Mijn pc herkent 40gig WesterDigital niet

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
hallo, ik zit met een probleem namenlijk:
mijn computer herkent de hardeschijf niet
het is mijn pc niet maar van een soos waar ik vaak heen ga, daar was de hd van gecrashed maar ik heb toen een nieuwe besteld bij western digital omdat er nog garantie op zat/zit

nou kreeg ik hem laatst dus binnen en wou ik hem inbouwen maar nou herkent de bios hem niet, hij wil ook helemaal niet opstarten bij het zoeken naar hd's vind hij dus de primare master wel en de (secundaire slave of primaire slave ik heb bijde al geprobeert) niet hij komt dus ook niet in windows

ik heb hem ook even op mijn eigen pc geprobeert maar daar werkt hij 100%

in de soos pc zit nog een schijf een Seagate 20gig waar windows 98 opstaat, die werkt wel gewoon
ik heb al verschillende ide kabels geprobeert, met jumpers gekloot en niks werkt

wat ook raar is dat als ik een ANDERE hd eraan hang ( 20 gig maxtor) van herkent de bios hem wel maar ik zie hem niet in windows (deze computer) hoe moet ik dat fixen?(dit is niet zo belangerijk hoor maar gewoon een vraagje tussendoor :) )

en ide controlers ofzo daar heb ik iets over gelezen DIE heb ik NIET...

ff op een rijtje:
AMD k-6 (2) 400 Mhz
128mb
enzovoort
mijn bios komt uit 06-05-1998
als ik jullie faq lees is het dus een AWARD BIOS neem ik aan

wat moet ik doen om die 40 gig hd op het pc'tje laten draaien?

[ Voor 10% gewijzigd door kaasaanfiets op 11-02-2005 20:02 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Om die 40Gb te laten herkennen, moet je je BIOS updaten. Zie ook dit stukje uit de FAQ, daar wordt meer info gegeven over limieten van BIOSsen. Voor die 20GB, partitioneren en formateren, dan ziet Windows 'm ook.

[ Voor 43% gewijzigd door AtleX op 11-02-2005 19:59 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- master / slave / cable select jumpering verkeerd?

- BIOS te oud -> moederbord type zoeken en nieuwere BIOS (die 32GB+ HD's ondersteunt) proberen te vinden

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Zit er een jumpertje op waarmee je een cap limit in kan schakelen.
Vaak werkt zo'n schijfje wel als hij wat kleiner is als 40gb.

Enne als je aan de harde schijf voelt.. draait hij dan wel ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ beter raadplegen dus :) Zie het linkje van AtleX en de rest van de FAQ van dit subforum.

Dit topic is gesloten.