer waar we geen weet van hebben. De andere vraag is natuurlijk wat MS daar mee doet. Maar stel nou dat het een stukkie register is waarin staat welke programma's ik heb. en welke registratiecodes ik daarbij invulde. Dan is dor MS toch zo te beredeneren dat die meneer een versie heeft die niet deugt. Of zie ik dat nou veel te somber in?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:55:
Kortom: er gaat dus wel degelijk info heen en weer waar we geen weet van hebben. De andere vraag is natuurlijk wat MS daar mee doet. Maar stel nou dat het een stukkie register is waarin staat welke programma's ik heb. en welke registratiecodes ik daarbij invulde. Dan is dor MS toch zo te beredeneren dat die meneer een versie heeft die niet deugt. Of zie ik dat nou veel te somber in?
Lees je wat ik zeg of niet?
Er gaat dus niets van dat soort ongein je messenger uit.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Thunder schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:32:Laat staan je hele computer draaien op software van MS, als ze iets ongemerkt willen versturen lukt ze dat sowieso wel. Ik denk niet dat ze daar per se MSN voor nodig hebben.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze dit ook doen stiekem .... niet om te flamen ofzo, maar dat gevoel heb ik gewoon !!!

LOL Trouwens @ Ethereal Screenie :+

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 13-02-2005 15:01 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• elevator
  • Niet online

elevator

Kortom: er gaat dus wel degelijk info heen en weer waar we geen weet van hebben.
:o

Waaruit concludeer je dit nou? :P

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

De AIVD heeft echt geen achterdeurtje in MSN nodig hoor, die tappen gewoon af bij je ISP.
Lezen is schijnbaar ook een vak, er wordt immers uitgelegd dat de enige informatie die wordt verstuurd aan MSN verbonden is. Dus de chatberichten, statuswijzigingen, etc. Geen lijsten met geïnstalleerde software, geen stiekeme webcam captures om te zien hoe je eruit ziet, geen foefjes om DNS monsters van je te nemen en geen conspiracy om de wereld over te nemen. Mocht je er echter nog steeds van overtuigd zijn dat Microsoft "The Evil Empire" is, vraag het ze gewoon eens zou ik zeggen:

Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052
Verenigde Staten

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

King_Louie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:17:
(...) Mocht je er echter nog steeds van overtuigd zijn dat Microsoft "The Evil Empire" is, vraag het ze gewoon eens zou ik zeggen:
Niet dat ik denk dat MS zo vreselijk fout is, of zou moeten zijn, dat is overbodig, kastje bij je ISP is voldoende, zolang je zaken niet gaat encrypten, wat bijna niemand doet. Maar je bovenstaande suggestie slaat natuurlijk nergens op :) . En als je je zorgen maakt over MS / MSN, draai het dan niet, alternatieven zat :) .

[ Voor 12% gewijzigd door JHS op 13-02-2005 15:29 ]

DM!

Verwijderd

nero355 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:01:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat ze dit ook doen stiekem .... niet om te flamen ofzo, maar dat gevoel heb ik gewoon !!!

LOL Trouwens @ Ethereal Screenie :+
Je ziet een plaatje waaruit te concluderen is dat ze dat juist NIET doen.
En toch heb je het gevoel dat ze het wel doen?
Nou laat dat plaatje niet alles zien, maar ik doe dit wel vaker.
Ik heb wel packetdumps voor je als je echt bewijs wil zien? :)
Of installeer gewoon zelf eens Ethereal?
Op deze manier krijg je allemaal rare geruchten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 16:56 ]

• Greenstick

Greenstick

Groen als gras

King_Louie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:17:
[...]

De AIVD heeft echt geen achterdeurtje in MSN nodig hoor, die tappen gewoon af bij je ISP.
Tsja, dat is eigenlijk ook veel effectiever, dan kom je namelijk nog veel meer tegen. :+

Maar als MS niets versleuteld, is het wel erg makkelijk om de berichten die je buurman via zijn onbeveiligde WLAN verzend te lezen.
Daar hoeft zelfs de AIVD niets van te merken ;)
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:51:
[...]
In dit geval dus een of ander kind dat met haar vriendje in wording praat.
Is dat je buurmeisje :o :D ??

[ Voor 19% gewijzigd door Greenstick op 13-02-2005 17:45 ]

Verwijderd

Nah. Gewoon een wildvreemde, opgepikt vanuit een auto terwijl ik door haar straat reed.
(die wlan packets dan he :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 20:00 ]

Verwijderd

:X

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 20:43 ]

• Greenstick

Greenstick

Groen als gras

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:53:
[...]

Nah. Gewoon een wildvreemde, opgepikt vanuit een auto terwijl ik door haar straat reed.
(die wlan packets dan he :+ )
Toch wel fijn dat je die edit even gedaan hebt, ik begon al rare dingen te denken :D

Verwijderd

Met Zonealarm Pro kan je je msn messages ecrypten .. maar Microsoft is echt niks kwaads met je van plan hoor, echt niet. :D

• Greenstick

Greenstick

Groen als gras

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:35:
maar Microsoft is echt niks kwaads met je van plan hoor, echt niet. :D
Hoewel er op GoT niet over gesproken mag worden ("...en ga niet flamen of uitlokken (trollen). ;) " , zijn er denk ik behoorlijk wat mensen die MS niet zo'n warm hart toedragen om het maar even netjes te zeggen :) , en dit dus niet geloven.

Heb je al eens gezien hoe sneaky die Windows-updates worden binnengehaald (ja, dat kun je uitzetten, maar dat doet ook niet iedereen) ?
Het zou mij niet verbazen als er nog meer wordt verzonden wat je NIET kunt uitzetten. :|

Verwijderd

Greenstick schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:26:
[...]

Hoewel er op GoT niet over gesproken mag worden ("...en ga niet flamen of uitlokken (trollen). ;) " , zijn er denk ik behoorlijk wat mensen die MS niet zo'n warm hart toedragen om het maar even netjes te zeggen :) , en dit dus niet geloven.

Heb je al eens gezien hoe sneaky die Windows-updates worden binnengehaald (ja, dat kun je uitzetten, maar dat doet ook niet iedereen) ?
Het zou mij niet verbazen als er nog meer wordt verzonden wat je NIET kunt uitzetten. :|
Jezus wat mankeert jou.
"Het zou je niet verbazen..."
Terwijl je gewoon zwart op wit kan zien dat het niet zo is.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Greenstick schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:26:
[...]

Dat lijkt me sterk.
Ok, er wordt wel degelijk info naar MS verzonden.. daar zijn meerdere artikelen over te lezen op het internet.
Maar het is echt niet zo dat dit constant gebeurd.
Misschien denk je dat als jij een netstatje laat lopen je idd niet kan zien wat er nou echt aan connecties wordt gemaakt met het internet want netstat is ook gemaakt door MS en kan makkelijk aangepast zijn zodat je er nooit achter zou komen.
Als dit zo was hadden de mensen die bijv. een linux router hebben staan met een sniffer erop waar eerst al het inet verkeer langs moet gaan allang een keer moeten zien dat er wazige info naar ms zou gaan..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Greenstick

Greenstick

Groen als gras

DeMoN schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:08:

Maar het is echt niet zo dat dit constant gebeurd.
Heb ik dat dan gezegd :?
DeMoN schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:08:
Als dit zo was hadden de mensen die bijv. een linux router hebben staan met een sniffer erop waar eerst al het inet verkeer langs moet gaan allang een keer moeten zien dat er wazige info naar ms zou gaan..
Lijkt me wel logisch dat er geen verwijzing naar MS in staat hoor ;) Maar weet jij veel waar al die info heen gaat die met spyware wordt verzameld?

En ok, het is misschien ver gezocht, maar het was ook maar een idee.. Anders had ik dat "Het zou me niet verbazen als.." wel vervangen door "Wist je dat..".

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Greenstick schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:18:

Lijkt me wel logisch dat er geen verwijzing naar MS in staat hoor ;)
Lijkt me toch dat het naar een server toe moet gaan, dat zie je dan toch gewoon?
Als meerdere mensen dit opmerken komt vanzelf de aap wel uit de mouw :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:35:
Met Zonealarm Pro kan je je msn messages ecrypten .. maar Microsoft is echt niks kwaads met je van plan hoor, echt niet. :D
Niet dat het voor mij perse hoeft, maar puur uit nieuwsgierigheid: hoe werkt dat dan? Moet de ontvanger dan ook zonealarm hebben of zo? Een soort van zonealarm chat die stiekem via het messenger netwerk gaat of zo? Ik geloof er weinig van ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je 100% zeker wilt zijn, dan eerst de broncode van Linux en Linux-tools doorspitten. Dan de gecontroleerde code compileren.

Er zijn weinig alternatieven voor MSN, aangezien bijna iedereen MSN gebruikt. Het is nogal drastisch om je volledige vriendenkring te dwingen om ICQ te gebruiken.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Hertog schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:26:
[...]

Niet dat het voor mij perse hoeft, maar puur uit nieuwsgierigheid: hoe werkt dat dan? Moet de ontvanger dan ook zonealarm hebben of zo? Een soort van zonealarm chat die stiekem via het messenger netwerk gaat of zo? Ik geloof er weinig van ;)
er zijn meerdere progsel te vinden die je gesprekken encrypten, zowel voor msn, icq, yahoo als zowat alle anderen. nadeel is idd dat de andere kant natuurlijk ook software moet hebben voor het decrypten, en dat er een vanzelfsprekend een sleutel moet uitgewisseld worden.
Daarnaast bestaan er zat alternatieve clients (zoals bv miranda ed) die plugins aan bieden om encrypted te chatten. En ja, via het msn-netwerk. Begin het nu maar te geloven ;)

http://www.google.be/sear...ncrypt+msn+messages&meta=

[ Voor 6% gewijzigd door the_stickie op 14-02-2005 14:31 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:15
Ja natuurlijk houden ze het bij

er chatten dagelijkse miljoenen mensen via MSN Messenger die bijelkaar miljarden berichten sturen. Die worden stuk voor stuk gelezen

my 2 cents

ik probeer duidelijk te maken dat het wel een beetje een onrealistisch beeld is

• Greenstick

Greenstick

Groen als gras

DeMoN schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:25:
[...]
Lijkt me toch dat het naar een server toe moet gaan, dat zie je dan toch gewoon?
Als meerdere mensen dit opmerken komt vanzelf de aap wel uit de mouw :)
Als die server niet direct met MS te maken heeft, lijkt het gewone spyware. Maar dan nog weet je niet of MS gewoon die server steunt (ze financiëren het bedrijf wat die server host ofzo) en er informatie vandaan haalt. ;)

Maar ja, hopelijk is het nog niet zo erg :)

edit:
418O2 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:34:
Ja natuurlijk houden ze het bij

er chatten dagelijkse miljoenen mensen via MSN Messenger die bijelkaar miljarden berichten sturen. Die worden stuk voor stuk gelezen
Dat laat je een computer toch filteren :? En natuurlijk ga je ook niet alles scannen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Greenstick op 14-02-2005 14:41 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Laten we dit topic wel enigszins op feiten blijven baseren - allerlei conspiracy theorieen waar de XFiles jaloers op zijn zijn natuurlijk erg vermakelijk, maar hebben weinig met de praktijk van doen tenzij je iets van aanwijzingen hebt :)

• Greenstick

Greenstick

Groen als gras

elevator schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:42:
allerlei conspiracy theorieen waar de XFiles jaloers op zijn zijn natuurlijk erg vermakelijk
Ik was bloedserieus :+

Maar ik gebruik al een aantal jaren MSN Messenger, en ik heb nooit iets gemerkt van rare praktijken, dus volgens mij zit je wel safe ;)
Je moet dus alleen geen onbeveiligd WLAN hebben

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

The_Stickie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:29:
[...]

er zijn meerdere progsel te vinden die je gesprekken encrypten, zowel voor msn, icq, yahoo als zowat alle anderen. nadeel is idd dat de andere kant natuurlijk ook software moet hebben voor het decrypten, en dat er een vanzelfsprekend een sleutel moet uitgewisseld worden.
Daarnaast bestaan er zat alternatieve clients (zoals bv miranda ed) die plugins aan bieden om encrypted te chatten. En ja, via het msn-netwerk. Begin het nu maar te geloven ;)

http://www.google.be/sear...ncrypt+msn+messages&meta=
Ik doelde meer op ZoneAlarm, het lijkt me idd meer iets voor een plugin. Als ZoneAlarm zo iets zou doen zouden anderen (die geen ZoneAlarm hebben) alleen maar troep zien. Een plugin waarmee je zo iets naar wens aan kan zetten klinkt al een stuk logischer :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11

M-ThijZ

Riding on Rails

En anders gebruik je Jabber en schakel je SSL in.

...of je verzint je eigen geheimcode zoals vroegah.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:29
Hertog schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:52:
[...]
Ik doelde meer op ZoneAlarm, het lijkt me idd meer iets voor een plugin. Als ZoneAlarm zo iets zou doen zouden anderen (die geen ZoneAlarm hebben) alleen maar troep zien. Een plugin waarmee je zo iets naar wens aan kan zetten klinkt al een stuk logischer :)
ZoneAlarm encrypt dan ook alleen als de andere persoon ook ZA draait met encryptie aan.

Blog

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Die gasten uit Den Haag gebruikten ook een encrypted MSN, die gast die gepakt is was alleen zo dom gewwest om tegen een vriendje op te scheppen wat ie allemaal ging doen en dat ie alleen nog maar encrypted MSN gebruikte en gaf zijn vriendje een volledige uitleg (incl. de sleutel) zodat ze encrypted door konden gaan. De AIVD kon toen ook gemakkelijk encrypted door gaan.

Verder bestaan sniffers al zolang als dat er netwerken zijn, het is in sommige gevallen zelfs mogelijk om pakketjes op te vangen en aan te passen om ze vervolgens weer door te sturen.

Als Microsoft echt iets had gebouwd om data te verzamelen dan hadden wij dat allang geweten. Als er een achterdeur zit in een applicatie of OS dan hadden security experts al lang aan de bel getrokken. In Amerika worden ook alleen OS'en en apps ingezet bij de overheid als de code volledig gescanned is door experts, kortom als er iets loos was dan wisten we dat nu wel al. Enerzijds door security experts en anderzijds omdat Bill anders nu wereldoverheerser was geweest en James Bond en Austim Powers achter zich aan had gehad.
Modbreak:Grappige plaatjes kunnen in de HK :)

<!-- "World Domination !!!"
Afbeeldingslocatie: http://ki4bbo.org/media/worlddom99.jpg -->

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 14-02-2005 16:04 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:16
HunterPro schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:48:
[...]
waarschijnlijk zit Echelon gewoon gekoppeld aan de MSN chatservers... dan is het niet zo gek dat dat soort dingen opgeslagen worden. Het blijven amerikanen ;) (hoewel europa daar ook actief aan meedoet)
Nederland heeft er kennelijk toestemming voor gegeven, want er zit een departement van Echelon in Amersfoort

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

cardinal808 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:45:
[...]

Nederland heeft er kennelijk toestemming voor gegeven, want er zit een departement van Echelon in Amersfoort
Misschien wat conservatief, maar bij dit soort uitspraken zie ik persoonlijk altijd liever een bron? :) .

DM!

• pasta
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Modbreak:Mensen, kunnen we vanaf nu weer serieus en on-topic reageren?

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 14-02-2005 16:08 ]

Signature

Pagina: 1

Let op:
Laten we dit topic wel enigszins op feiten blijven baseren - allerlei conspiracy theorieen waar de XFiles jaloers op zijn zijn natuurlijk erg vermakelijk, maar hebben weinig met de praktijk van doen tenzij je iets van aanwijzingen hebt :)