Toon posts:

Index pagina opmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi, na enige tijd gezocht te hebben op het forum en internet ben ik er nog steeds niet uitgekomen hoe het volgende werkt: ik heb een klein servertje op internet met wat bestandjes. Zonder index.htm krijg ik een lelijke opmaak met Index/ of, mijn vraag was of ik een index.htm(l) pagina kan uploaden met mijn eigen opmaak die de inhoud van mijn server weergeeft. Als belemmering heb ik dat mijn provider geen php ondersteunt, het moet dus een index.HTM(L) worden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je alle bestanden hard linkt dan kan dat. Moet je wel elke keer zelf je index.html files aanpassen als er wat in de structuur verandert. Lijkt me niet wat je wil.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

ah, dan begreep ik het toch goed (dank je -NMe-)

idd, dit is niet wat je wilt, ondersteund je provider helemaal niets ?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 09:53
Als je 'zelf' een server hebt, kan je daar toch php installeren.
Dan heb je ook niets met je provider te maken.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Overigens was hier laatst ook nog een interessant topic over in W&G. Het is namelijk mogelijk als je wel de rechten hebt voor Apache om een mooie layout mee te geven aan je standaard index of, zie:

[rml][ css] Automatische indexpagina's aan css koppelen[/rml]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TS noemt in zijn startpost zijn 'provider'. AFAIK is er geen provider die je geen PHP geeft, maar wel rechten om Apache te customizen. :)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

-NMe- schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:00:
TS noemt in zijn startpost zijn 'provider'. AFAIK is er geen provider die je geen PHP geeft, maar wel rechten om Apache te customizen. :)
Hij zegt dat hij geen PHP heeft, maar zegt niets over het feit dat hij niet over de mogelijkheid beschikt dat hij Apache niet kan aanpassen. Denk overigens ook niet dat hij dat kan, maar het was meer ter informatie de bovenstaande post. Handig voor iemand anders die het wellicht tegenkomt...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoe doen ze het eigenlijk bij @Home op de member pages die alleen een OpenDIR zijn ??

Echt :> om te zien :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

nero355 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:06:
Hoe doen ze het eigenlijk bij @Home op de member pages die alleen een OpenDIR zijn ??

Echt :> om te zien :D
Waarschijnlijk op de manier waar Woudloper het over heeft.

Verwijderd

Topicstarter
totaal geen verstand van Apache. als dit de enige manier is ga ik me dr maar in verdiepen!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:29:
totaal geen verstand van Apache. als dit de enige manier is ga ik me dr maar in verdiepen!
Bespaar jezelf de moeite en mail eerst je host of je wel de mogelijkheid hebt om zo'n aanpassing te doen. ;)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:20
Er zal toch ongetwijfeld wel een tooltje zijn die een remote directory listing om kan zetten naar een .html bestand ?
Anders kan je het natuurlijk ook zelf schrijven.
"Even" met b.v. ftp je directories en bestanden uitlezen, en dan wegschrijven naar een .html bestandje.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Een remote directory listing omzetten naar een index.html heeft niet zo veel zin, dat kun je net zo goed lokaal doen. Je bent waarschijnlijk de enige die in die map mag komen. Mag je niets van je provider dan en wil je toch iets leuks maken? Gebruik gan een tooltje dat van een map een leuke directory listing maakt (let wel op lokale verwijzingen) en upload vervolgens alles naar je provider.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tooltjes zullen er vast wel zijn, maar hier in Programming & Webscripting schrijven we ze zelf... toch? ;)

Elke ontwikkelomgeving waarmee je een FTP connectie kan maken is hier geschikt voor. Alle files via FTP listen en er een leuke uitziende HTML van maken. Je kan dit ook mooi recursief maken en in elke subdirectory een index.html aanmaken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 02:41
Ik denk dat dit prima met een lokaal draaiend PHP-script kan. Met behulp van de FTP-functies kun je een dirlisting maken, deze in een index.html zetten en vervolgens laat je deze index.html door PHP uploaden. Het enige wat je nu hoeft te doen als de dirlisting wordt aangepast, is dit PHP-bestand oproepen.

In de PHP-handleiding staan in ieder geval genoeg voorbeelden van hoe je een bestand kunt oploaden en een dirlisting verkrijgen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

-NMe-:
Apache customizen is natuurlijk een groot woord. Een .htaccessje aanpassen is alweer wat anders.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laatst was daar ook nog een topic over:
deze betreft de index opmaak van Apache -Directory index met geintegreerde html
deze betreft de index opmaak van IIS -IIS 'Browse files' scherm skinnen?

Heb je wel een beetje gezocht?
Pagina: 1