Toon posts:

Ati Radeon X300 LE

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, :)

Ik ben van plan om een nieuwe PC te kopen, waarmee ik wel de zwaardere games (Half Life 2, Doom3 enz.) kan spelen. Ik dacht aan dit model:

Packerd Bell Ixtreme H5305

Processor = Intel Pentium® 4 - 530 Hyper Threading™
2nd level cache geheugen = 1024 Kb
Kloksnelheid = 3,00 GHz

Moederbord
Processor bus snelheid = 800 Mhz

Geheugen
Groote van het geheugen = 512 MB

Vaste schrijf
Capaciteit = 320 GB SERIAL ATA (2x 160 GB)
Snelheid = 7200 rpm

Video
Videokaart = ATI® RADEON™ X300 LE PCI-Express + TV-out (composiet)
Videogeheugen = 256 MB

Nou is mijn vraag: Kan deze kaart de eerdergenoemde zware games aan en zou hij ook de volgende generatie(s) games nog aankunnen?

BVD, Alexander

Verwijderd

In 1 woord : Nee

Je kunt beter een andere video kaart nemen
Kijk eens rond naar een x700 of de 6600 gt dit zijn kaarten waarmee je wel een tijdje vooruit kan.

Het beste kun je nog zelf een pc samen stellen:
neem bijvoorbeeld:
- amd 64 2800 +
- msi k8t neo bord
- 512 kingston pc 3200
- 9800 pro/ 6600 gt /x700/ of beter
- 200 gig
Kosten 584 euro.... bij http://www.sallandautomatisering.nl/
En dan neem je er nog een dvd brander, monitor etc bij..Ik weet bijna cker dat dit goedkoper is als een dell

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 20:22 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Hij kan de huidige games nog wel net aan...maar daarna wordt het vrees ik toch lastig. Al helemaal als je soepel wilt spelen (>60fps) op een fatsoenlijke (minstens 1024x768) resolutie ga je dat denk ik niet halen.
Het is en blijft een budgetmodel met lagere snelheid, die 256MB geheugen verandert daar niks aan.

Hier kun je een benchmark zien in HL2 van diverse PCI-E kaarten. Nu is Tom's Hardware wel niet de meest betrouwbare bron, maar je kan toch wel ongeveer de vergelijk trekken. De X300 staat er niet tussen...maar de X600 wel en deze eindigt in de laagste regionen. De X300 zal daar dus nog onder zitten.

You do the math..

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
X300Le??

Sorry dat gaat nix worden in Doom/Halflife2.. die kaart is gewoon super slecht om het maar direct te zeggen..

X600 heb je zeker wel nodig minimaal.

Ik zou niet met packard bell gaan maar gewoon naar één van de winkels uit de Pricewatch (www.tweakers.net/pricewatch), deze hebben vaker betere game-machines.

.... maar dit had je zelf ook kunnen zoeken..: tip:
www.google.nl zoek naar x300 benchmark

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou die videokaart zeker niet nemen, je bent veel beter af met een 6800LE of 6600GT of radeon 9800PRO/XT

persoonlijk zou ik ook geen packerd bell pc kopen maar er zelf een bouwen, weet je niet hoe dit moet laat het dan door een pc winkel doen, je kan namelijk met packerd bell problemen tegen komen als je weer wilt upgraden

Verwijderd

Zowiezo, als je wilt gaan gamen, zal ik eerder gaan kijken anar een Athlon64 gebaseerd systeem. En, als je later ook wat meer wilt gaan uitbreiden, een custom systeem. Vaak nog goedkoper ook. Kun je niet zelf bouwen, of wil je dat niet (ivm garantie), stap dan naar een betrouwbare computerboer in de buurt, laat je desnoods informeren, of zoek zelf wat uit op z'n prijslijst (lees desnoods eerst z'n shopsurvey op de frontpage), wat je wel wat lijkt. Laat het door de computerboer bouwen, doet-ie graag, en garantie geeft-ie ook nog. Mocht je later bijvoorbeeld willen uitbreiden, ben je met een échte computer veel beter af dan met een packard-bell. Die dingen zijn zo minimaal, en niet uitbreidbaar.

Koop nu bijvoorbeeld een Asus A8N-SLI gebaseerd systeem, met één 6600GT, en een Socket939 Athlon 64 3000+, met 2*256MB RAM, en breid het later uit naar 1GB RAM, en een 2e 6600GT, zodat het nog sneller wordt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:12:
In 1 woord : Nee

Je kunt beter een andere video kaart nemen
Kijk eens rond naar een x700 of de 6600 gt dit zijn kaarten waarmee je wel een tijdje vooruit kan.

Het beste kun je nog zelf een pc samen stellen:
neem bijvoorbeeld:
- amd 64 2800 +
- msi k8t neo bord
- 512 kingston pc 3200
- 9800 pro/ 6600 gt /x700/ of beter
- 200 gig
Kosten 584 euro.... bij http://www.sallandautomatisering.nl/
En dan neem je er nog een dvd brander, monitor etc bij..Ik weet bijna cker dat dit goedkoper is als een dell
This post says it all : Niet kopen en iets beters zoeken !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

Ik zal zeker eens de "stel zelf samen pc's" gaan checken!

Projectile X8

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Reviews genoeg, ga daar ajb even mee aan de slag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.