[SSH] Van binnenuit door de ramen naar binnen kijken

Pagina: 1
Acties:

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Jaja, duidelijke topictitel, maar het verwoort precies mijn vraag.

Wanneer ik mijn Linux bak zo instel dat ik extern SSH erop kan inloggen. Is het dan mogelijk om vanaf een andere pc in huis contact te leggen met het ip van mijn modem die me dan forward naar mijn linux bak? Of kan ik enkel testen buiten het netwerk?

Van binnenuit lukt het iig niet om extern contact te leggen. Direct naar de ip van de linux bak lukt wel. Nu vraag ik me af of het uberhaupt wel mogelijk is. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 11-02-2005 14:54 ]

Verwijderd

Dat hangt af van je modem/router he :) En als je het al geprobeerd hebt en hij doet het niet denk ik dat je een juiste conclusie trekt als je zegt dat het niet kan.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 14:54 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:54:
Dat hangt af van je modem/router he :)
Ik heb een "getweakte" SpeedTouch Pro. Wat is de rede dan dat het van mn "router" af zouo hangen? :?

Het probleem is dat ik geen duidelijke conclusie kan trekken, aangezien mn "router" nog wel eens mappings wil vergeten. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Oyster op 11-02-2005 14:57 ]

Verwijderd

Nou, je router ondersteunt wel of geen NAT-loopback. Je router moet namelijk via een poortmap naar je server verwijzen en veel routers doen dat niet als het request van het interne netwerk (precies wat je zegt: door de ruiten naar binnen kijken).

En die Speedtouch doet dat niet voor zover ik weet. Om zeker te zijn kun je de search daar nog even op naslaan, er zijn zat topics over dit fenomeen met de Speedtouch.

Verwijderd

Ik heb een speedtouch home,getweakt naar pro met sipspoof en daar werkt het wel.
(Je hebt niet toevallig een xs4all abbo?,dan kan je via de shellserver ssh testen.)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als het intern werkt en jij maakt netjes je poortmap aan voor SSH toegang dan denk ik dat je nergens over zorgen hoeft te maken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt natuurlijk je externe ip adres binnen toevoegen als 2e ipadres aan je nic(s).

/edit: zie opmerking van jss hieronder . Ik druk het inderdaad een beetje simplistisch uit.

Andere gebruikelijke methode (http) is je host file aanpassen zodat hij binnen het netwerk de hostnaam resovled naar het interne adres (maar of ssh dat pikt weet ik niet)

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 11-02-2005 15:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

leuk_he schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:20:
Je kunt natuurlijk je externe ip adres binnen toevoegen als 2e ipadres aan je nic(s).
Dat werkt niet. Je computer zal een adres dat niet in het subnet ligt waarin die computer hangt altijd via de gateway opzoeken en dus op internet terecht komen.

Tenzij je al je computers een interface in een subnet zet waar je externe IP-adres in voorkomt of overal routes toevoegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 15:25 ]

Pagina: 1