nec 3520A niet direct op snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• .nick
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07-2023

.nick

Where words fail, Music speaks

Topicstarter
ik heb laatst de NEC 3520A gekocht maar als ik ga branden is hij niet direct op volle snelheid

is dit normaal?
tevens bij het kopiëren is hij echt heel erg traag

greetz

.nick

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:28
Klopt, NEC gebruikt een of andere intelligente schrijfstrategie waarbij de snelheid naarmate je verder aan de rand van de DVD komt toeneemt... de precieze details weet ik er niet van, maar dat moet je wel kunnen vinden lijkt me...
tevens bij het kopiëren is hij echt heel erg traag
Ok, dat is niet normaal, kun je dat punt misschien even wat duidelijker uitleggen? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• .nick
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07-2023

.nick

Where words fail, Music speaks

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:18:
Klopt, NEC gebruikt een of andere intelligente schrijfstrategie waarbij de snelheid naarmate je verder aan de rand van de DVD komt toeneemt... de precieze details weet ik er niet van, maar dat moet je wel kunnen vinden lijkt me...

[...]

Ok, dat is niet normaal, kun je dat punt misschien even wat duidelijker uitleggen? :P
ik gaat dat is even nader verklaren, komt ie dan he: :P

wanneer ik ga kopiëren dan blijft hij constant hangen op een buffer van +-50% terwijl de schrijfbuffe normaal blijft ik denk zelf dat het een driver probleem is ofzo

wanneer ik hem dan op 8 speed zet duurt het gewoon 14 min (4x snelheid :? )

[ Voor 6% gewijzigd door .nick op 13-02-2005 00:29 ]

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
XanderH schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:18:
Moge duidelijk zijn dat iedere DVD-brander op deze manier werkt. (Alle sneller dan 4speed dan) en dat de 16 speed (in geval bij de nec nd3520) de maximum haalbare snelheid is.
.nick schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:28:
[...]

ik gaat dat is even nader verklaren, komt ie dan he: :P

wanneer ik ga kopiëren dan blijft hij constant hangen op een buffer van +-50% terwijl de schrijfbuffe normaal blijft ik denk zelf dat het een driver probleem is ofzo

wanneer ik hem dan op 8 speed zet duurt het gewoon 14 min (4x snelheid :? )
Heel toevallig Bron en Doel apparaat aan dezelfde IDE-kabel hangen? Kan nog wel eens voor problemen zorgen. Anders eens zoeken naar IDE drivers van je chipset.

[ Voor 37% gewijzigd door Arjan Scholl op 13-02-2005 00:31 ]

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Je snelheid bij het kopiëren wordt beperkt door de riplock.
Flash je drive met een gehackte firmware en je probleem is opgelost.
En zoals XanderH al zegt, is het normaal dat je niet meteen de volle snelheid haalt bij het branden.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je bent al eerder op de faq gewezen, en hierbij moet ik opnieuw je erop wijzen dat je dit soort bronnen eerst moet raadplegen. In de faq, en met name OM FAQ / Beleid: CD/DVD Langzaam, staat namelijk direct een antwoord op je vraag:
Houd er allereerst rekening mee dat de huidige branders gebruik maken van de CLV-techniek wat betekent dat alleen de maximale snelheid aan de buitenkant van een CD wordt bereikt. Verder zijn er een aantal dingen die je even moet controleren:
Je andere vraag wordt er indirect in beantwoord: er worden tips gegeven om de brandnsleheid te bevorderen. Hierbij zou ik met name naar dit stuk kijken als je van CD naar CD kopieert. Daarnaast zou je even kunnen kijken in het ervaringen-topic; daar staat wat informatie over het rippen van DVD's.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurent op 13-02-2005 00:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.